Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes i om de nye Amino forside-tiltag?

Side 8 ud af 10 (99 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:

Hej Wi,
Jeg kan som bekendt ikke udtale mig om, om der er noget der er ændret på ekspert-blog-fronten - eftersom jeg overhovedet ikke har interesseret mig for den tidligere...eller overhovedet kigget på den, for den sags skyld.

Den nye forside (samt den her debat) fik mig overbevist om lige at give det et kig. Og dermed min konklussion:
Pga. ekspertblogs'ne er amino blevet mere interessant for mig.

Så villle det selvfølgelig hjælpe hvis der var flere eksperter og et mere effektivt setup, når man søger input på bestemte områder. 

Okay, men hvad der kan forvirre mig ved det er så; hvordan kan det være at du ikke interesserede dig for dem før, da du jo som du selv siger har fået talrige mails, og er blevet mindet om at de eksisterede konstant?

Jeg mener.. Det må da være spild af penge fra Thorborg's side hvis mange føler det sådan, at hans tidligere kampagner ikke har virket, men det der i virkeligheden skulle til var en ændring på forsiden?

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du har da principielt en pointe - og det er da egentligt også et godt spørgsmål.

For mit vedkommende har ekspert-blogs'ene (og markedsføringen af dem) bare været uinteressant støj. Det tager ikke mere end et sekund at afkode om indholdet er relevant for mig eller ej. Og det har det tilsyneladende ikke været.
Jeg tror nok - uden at jeg har tænkt dybt over det - at det er lidt uinteressant at de samme mennesker som blogger, også er de mennesker, man har vendt og drejet tingene med i debatten i de sidste 4 år. Samtidig har emnerne ikke rigtigt vist noget nyt. 
Når jeg modtager et nyhedsbrev om at en dygtig seo-ekspert nu igen har skrevet noget klogt om seo...så bliver jeg bare såååååå træt i sulet. Det har ikke min interesse det mindste, så hvorfor skulle jeg gå ind i læse det? I stedet bliver jeg anti-agtig og tænker: Jeg får snart spat af al den seo og afiliate-snak!

Jeg er overbevist om, at Thorborgs kampagner har virket super godt. Bare ikke lige på mig. Men jeg er jo heller ikke nødvendigvis synonym med flertallet:-)
Da jeg skrev indlægget her i tråden, var det egentligt mest fordi det kom bag på mig, at der var lidt mere end seo, webshophalløj og afiliate på blogs'ne. Og det faldt jeg KUN over fordi den nye forside fik skubbet mig til liiiiiiige at tjekke det ud alligevel.

Nu må jeg bare krydse fingre for at der kommer flere rigtig spændende eksperter ind. Og at det kan blive sat op som et værktøj der er overskueligt at benytte sig af og deltage i...alt efter hvad man har interesse i.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hopper med på "konstruktiv kritik" vognen. Hvad om man tilføjede et menu-punkt der hedder... og hold nu fast... "Forside" hvor man kunne plastre alle de preview-bokse ind man ville... i stedet for at kalde den debat, for det er det immervek ikke længere.

Så er det ikke misvisende og alle får det de gerne vil have. :)

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bang:

Jeg hopper med på "konstruktiv kritik" vognen. Hvad om man tilføjede et menu-punkt der hedder... og hold nu fast... "Forside" hvor man kunne plastre alle de preview-bokse ind man ville... i stedet for at kalde den debat, for det er det immervek ikke længere.

Så er det ikke misvisende og alle får det de gerne vil have. :)

 

Det tænkte jeg faktisk også, men jeg synes så alligevel ikke det retfærdigøre at man har en forside det er helt uoverskuelig. Os der er vant til at færdes herinde kan jo godt leve med det, og så bare tage de forholdsregler der er nødvendige, men for helt nye bruger må det være noget af et chok at lande på såden en side. Det er jo meget lidt brugervenligt. Hvor skal man starte og hvor skal man slutte?

