Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en iværksætter-fjendsk lov

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

De afsluttede aldrig deres PhD - formelt havde de kun en bachelor. Bill Gates skabte hele sin succes INDEN han studerede videre. Og iøvrigt kan man nævne 1 million andre - som sagt er 53% af alle vækstvirksomheder i Danmark startet af folk med MINDRE end 3 års uddannelse.

Nej, Larry og Sergey fik en master fra Stanford (altså en kandidat-grad), det er krav inden man kan påbegynde sin Ph. D.

Men wow, med virksomhedsstarten læste fornyligt at kun 7% af danskerne har en længere videregående uddannelse. Så de højtuddannede kan sagtens være ekstremt godt repræsenteret blandt iværksættere.

Men derfor er det stadig et usmageligt indgreb i folks personlige frihed.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:27
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 23:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Dansk økonomi´s blindtarmsbetændelse har INTET med indvandringen at gøre i almindelighed.

Ok, og hvad bygger du så det på, så vidt jeg ved er der ikke tidliger fortaget udregning af de reelle omkostninger for samfundet, men der er afstat 3 mio på den nuværende finans lov.

Så du må jo have en eller anden krystal kugle?

Men jeg giver dig ret der er helt sikker helt sikkert andre faktorer som har haft størst betydning for blindtarmsbetændelsen.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:31

Hamburg1991:

Fashion-Seller:

Hudfarve neutralt lyder flot, meeeen fakta er vist lidt anderledes ;D

Nej fakta er at man skal have en uddannelse eller erhverserfaring for at komme til danmark, om man så er gul, blå, grøn, sort eller hvid er total under ordnet.

Ja men loven er stadigvæk mega racistisk... Er det 50% af jordens hvide befolkning, som bor i EU? Dvs 500 mio hvide mod 5 mia andre farvede...

Jeg forstår måske ik ordet neutralt, når det er 1 til 10...

Tilmeldt 4. Mar 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:32

lokaldistribution:

hej

Jeg er desværre meget uenig. Man forhindrer ikke de kloge mennesker at komme ind i dk, men omvendt. Kloge mennesker har nok den rette baggrund og uddanelse til at komme ind i dk. Jeg personligt synes at det er fint at de indfører pointsystemet, da jeg er selv vidne til mindst (15af mine venners)bryllupper som er gift med en thai eller en filipinsk kvinde. De kommer til dk, bor i 3 år, få permanen ophold og bliver skilt. Hvad gør manden -rejser til thailand igen for at finde en ny kone og bliver gift osv osv. dk bliver fyld eller er fyldt med bla. a asiater!

De fleste filipiner og thai  (jeg kender) har ingen jobs, de er som regel, gift med en dansk mand, hvor de får dagpenge fra kommunen og gå hjemme. Da de ikke kan dansk og vil ikke lære dette- har de ingen job.

Men har permanen ophold-derfor kan blive i dk og nasse på dansk system.! Jeg har ikke noget imod andre mennesker , mange af mine venner er faktisk asiater, men det er ikke godt for dk, med den system vi har nu. Dk bliver udnyttet finansielt og det skal gøres noget ved.

Du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om.

Selv om men er gift og har familiesammenføring / opholdstilladelse er 3 År ikke nok til en permanent opholdstilladelse. selv om ægtefællen "misbruger dem / behandler dem dårligt "

Min 7 år og så det er sq ikke en garanti for man at får et statsborgerskab og kan blive i Danmark på Permanent. Så Luk Arret og læs reglerne (også før de nye)

BTW så kender jeg mange Filipinere som arbejder i Danmark som Au-pair (også SORT for store kanoner i erhvervslivet)

Hvorfor ? Ja fordi de også skal hjælpe familien som du sikkert også ville gøre? Hvis du var i samme situation.

Men det kender du sikkert ikke til for du er sikkert blevet opvartet i hoved og R... af dine forældre eller staten på dine forældres bekostning.

Jeg er sq træt af alle de fjolser der netop påpeger Thaier/ Pinay´s som prøver at forlade deres hjemland enten som au-pair eller ægtefælle til en Dansker skal lide under de holdininger som du har.

Immigrationsloven er udelukket rettet mod muslimer (fra DF´s Side) men ingen vil Indrømme det.

For så er man jo racist!!!!!

Det har intet at gøre med hvor fra du kommer men hvilken religion du har!!!

Så Fat Det Dog!!!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:33

Lundsby, er du uenig i, at de tal fra den undersøgelse jeg linkede til er korrekte - at 53% af de danske vækstvirksomheder er startet af folk uden uddenelse? Eller er du uenig i, at mindre end 3 års uddannelse kan betagnes som sådan?

