Jeg HADER at kigge priser igennem og så BAGEFTER blive mindet om at det er dobbelt så dyrt, grundet fragt. Jeg forlader siden næsten hver gang det sker, jeg giver simpelthen op. Hvis det fremgår tydeligt hvad fragten er (fx kan der står Fast fragtpris: xx kr., eller med småt under produkters priser: Frag: +xx kr.). Ellers er det dejligt at fragten er regnet ind i prisen eller bare er gratis ved køb for over xx kroner. Så køber jeg mange gange mere, for at "spare" penge, selvom jeg punger ud med mere. Mvh Sune |
Janus Lindau:Det er helt i orden at skrive det - for i købeloven er det en af de paragraffer du kan "ændre på".
Men hvis du tager dankort/kreditkort går den ikke, fordi kunder gerne må hive penge tilbage hvis de ikke har modtaget varen.
Man må IKKE lade kunden selv tage ansvaret. Hvis du sender som brev, uanset om kunden har valgt det med betingelser, så er det DIT ansvar at pakken når frem.
Jeg håber da ikke der er nogen som bruger denne metode med ansvarsfraskrivelse - for det vil da kunne give en knap så god forbrugersag der kan blive meget dyr i sidste ende.
Så hvis kunden ikke har modtaget en pakke som du ikke har sendt på en måde så modtagelsen skal underskrives - så ligger ansvaret hos dig - og kunden kan aldrig blive mistænkeliggjort.
Vedr spørgsmålet om fragt: Du skal have dækket dine omkostninger ind på een eller anden måde. Om det er en høj avance på varerne eller om det er via en fragtpris kan være svært at afgøre. I børnetøjsbranchen er rigtig mange netshops lukket det sidste år. Samtlige havde enten helt fragtfri levering - eller fragtfri ved køb over eks 400 kr. Så for mig er der ingen tvivl om at det er meget afgørende at få dækket denne omkostning ind på en eller anden måde.