Larry og Sergey var Ph.D. studerende, så de har haft en kandidat grad. Bill Gates, er senere fået en grad på Harvard. Men jeg er sådan set enig, jeg ved ikke om loven er specielt iværksætter fjendsk, det rammer den næsten for bredt til at man kan sige. |
Vi lever i en verden der i stigende grad globaliseres. At gemme sig væk i et hjørne og begrænse deltagelsen i det globale samfund er da i den grad iværksætterfjendsk - udover at det som sagt både er menneskeligt forkasteligt og forretningsmæssigt idiotisk.
Og jo, det menneskesyn der ligger til grund for denne lov er lige præcis der samme modbydelige menneskesyn, som var stærkest repræsenteret blandt Nazisterne og Sovjet kommunisterne.
Det er det 100% modsatte af libralisme. Når man med et arrogant smil på læben kan påstå, at de familier, der rammes, de danskfødte børn, der må flygte ud af landet, og de elskende, der ikke må bo her - hvor den ene kommer fra, så er det lige præcis udtryk for et ulækkert menneskesyn, hvor umenneskelige lidelser for den enkelte borger retfærdiggøres med nogle overordnede idealer. Ismen kommer forud for individets ret til at agere bare nogenlunde frit. Det er religiøs fanatisme så det batter.
Jeg ved godt at DF'ere og dets lige ikke bryder sig om disse sammenligninger og rask væk anlæger sager mod dem der kalder dem racister. Men de sager taber de bare som regel, for faktum er - uanset hvor lidt de bryder sig om det, at deres holdinger netop er både racistiske og fremmedfjendske. Lad os kalde en spade for en spade.
Jeg tror den borgerlige lejr taber det næste valg stort, gvis de fortsætter med at opføre sig som en apatisk underafdeling af DF
Bliv gratis medlem