Jeg er (til min egen ærgrelse, faktisk) ved at miste interessen for amino. Og det skyldes udelukkende at debatten for mig personligt er faldet væsentligt i kvalitetsniveau. Det handler for meget om afiliate-palaver, webhandel og programmering - og for lidt om dagligvarehandlen, byggeri, banker, værdipapirer, produktion, miljø, teknik, salg, innovation osv.
Samtidig savner jeg enormt meget noget mere professionalisme og kompetence blandt brugerne. Det er ganske givet mig, der har forkerte forventninger til sitet, fordi det jo ER et iværksættersite, hvor der kommer masser af unge spir med masser af store drømme og mål, der søger hjælp til at komme igang. Og det synes jeg jo er fantastisk, de kan få! Men det ville være skønt hvis der var meget, meget mere indhold for andre niveauer.
MEN - så sker der så det, at forsiden på amino bliver lavet om, og at de dér ekspertblogs kommer i fokus og der bliver startet en debat om hvor irriterende det er.
Ekspertblogs har jeg hørt om til bevidstløshed i forbindelse med amino. Det er blevet promoveret i nyhedsbreve, rundt omkring på sitet, fra Martin T direkte og ja - overalt. Men jeg har gledet let og elefant hen over det, fordi det ærligt talt ikke sagde mig noget som helst. Jeg så i reklamerne, at det handlere om afiliates, webhandel og alt det, som amino i forvejen handler så meget om. Og bloggerne var alle dem, man kender i forvejen fra debatten. Så - nej tak, tænkte jeg.
Men...nu hvor der ligefrem bliver programmeret ny forside og snakket så meget om de ekspertblogs, så skulle jeg måske lige tjekke dem ud. Så det gjorde jeg for 5 minutter siden.
NU kommer jeg så frem til pointen - endelig:-)
Nu tror jeg faktisk, at jeg vil holde lidt øje med amino igen. For det viser sig jo, at der er et kæmpe potentiale i de blogs - og det er netop det tiltag jeg manglede! Det er netop dér man kan gå ind og finde kompetencen! Det er nemt og overskueligt - og du ved hvem du modtager input fra. Det er delt op i områder, og er i forvejen sorteret sådan at det kun er stærke personer, der oser ud af erfaringer, meninger og viden.
Det giver balance på amino - hvor man kan spørge om alt på debatten - og nyde erfarnes erfaringer på bloggen.
Nu har jeg bare lige nogle forslag, der skal gøre bloggen endnu bedre:
- Få flere professionelle erhvervsfolk ind. Det kan fx. gøres ved at bede amino-brugerne om at skaffe dem. Vi er mange, der kender mange forskellige mennesker - og det kunne godt tænkes at vi kunne få fat i vores skarpeste relevante bekendte og overtale dem til at deltage.
Hvem kender fx. Asger Aamund, Matas' marketingchef, direktøren for L'easy, salgschefen for Vestas osv osv osv. Vi kender allesammen nogen...
- Sørg for at få bredt folks kompetencer ud - sådan at der er nogenlunde ligevægt i indholdet.
- Minimér "seneste indlæg" og få mere fokus på værktøjer der gør, at man nemmere kan finde frem til det, der er relevant for brugeren. Fx ved at man nemt kan vælge personen, der blogger. Eller ved at gøre emne-delen mere let tilgængelig.
NÅ - nu kom jeg ind i en helt anden verden. Men for HUNDEN da, hvor har jeg pludselig set lyset i ekspert-blogsne.
Og derfor må min konklussion være: Jeg kan rigtigt godt lide den nye forside. Men jeg ville hellere se et værktøj til relevante ekspertblogs, end den "seneste blog" som nemt kan risikere ikke at sige mig noget.
/Rikke