Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsaffaldsgebyr? Har I også fået det...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Gebyret dækker behandling af erhvervsaffald på genbrugspladsen i Lyngby.  Denne bruger jeg ikke, men det skal betales selv om man ikke benytter det står der i bekendtgørelsen som de behændigt henviser til. Mere vejledning...så skal man rette henvendelse til Vestforbrænding...det må være nemt at beslutte dette. Hmm...står jeg under et forkert branchenummer eller?Surprise

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:03
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:08

Nej du står ikke under noget forkert.

Hvis du søger her på Amino.dk vil du se, at mange har fået dette brev.

Der er jo skattestop, så der skal tænkes kreativt for at få flere penge i kassen og dette er en af måderne.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:09

mikmira:
Hmm...står jeg under et forkert branchenummer eller?

I sommers fik jeg også sådan en henvendelse fra Greve kommune.  Det var blot at sende en email afsted til kommunen om, at jeg faldt ind under fritagelsesreglerne.  Både vedr. omsætning og vedr. branchekode burde jeg være fritaget.   De annullerede blot regningen.

Enten har de haft for travlt mange steder, ellers har de slet ikke renset deres lister for fritagelsesreglerne på forhånd (med vilje?).

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 99
Fra  KanKom Online Skrevet kl. 11:00

Som alle andre har jeg også modtaget besked om affaldsgebyret. Jeg kan imidlertid bekræfte, at det bl.a. er dit branchenummer, der er afgørende for, om du kan få dispensation. Plus at du kan sandsynliggøre, at du ikke genererer mere affald i din virksomhed, end der kan gå ud med normal husholdningsaffald - hvis du som i mit tilfælde har hjemmekontor. Så det handler om at komme med de gode argumenter.

Jeg har fået dispensation fra det store affaldsgebyr i Odense Kommune, men skal dog betale det obligatoriske administrationsgebyr på 107 kr.

Så det er altså muligt at slippe uden om det store gebyr - men ret besværligt!

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 11:16

Der er bestemt mulighed for fritagelse, men min erfaring er at der er forskellige procedurer for fritagelse i de enkelte kommuner. 

I de "flinke" kommuner er det nok at udstede en tro og love-erklæring om, at man ikke benytter de kommunale genbrugspladser.

Andre kommuner har den holdning, at samtlige virksomheder laver affald og derfor skal betale. For at blive frittaget skal du derfor bevise at du ikke producerer affald og fremlægge en klar dokumentation. En slags omvendt bevisbyrde.  

Hvornår, der er tale om en klar dokumentation, er op til den enkelte kommune at vurdere og der er således ikke en ensartet procedure for hele landet.

Fra 3390
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Træfælderen Skrevet kl. 00:22

Jeg har lige fået afslag på min ansøgning om fritagelse. Mit firma beskæftiger sig med træfældning og træbeskæring, hvilke producerer en del grønt affald. For det meste vil mine kunder gerne selv stå for bortskaffelsen og spare de penge.

Men af og til ønsker mine kunder, at jeg tager mig af at bortskaffe grenaffaldet. Til bortskaffelsen benytter jeg altid en vognmand, med kran og grab og betaler ham, får at afhente grenaffaldet, køre det til Norrecco renovation. Koster 650,- kr.  / tons. ex. moms. Derudover kommer timeløn til vognmand, typisk 750,-kr. ex. moms.

I min ansøgning om fritagelse, har jeg vedlagt dokumentation, i form af fakturaer fra div. vognmænd, til Kommunen. Og nogenlunde samme forklaring som ovenstående.

Men min ansøgning blev afvist. Så betal 4750,- kr. for den genbrugsplads du ikke benytter, var beskeden mere eller mindre mellem linjerne.

Bor i Københavns Kommune og ved ikke hvad der så kræves af dokumentation for fritagelse.

Øv........

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)