Spørgmålet er jo også hvem man laver de nye ændringer for. Er det fordi man selv på amino synes det er smart, eller prøver man at gøre det bedre for brugerne. Det sidste er selvfølgelig nok tilfældet, men det kan tit være svært at vide på forhånd, om det man selv synes er smart, også vil fungere i praksis.

Personligt synes jeg at al den information man bliver præsenteret for på forsiden, får den helt modsatte effekt af hvad der nok var tiltænkt. Jeg har ikke lyst til at se på nogle af boksene overhovedet.

Mit forslag vil være som andre også har forslået, at gå mere brugervenlighedsmæssigt til værks, og gøre forsiden meget mere simpel, også mere end den var før. "keep it simple stupid" går aldrig af mode.

En ide kunne være at lave en poll eller ligende, og finde ud af hvad der egentlig bliver brugt på forsiden, og hvad folk synes om dem, boks for boks. Mon ikke man bliver overrasket.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er selvfølgelig nok tænkt over det - men jeg vil sige, at jeg kom på Amino for debatten - som andre også har givet til kende mange gange - og det virker rigtig meget som om, at den ikke er så vigtig i Amino's øjne mere. Nu er det ekspert-blogs.

Det fungerer ikke i min verden desværre. For jeg har ikke brug for, at en gruppe af mennesker skal fremhæves fremfor andre. Debatten skal være lige for alle. Det er fint man kan debattere på blogs, men det er vel ikke det de fleste er her for.

Det er jo ikke fordi Ekspert-blogs var svære at finde før - eller, som jeg nævnte tidligere, at man ikke blev fodret med blogs i nyhedsbrevene... så er det måske indholdet der er noget galt med, og ikke fordi vi ikke kan finde det? (og med indholdet mener jeg ikke, at der er noget galt med det bloggerne skriver, men at det måske ikke har været emner der har fanget så mange brugere) :)

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes også at forsiden er helt vanvittigt uoverskuelig. Nu er jeg også for nyligt nedgraderet til non-plus og har så alle reklamerne oveni, så det kan bestemt også være en faktor - men det er jo præcis sådan, alle nye brugere og kommende ekspertbloggere ser siden. 

Jeg mumlede rent faktisk: "For helvede" til min skærm, første gang jeg så den nye Debatside, hvor de 5 nyeste debatindlæg var presset helt ud i venstre side (hvorfor i det mindste ikke fjerne ikonerne og give dem bare LIDT mere luft/plads), for at der kunne være en kæmpe promo for ét enkelt blogindlæg til venstre.

Jeg har fuld forståelse for, at jeres primære mål lige nu, er at tiltrække kvalificerede ekspertbloggere - men jeg synes ikke, at den nuværende løsning er noget nær optimal for hverken bloggerne eller forummet.

I viser uddrag fra ét indlæg. For mit vedkommende, er det lige nu "Lad kartoffelsalaten sælge", efterfulgt af en massiv blok tekst (som man jo ikke læser).  Sælger det? Sælger det jeres ekspertblogs og ekspertbloggere bedst muligt?
Jeg har læst nogle meget fine blogindlæg fra Aminos ekspertbloggere, men jeg har fundet dem alle sammen på Twitter. Der får jeg et fint overblik. Person X har skrevet et indlæg om Emne Y der hedder Z.  Det overblik har jeg overordentligt svært ved at finde på Amino på nuværende tidspunkt.  Der er pt. fra Forsideboksen INGEN indgang til en oversigt over bloggere/indlæg. Man skal regne ud, at man skal trykke på "blogs m.m" i topmenuen, hvortil der bare er en liste over de nyeste indlæg?

Hvis I vil tiltrække bloggerne - så arbejd' med dét - i stedet for bare at stikke Forummet en blodtud og tro, at det så løste det hele?

