Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egnet software til produktion af E-book/ papirbog

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er nogle stykker, der skal bistå en forfatter med at udgive et digert værk i 3 bind. Bogen har kun få illustrationer, mest enkle sort/hvid tegninger, så bortset fra omslaget er der ikke farver i selve bogen. Til gengæld er der brug for en masse krydsreferencer, hvilket kræver en henvisningsfunktion, som fungerer også efter rettelser og ombrydning. Dernæst overvejer vi e-book kontra papirbog. Vi forestiller os at e-book er billigere at lave og måske kan skaffe penge til papirudgivelsen, da vi forventer et stort salg, men kun har få midler at starte op med. Det skal måske tilføjes at vi starter med bind 1 og 2, som tilsammen er på ca. 600 sider.

Kan dette gøre i den nye Word 2010 eller skal vi over i Indesign? Gode erfaringer mht. E-books modtages med tak!

Mvh. Johannes K. 

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:39

Bumper den lige, da jeg også ønsker et svar på dette..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 11:56

Johannes K.:

Vi er nogle stykker, der skal bistå en forfatter med at udgive et digert værk i 3 bind. Bogen har kun få illustrationer, mest enkle sort/hvid tegninger, så bortset fra omslaget er der ikke farver i selve bogen. Til gengæld er der brug for en masse krydsreferencer, hvilket kræver en henvisningsfunktion, som fungerer også efter rettelser og ombrydning. Dernæst overvejer vi e-book kontra papirbog. Vi forestiller os at e-book er billigere at lave og måske kan skaffe penge til papirudgivelsen, da vi forventer et stort salg, men kun har få midler at starte op med. Det skal måske tilføjes at vi starter med bind 1 og 2, som tilsammen er på ca. 600 sider.

Kan dette gøre i den nye Word 2010 eller skal vi over i Indesign? Gode erfaringer mht. E-books modtages med tak!

Mvh. Johannes K. 

Du kan gøre det på flere måder, her kommer et par billige løsninger. Du kan sætte det op i word og efterfølgende få den konverteret til pdf gratis hos www.lulu.com , du / i behøves ikke engang at udgive den :)  

Alternativt.. brug openoffice og konverter det til pdf. Når det er fagbøger, så er PDF et udemærket format at bruge!

Jeg håber du blev lidt klogere, ellers spørg løs

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 12:33

Tak for dette. Vi har faktisk allerede Word 2010 og en god pc, men jeg kender også godt OpenOffice. Hvad mener du, når du skriver vi ikke engang behøver at udgive den? Er det ikke sådan, at med E-books er der nu flere og flere nye forskellige formater, der kan læses af forskellige elektroniske apparater, og at man skal tage stilling til, hvilken målgruppe man vil nå? Og at man stadig skal have et forlag, der står for udgivelsen og salget af e-bogen?

Hilsen Johannes

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:13

Heg mente blot, at du ikke behøves at udgive bogen hos lulu.com, blot for at bruge deres gratis værktøjer

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 13:29

Nåå, der giver jo bedre mening. 

Har du en mening om de overvejelser ang. e-bog kontra papirbog, rent økonomisk, som jeg nævnte i første indlæg?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:59

Johannes K.:

Nåå, der giver jo bedre mening. 

Har du en mening om de overvejelser ang. e-bog kontra papirbog, rent økonomisk, som jeg nævnte i første indlæg?

Ja. Start med at udgive den som ebog, mon ikke det kaster lidt penge af til at få lavet en papirbog :)

Fra København
Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 09:55

Hej igen

Jeg vil gerne vende tilbage til spørgsmålene om opsætningsprogram og dernæst valget af e-bogs-format. Vi stiller store krav til layout og illustrationer, så jeg tænker, at det optimale er, at vi selv når frem til pdf, hvor intet længere kan forskubbe sig i formateringen. Jeg læser Henriks indlæg sådan, at dette godt kan lade sig gøre med Word eller i Open Office, er det korrekt opfattet? 

Mht. til format: Hvis man f.eks. lader Amazon eller Myll om at udgive sin e-bog, så er det vel dem, der vælger e-format, men står vi selv som udgivere med eget forlag, hvad vi helst vil, har I så nogen gode råd om valg af format?

mvh Johannes

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:46

Johannes K.:
Vi stiller store krav til layout og illustrationer, så jeg tænker, at det optimale er, at vi selv når frem til pdf, hvor intet længere kan forskubbe sig i formateringen. Jeg læser Henriks indlæg sådan, at dette godt kan lade sig gøre med Word eller i Open Office, er det korrekt opfattet? 

Det er korrekt. Du kan i Word eller OO "udskrive" den til PDF såldes at alt står som ønsket.

Johannes K.:
står vi selv som udgivere med eget forlag, hvad vi helst vil, har I så nogen gode råd om valg af format?

PDF i A4 format. Evt kan I gøre så købers navn står på alle siderne så man kan se at det er en kopieret udgave. Det er der en del der gør.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har udgivet 3 bøger - so far, og de er alle skrevet og opsat i MS Word (p.t. bruger jeg 2003). Den første bog var en trykt bog udgivet af IDG Forlag (det var dem der fik mig til at bruge Word til DTP). De to andre bøger har jeg selv udgivet - den ene kun som e-bog, og den anden både som trykt og e-bog. Jeg har selv stået for al layout og klargøring til tryk.

MS Word er glimrende til at opsætte simple bøger i. Her kan du laver alle de automatisk opdaterede krydshenvisninger, fodnoter, sidetal osv.

Jeg bruger "eDocPrinter -> PDF" til at konvertere MS Word til PDF. Det synes jeg giver de bedste resultater.

Cover laver jeg i Photoshop og konverterer direkte til PDF derfra.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)