Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pointshop.dk I Kontant Iaften! Se det ! :)

Side 7 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

• Du kan dog sende elektronisk reklame til en kunde, der har købt en vare eller en ydelse hos dig, hvis en række betingelser er opfyldt. Det er bl.a.:

Jeg er ret sikker på du tolker det forkert. Du læser stykket om hvorvidt webshops / butikker må sende nyhedsbreve ud til deres kunder.

Jeg snakker ikke om kunde-emails, men emails der er blevet samlet op via en konkurrence.

_____

Jeg har ingen interesse i at forsvare PointShop, det undre mig bare utrolig meget hvor nemt folk lader sig rive med .. Folk ser et program på en halv time som kun har fokus på to negative kunder som åbenlyst står og lyver for åben skærm.. Chokerende.

Hvad med Bo Bedre, som jeg har bestilt i en anden sammenhæng for et par dage siden. Der havde jeg 5 dage til at afmelde eller blev jeg automatisk fornyet - Er det ikke meget værre?

Jeg forstår ikke hvorfor Pointshop skal have den her tur. Det de gør, er der altså rigtig mange store virksomheder der gør - men dem tør DR måske ikke tilsvine?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:36

Simon M:

Jeg er ret sikker på du tolker det forkert. Du læser stykket om hvorvidt webshops / butikker må sende nyhedsbreve ud til deres kunder.

Jeg snakker ikke om kunde-emails, men emails der er blevet samlet op via en konkurrence.

Okay så får du da bare et link mere, hvor der endda refereres til domme i Sø- & Handelsretten!

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning#6

Læs hele punkt 10, og så er diskussion vist ovre...

Simon M:

Jeg har ingen interesse i at forsvare PointShop, det undre mig bare utrolig meget hvor nemt folk lader sig rive med .. Folk ser et program på en halv time som kun har fokus på to negative kunder som åbenlyst står og lyver for åben skærm.. Chokerende.

Nu kommenterer du direkte på mine indlæg, men jeg har ik forholdt mig til de kunder, som der er i indslaget... Jeg har forholdt mig til reglerne angående mobilen og spam.
Og hvis du skal være ærlig, så vil du sikkert give mig ret i, at Pointshop og Mikkelsen Media har lavet nogle brølere. Det kan ske for alle, men det er også måden, hvorpå man udvikler sig, og får nye ideer indgangsvinkler...

Simon M:

Hvad med Bo Bedre, som jeg har bestilt i en anden sammenhæng for et par dage siden. Der havde jeg 5 dage til at afmelde eller blev jeg automatisk fornyet - Er det ikke meget værre?

Jeg forstår ikke hvorfor Pointshop skal have den her tur. Det de gør, er der altså rigtig mange store virksomheder der gør - men dem tør DR måske ikke tilsvine?

Lad nu vær med at bruge argumentationen med, at fordi andre gør det, så er det også okay at vi gør det... Den holder bare ik, når det strider direkte imod gældende lovgivning...
Og det gælder alle firmaer uanset størrelse eller branche...

Ydeligere gider jeg ik kommentere på den del, da alt giver sig selv... Ellers kan vi ligeså godt ophæve gældende lovgivning indenfor alle områder!

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:45

Den lov tolker vi to åbenbart forkert - selvom vi begge to nok har læst den 2-3 gange igennem..

Men det kan jo ske - Du må have en forsat god aften, så må vi se om Pointshop bliver politianmeldt og får en straf - hvilket de jo nok gør, hvis det de gør er ulovligt. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:51

Simon M:

Men det kan jo ske - Du må have en forsat god aften, så må vi se om Pointshop bliver politianmeldt og får en straf - hvilket de jo nok gør, hvis det de gør er ulovligt. 

Jeg sidder ik at ønsker, at de skal politi anmeldes, men mere at folk vil tage tingene til efterretning, og bruge det konstruktivt fremadrettet...

Som Michael skrev tidligere, så virker det underligt, at de ik ser tingene en smule mere fra deres kunders synsvinkel... For det er jo dem, som de skal leve af...

Og det er synd, at det er Pointshop, som tager hele skraldet for branchen, men sådan er det altid, når noget afsløres. Superbest tog skraldet for købskandalen, selvom rigtig mange andre gjorde det samme...

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:20

Hejsa

Nu har jeg som aktiv forbruger og bekendt med PointShops koncept fuldt aktivt med i debatten de sidste par dage oven på Kontants udsendelse i tirsdags. Jeg faldt over denne debat, og har et par vigtige kommentarer (synes jeg selv) at tilføje. Selve debatten om spam (som er noget af en beskyldning) vil jeg ikke komme ind på – den har I vist fået debatteret godt igennem. Jeg vil i stedet fokusere på kampagnen om mobiltelefonen, som flere af jer har debatteret heftigt.