Derudover kan man så diskutere om der er for mange ekspertbloggere lige nu - hvoraf for mange af dem, ikke er deciderede eksperter indenfor... well.. noget som helst.  Det kunne jeg også forestille mig, gjorde det svært at tiltrække de rigtige mennesker? 
Sidst, men ikke mindst er der noget om ratingen. Alle blogindlæg jeg har set, har enten 0 stjerner eller 5. Aldrig noget i mellem.
Vi er klar over, at bloggeren kan se, hvad vi har stemt - og derfor undlader man at nedstemme, hvis man synes indlægget er dårligt. I stedet lader man bare helt være.  
Måske skulle I kigge på, hvordan ratingen af blogindlæg foregik? I stedet for at være 100% brugerbestemt, kunne det være en algoritme, der tog flere ting i betragtning. Pingbacks, antal visninger, kommentarer og stemmer. På den måde vil I få noget mere valid data, så I pludselig VED hvad der er et godt indlæg og hvad der ikke er - og så kan I pushe de gode ud på forsiden og i højrebarene og vise os brugere noget kvalitetsindhold. Det ville alle vinde på.

Lige nu har I bare en stor blok af "Ingen stemmer" og "topstemmer" og har så valgt helt at skrotte den løsning og bare vise "nyeste", hvilket ikke er en indikator for noget som helst og ikke sælger noget overhovedet. 

Sidst, men ikke mindst kunne I også arbejde med tags. Det er svært at vide, hvor man skal starte lige nu, men med tags ville I måske kunne indsnævre det for folk. Eventuelt kunne PlusBrugerne også definere tags de ville abonnere på, i stedet for bare bloggere/kategorier.  På den måde, kan nye ekspertbloggere få læsere med det samme, hvis de skriver et indlæg der har et tags, der er mange abbonnenter på - og I ville få et fint indblik i, præcis hvad folk interesserer sig for. 


Anyway. Megalangt indlæg... gør med inputtet, hvad I ønsker.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor når der klikkes på debat går det til forsiden , dette skulle da gå debatten altså forummet helt sikkert mistes lidt bruger især nye kræves lidt længere at finde forummet vis de vil debattere .

stjerne krig den er død har aldrig rigtigt fattet det med godt jeg har amino.dk plus for så lære jeg lidt om folk, især bemærket kun gives enten 5 stjerner eller 1 stjerner samme i forummet og ekspert blog

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

stjerne krig den er død har aldrig rigtigt fattet det med godt jeg har amino.dk plus for så lære jeg lidt om folk, især bemærket kun gives enten 5 stjerner eller 1 stjerner samme i forummet og ekspert blog

Ja, men kunne teknisk set lige så godt bare have "upvote" og "downvote". Jeg har - dengang jeg kunne se hvad folk stemte én gang modtaget 4 stjerner. Ellers var det også kun 5 og 1. 

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Mikael christiansen:

stjerne krig den er død har aldrig rigtigt fattet det med godt jeg har amino.dk plus for så lære jeg lidt om folk, især bemærket kun gives enten 5 stjerner eller 1 stjerner samme i forummet og ekspert blog

Ja, men kunne teknisk set lige så godt bare have "upvote" og "downvote". Jeg har - dengang jeg kunne se hvad folk stemte én gang modtaget 4 stjerner. Ellers var det også kun 5 og 1. 

 

Bestemt korrekt sendte en PM hvorfor minus denne ene gang , ja det var gamle debat han synes jeg ikke havde ret i , så jeg skulle lige have nogle minus rundt omkring også dem han var enig i , jeg skrev ,

med forstod ikke meget af denne PM , med lære meget af folk , hvordan noget for flere måneder siden kan hænge fast , derved super jeg har amino.dk plus , for et kæmpe plus nu ved hvordan nogle folk tænker.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes alt det med point, stjerner og karma er et falleret forsøg på, at gøre Amino mere dynamisk. De kørte med karme på eksperten.dk og det virkede slet ikke.

Folk er for farvede af deres personlige holdninger til folk, til at kunne vurdere et enkelt indlæg. Desuden, bliver jeg også mærket af, at et indlæg jeg skal til at læse, har fået x-antal stjerner. Det er faktisk ikke interessant for mig, og ville ønske man kunne slå det fra, så jeg kunne danne mig min helt egen og upåvirkede mening om et indlæg.

Side 8 ud af 10 (99 indlæg)