Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpriser og kunders holdning til at betale for fragten

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg HADER at kigge priser igennem og så BAGEFTER blive mindet om at det er dobbelt så dyrt, grundet fragt. Jeg forlader siden næsten hver gang det sker, jeg giver simpelthen op.

Hvis det fremgår tydeligt hvad fragten er (fx kan der står Fast fragtpris: xx kr., eller med småt under produkters priser: Frag: +xx kr.).

Ellers er det dejligt at fragten er regnet ind i prisen eller bare er gratis ved køb for over xx kroner. Så køber jeg mange gange mere, for at "spare" penge, selvom jeg punger ud med mere.

Mvh

Sune

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Janus Lindau:

Det er helt i orden at skrive det - for i købeloven er det en af de paragraffer du kan "ændre på".

Men hvis du tager dankort/kreditkort går den ikke, fordi kunder gerne må hive penge tilbage hvis de ikke har modtaget varen.

Man må IKKE lade kunden selv tage ansvaret. Hvis du sender som brev, uanset om kunden har valgt det med betingelser, så er det DIT ansvar at pakken når frem.

Jeg håber da ikke der er nogen som bruger denne metode med ansvarsfraskrivelse - for det vil da kunne give en knap så god forbrugersag der kan blive meget dyr i sidste ende.

Så hvis kunden ikke har modtaget en pakke som du ikke har sendt på en måde så modtagelsen skal underskrives - så ligger ansvaret hos dig - og kunden kan aldrig blive mistænkeliggjort.

Vedr spørgsmålet om fragt: Du skal have dækket dine omkostninger ind på een eller anden måde. Om det er en høj avance på varerne eller om det er via en fragtpris kan være svært at afgøre. I børnetøjsbranchen er rigtig mange netshops lukket det sidste år. Samtlige havde enten helt fragtfri levering - eller fragtfri ved køb over eks 400 kr. Så for mig er der ingen tvivl om at det er meget afgørende at få dækket denne omkostning ind på en eller anden måde.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:29

Helle:

Hvor står det henne man ikke må det?

I købeloven står der:

§ 1. Denne lovs bestemmelser kommer kun til anvendelse, for så vidt ikke andet er udtrykkelig aftalt, eller må anses for indeholdt i aftalen eller følger af handelsbrug eller anden sædvane.

Stk. 2. I forbrugerkøb, jf. § 4 a, kan § 2, stk. 1, § 4 a, § 50, §§ 55-58, §§ 74 og 75, § 76, stk. 1, nr. 1-3, og stk. 2 og 3, §§ 77-79, § 80, stk. 1, og §§ 81-87 dog ikke fraviges til skade for køberen.

Det er §73 der siger:
§ 73. Skal sælgeren sende salgsgenstanden, anses levering for sket, når genstanden er kommet i køberens besiddelse.

Og denne må gerne fraviges til skade for køberen, da den ikke er nævnt i det første stykke.

Der skal nok en jurist til for at sige om der en sædvane vedrørende internetsalg og levering, men efter hvad jeg ved er der ikke en dom der siger at man ikke må fravige §73?

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 21:35

Helle - houseofkids.dk:

Så hvis kunden ikke har modtaget en pakke som du ikke har sendt på en måde så modtagelsen skal underskrives - så ligger ansvaret hos dig - og kunden kan aldrig blive mistænkeliggjort.

Du lyder meget sikker, kan du henvise til en paragraf i loven eller andet officielt sted hvor man kan læse de regler ?

Enhver privatkunde kan lave en aftale med postdanmark om at posten må henstille pakker uden kvittering mod at kunden som modtager af pakken selv tager ansvaret. Dette sker fuldstændig uden afsenderens indblanding eller viden. Skulle det så alligevel være afsenderen eller postdanmark der hænger på den hvis pakken forsvinder efter postbudet har stillet den ?

Mange firmaer giver kunderne mulighed for at vælge postdanmarks produkt "flexlevering" hvor kunden giver afsender lov til, på kundens ansvar, at pakken må henstilles et angivet sted uden kvittering. Hvis du har ret er det jo lidt farligt at anvende den forsendelsesform.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:52

Techmaster:

Du lyder meget sikker, kan du henvise til en paragraf i loven eller andet officielt sted hvor man kan læse de regler ?

Enhver privatkunde kan lave en aftale med postdanmark om at posten må henstille pakker uden kvittering mod at kunden som modtager af pakken selv tager ansvaret. Dette sker fuldstændig uden afsenderens indblanding eller viden. Skulle det så alligevel være afsenderen eller postdanmark der hænger på den hvis pakken forsvinder efter postbudet har stillet den ?

Mange firmaer giver kunderne mulighed for at vælge postdanmarks produkt "flexlevering" hvor kunden giver afsender lov til, på kundens ansvar, at pakken må henstilles et angivet sted uden kvittering. Hvis du har ret er det jo lidt farligt at anvende den forsendelsesform.

Det står alt sammen i loven om fjernhandel, når det gælder B2C...

Leveringen er først sket, når kunden modtager pakken, og ja ovenstående lyder farligt, da det kræver afsender undersøger en masse hos PostDK, såfremt der kommer en chargeback eller klage...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 08:59

Fashion-Seller:
Det står alt sammen i loven om fjernhandel, når det gælder B2C...

Jamen i har da nok ret, jeg nævnte bare at mange bruger det med at skrive "pakken stilles på kundens ansvar", f.eks. denne her e-mærkede webshop http://www.billigtoner.dk/gratis-levering

Wink

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:03

Techmaster:

Helle - houseofkids.dk:

Selvfølgelig er jeg sikker - ellers ville jeg ikke skrive det Wink Når du nu har en webshop - så er dette en af de regler som du burde kende - så prøv at gå på forbrug.dk hvor du kan læse forbrugernes rettigheder på en meget overskuelig måde.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle - houseofkids.dk:
så prøv at gå på forbrug.dk hvor du kan læse forbrugernes rettigheder på en meget overskuelig måde.

Big Smile Jeg har læst på forbrug.dk masser af gange og jeg er efterhånden nogenlunde inde i de regler jeg har inde på livet i min hverdag. Indtil nu har lige netop dette punkt aldrig været et problem for mig, for jeg har aldrig været ude for at en "flex" pakke ikke er modtaget. Ej heller breve som kunderne har bedt om at få lagt et andet sted end i deres postkasse.

Men derudover synes jeg du som webshop ejer skal være klar over at den tekst der står på forbrug.dk ikke er loven, men forbrugerrådets lettilgængelige og forsimplede fortolkning. Jeg kan godt lide at få min information direkte fra "kilden" uden fortolkende mellemmænd og derfor spurgte jeg til om du kunne henvise til de konkrete paragraffer i loven som i nogle tilfælde formentlig åbner mulighed for fortolkning når juristerne går igang.

Vi er som det sker 9 ud af 10 gange på Amino, røget ud på et sidespor i forhold til trådens start, så medmindre en juridisk kyndig kan smide de helt præcise paragraffer og regler på bordet må vi vel efterhånden sige at argumenterne er vendt tilstrækkeligt.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:35

Jeg har skrevet §'erne fra købeloven i et tidligere indlæg

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Fra  Techmaster Skrevet kl. 13:43

Janus Lindau:

Jeg har skrevet §'erne fra købeloven i et tidligere indlæg

Ja det er jeg med på, men ifølge det du har skrevet har Helle ikke ret, derfor ville jeg gerne vide hvilke paragraffer hun har læst, for det er åbenbart ikke de samme Smile

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)