Først og fremmest vil jeg knytte en kommentarer til de af jer, der diskuterede hvorvidt de måtte hæve de 5 kr., når de nu ikke sendte mobilen med det samme. Selvfølgelig må de det, for du betaler jo ikke 5 kr. for mobilen. Det er korrekt, at du ikke må hæve pengene før afsendelse af varen, men her er varen, der købes, altså et prøvemedlemskab på PointShop VIP (hvad end det så er 5, 7 eller 14 dage er ligegyldigt) – denne service frigives med det samme i form af velkomstmailen og hermed ser jeg intet problem i, at de trækker dette beløb. Som en gave får køberen 50.000 point, som kan bruges i shoppen på PointShop (heriblandt mobiltelefonen). Alt dette kan erfares ved et hurtigt kig på kampagnen.

Dernæst havde et par stykker af jer en heftig diskussion om leveringen af mobiltelefon og deres håndtering af den. Her kunne man have set Kontant og dermed (som de ønskede det) have sin tvivl om, hvorvidt PointShop overhovedet har handlet på dette, men har I overhovedet læst deres svar på http://www.pointshop.dk/kontant? Her skriver de under punktet ”Man får ikke sin velkomstgave” følgende:

”Ligesom alle andre kan vi dog lave fejl og være uheldige. Det skete blandt andet, da vores leverandør af telefoner gik konkurs og ikke kunne sende flere telefoner. Det er rigtig uheldigt, at da vi fandt en ny leverandør, kunne de først levere 45 dage senere.

Alle berørte kunder sendte vi i oktober et brev, hvor vi forklarede situationen og samtidig gav en kompensation. Læs selv brevet her

Heraf fremgår, at de i den grad har handlet. Ikke blot har de fundet en ny leverandør, så folk kunne få telefonen (mod at bestille den på ny og med en lettere forsinkelse), så har de også tilbagebetalt de 50.000 point (folk kan købe noget nyt, hvis de ikke vil vente), givet 25.000 point i kompensation (eksempelvis nok til en DVD eller god portion slik) og et taletidskort på 99 kr. uden ekstra beregning. Dette er da i hvert fald ikke bare at gøre ingenting. Gad vide om Kontant ikke har fået dette brev, men blot ikke valgte at vise det.

Dette skal ikke ses som et ensidigt forsvar af PointShop, der jo også indrømmer at visse områder kan gøres endnu tydeligere, men mere som en kommentar til nogle diskussioner, der kunne være undgået ved at undersøge sagen lidt nærmere inden man skrev.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:26

forza_united:

Først og fremmest vil jeg knytte en kommentarer til de af jer, der diskuterede hvorvidt de måtte hæve de 5 kr., når de nu ikke sendte mobilen med det samme. Selvfølgelig må de det, for du betaler jo ikke 5 kr. for mobilen. Det er korrekt, at du ikke må hæve pengene før afsendelse af varen, men her er varen, der købes, altså et prøvemedlemskab på PointShop VIP (hvad end det så er 5, 7 eller 14 dage er ligegyldigt) – denne service frigives med det samme i form af velkomstmailen og hermed ser jeg intet problem i, at de trækker dette beløb. Som en gave får køberen 50.000 point, som kan bruges i shoppen på PointShop (heriblandt mobiltelefonen). Alt dette kan erfares ved et hurtigt kig på kampagnen.

Når de 5 kr er ekspeditionsgebyr, og det anføres at man har VUNDET en mobil, så dur din forklaring altså ik... Alternativt så burde du tjekke den aller første Mobilmail, som der blev udsendt...

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 18:49

Fashion-Seller:

forza_united:

Når de 5 kr er ekspeditionsgebyr, og det anføres at man har VUNDET en mobil, så dur din forklaring altså ik... Alternativt så burde du tjekke den aller første Mobilmail, som der blev udsendt...

Som stadig ikke er afsendt af PointShop...

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 18:52

forza_united:

Fashion-Seller:

forza_united:

Og direkte citeret fra kampagnesiden: "Du betaler kun 5 kroner for VIP prøve-medlemskabet."

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:53

forza_united:

Det er jo irrelevant, når beløbet er et ekspeditionsgebyr, som vedrører den mobiltlf, som modtagen af mailen har "vundet"...

Der stod intet om, at ekspeditionsgebyret vedrøre dit abonnement ved Pointshop...

Så enten indrømmer man, at man har lavet en fejl, eller også har man lavet falsk markedsføring... Frit valg! 

Og jeg har intet imod Pointshop, og synes faktisk det er synd, at det er dem, som skal tage hele skraldet, da de er "den pæne drenge i klassen".
Men hele den der reklamemails branche trænger til nogle regler og mere opstramning, og det vil Kontants program helt sikkert føre med sig...

Tilmeldt 18. Nov 10
Skrevet kl. 19:00

Hvad med afsendelse af telefonen - har du nogle kommentarer til det? Du var blandt andet indblandet i diskussionen om det :)

Side 7 ud af 9 (86 indlæg)