I virkeligheden er tallet jo endnu større - for i undersøgelsen kalder de alle med en 3 årrig uddannelse og derover for "folk med en længerevarende uddanelse". Jeg mener ikke at man normalt kalder en 3-årrig uddannelse for "længerevarende" - man kan ikke engang blive skolelærer, sygeplejerske eller murer på den tid.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hamburg1991:
At der kommer nogle forelskede par i klemme, det kan man vel kun smile af, hvis de virkelig er forelskede kan de jo bare flytte der hen hvor modparten kommer fra, også så opkvalificere sig, større er problemet vel ikke.

Ved du hvor mange hvide danskere der er flyttet til tyskland og sverige pga. de gamle regler? Så vil du nok ikke sige det som du siger.

Problemet er faktisk stort... Selvom at det ikke bliver registreret at man flytter udenlands pga. reglerne så er der mange der flytter inden de begynder at søge om opholdstilladelse fordi de ved at de ikke kan klare de regler der er. Regler der betyder at det er BANKEN som beslutter om de vil være med til en bankgaranti. Får man nej til den fra banken så hjælper det ikke at man i realiteten har fået lov til familiesammenføring - så kommer afslaget.

Lad mig fortælle dig hvordan det gik for os:

Jeg var på SU og vi flyttede til Helsingborg hvor det eneste krav var at vi kunne forsørge os selv og at vi havde et sted at bo. Efter 5 år fik min kone fast opholdstilladelse på bare 3 dage... På intet tidspunkt har vi været det offentlige til last...

Kravet for at vi kunne bo i danmark var:

1) Eget sted at bo. Andelsbolig var ikke nok. Vi skulle EJE en bolig.
2) En bankgaranti på 50.000 som kommunen kunne tage af hvis vi skulle have sociale ydelser.
3) Man måtte ikke have modtaget sociale ydelser inden for 12 måneder inden ansøgningen.
4) Ansøgningen kunne tage 6-12 måneder (i sverige blev det klaret på 3)
5) Hvert år (i de 7 år det tager at få fast opholdstilladelse) vil økonomien blive gennemgået og hvis den ikke kommer igennem nåleøjet -> ud af landet

Det er heller ikke uden grund at en forening som Ægteskab Uden Grænser får masser af medlemmer og mange af dem er frustrerede på forumet fordi de ikke ved hvad de skal gøre. 

Istedet for at man kan nyde livet med sin elskede så er man tvunget til at tænke over hvordan man nu skal klare den med de og de regler. 

Ja reglerne blev lavet for at forhindre tvangsægteskaber, men vi snakker om at hovedtallet af dem der rammes af reglerne slet ikke burde blive ramt. 

Folk der siger det som du siger mener det ikke af ondskab, men blot af uvidenhed fordi de ikke aner hvad der sker. 

Jeg har desværre haft det inde på livet og jeg bliver ked af det når man siger det på den måde.

Lav dog bare en simpel regel: Man skal kunne forsørge sig selv og ikke belaste det sociale system. Der er så mange derude der gerne vil have en chance her, men de må ikke fordi de er "forkerte".

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 23:39

Et tænkt tilfælde.

Enhedslisten får et absolut flertal ved næste valg. Der må da øge chancen betragteligt for at en Bill Gates kommer forbi Embarrassed

Nå spøg til side.

Skal der slet ikke være nogen begrænsninger overhovedet for, hvem der kan bosætte sig i Danmark?

Man har som oftes de holdninger man har råd til at have. Jeg befinder mig nok i den lidt mere fattige ende.

Ps. Frasen "Jeg er efterhånden ved at være flov over at være dansker" Hvilken nation skal man så komme fra, for at være stolt over sin nationalitet?

Mvh. = (med venlig hilsen)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:45

Jeg er ikke uenig i undersøgelsen, det har jeg slet ikke belæg for.

Man har ikke tidligere brugt betegnelsen længere videregående uddannelse, om uddannelser på bachlor-niveau, så jeg synes det er synd hvis de blander tingene sammen. Så bliver billedet lidt mudret.

Men det er klart for at man rigtigt kunne konkluderer noget, omkring om højtuddannede start af virksomheder. Bliver man nødt til at se på hvor mange højtuddannede(kandidat eller højere) der er.
Det er cirka. 7% der er højtuddannede, hvilket jo betyder at hvis bare 21% af alle nye  virksomheder er startet af højtuddannede, så er sandsynlighed for at en højtuddannet starter virksomhed 3 gange større end for den resterende del.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 23:45

Niels Henriksen:

Lav dog bare en simpel regel: Man skal kunne forsørge sig selv og ikke belaste det sociale system. Der er så mange derude der gerne vil have en chance her, men de må ikke fordi de er "forkerte".

Jeg er helt enig, dette vil være den perfekt løsning, jeg tror bare ikke at det er poliske mulig

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Side 3 ud af 7 (65 indlæg)