Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har min medarbejder STJÅLET?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Ville gerne lige dele en lille sag med jer, som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg takler.

Jeg har lånt min bil ud til en lager medarbejder - i bilen stod en pose med ca. 25 tomme flasker jeg selv skulle have været forbi med i supermarkedet om eftermiddagen.

Da jeg sætter mig ind i bilen om eftermiddagen, ser jeg at posen er væk - jeg spørger selvfølgelig den pågældende lager medarbejder, som siger han har smidt dem ud, hmmmm.

For det første er jeg meget i tvivl om han egentlig ikke bare selv har scoret de 50 kr til en pakke smøger eller lign. - men hovedsagen er at de er væk, og han ligesom har erkendt at han aktivt har gjort noget ved posen.

Er det tyveri eller ej? - (ved godt man så skal tolke og ud fra størrelsen måske gå nænsomt frem, men jeg vil nemlig gerne lige tage en kokrt samtale med ham og sige det ikke er iorden - og for mig kunne jeg ligeså godt have haft en 50'er liggende i bilen, som han havde "smidt" ud - og det ville jeg egentlig se som tyveri.

Bendtsen

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:27

Ja det er jo egentligt tyveri.

Hvordan du skal takle det er dog en anden sag. Nu drejer sagen sig jo nok ikke så meget om de 50kr i flasker, men mere principielt.

Din medarbejder har nok ikke tænkt at selvom det jo 'bare er flaskepant' så er det stadig direkte tyveri. En måde du kunne takle sagen ved var dog at kræve beløbet af ham, eftersom han egentlig har kostet dig 50kr ved at smide de flasker væk. På den måde ved han at du ikke accepterer han prøver at løbe om hjørner med dig.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:34

Hej Nick

Tak for dit indlæg.

Grunden til jeg også spørger er at vi har ½liters vandflasker med pant vi køber ind til alle medarbejderer og kunder der er i firmaet (vores vand smager nemlig ad ht) - her havde jeg bedt netop samme medarbejder være "regnskabs-ansvarlig" overfor indkøbte flasker vs. retur flasker - og her har jeg til min store overraskelse også opdaget et meget stort svind.

Noget af dette svind skyldes nok at man lige snupper en med i bilen, eller der ryger en i skraldespanden - men vi snakker næsten 40% - og jeg tjekkede kun dette efter pga. de 25 flasker i bilen.

Med vores interne flaske regnskab kan jeg dog ikke bevise noget som sådan - så her kan jeg jo blot spørge ham om han har en ide om hvorfor svindet er så højt, og håbe på han er ærlig.

Bendtsen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bendtsen,

Jeg vil først sige, at jeg aldrig ville lade en sag om sølle 50 kroner påvirke det tillidsforhold der naturligt bør være imellem arbejdsgiveren og en medarbejder.

Beskylder du medarbejderen for at stjæle, og vedkommende virkeligt bare har smidt flaskerne ud, har du uden tvivl skadet forholdet mellem jer for evigt.
Beskylder du medarbejderen for at stjæle, vil det næste skridt naturligt være at afskedige vedkommende. Ingen ønsker jo en person ansat, hvis vedkommende vitterligt stjæler.

Jeg kan ikke sige, om du bør tage slagsmålet med medarbejderen men vil råde dig til at overveje det meget nøje, inden du gør noget ved det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Bendtsen:

Hej Amino

Ville gerne lige dele en lille sag med jer, som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg takler.

Jeg har lånt min bil ud til en lager medarbejder - i bilen stod en pose med ca. 25 tomme flasker jeg selv skulle have været forbi med i supermarkedet om eftermiddagen.

Da jeg sætter mig ind i bilen om eftermiddagen, ser jeg at posen er væk - jeg spørger selvfølgelig den pågældende lager medarbejder, som siger han har smidt dem ud, hmmmm.

For det første er jeg meget i tvivl om han egentlig ikke bare selv har scoret de 50 kr til en pakke smøger eller lign. - men hovedsagen er at de er væk, og han ligesom har erkendt at han aktivt har gjort noget ved posen.

Er det tyveri eller ej? - (ved godt man så skal tolke og ud fra størrelsen måske gå nænsomt frem, men jeg vil nemlig gerne lige tage en kokrt samtale med ham og sige det ikke er iorden - og for mig kunne jeg ligeså godt have haft en 50'er liggende i bilen, som han havde "smidt" ud - og det ville jeg egentlig se som tyveri.

Bendtsen

Ahhhh er det ikke bagatelgrænsen - måske har har gjort det i god tro som tak for lån af bilen - måske ikke - det er 50 kr. i falsker(!) - lad det passere.

Men til gengæld syntes jeg det er en super dårlig ide at dele dine tanker om emnet så specifikt som du her gør, i et åbent forum - jeg går ikke udfra du har mange lagermedarbejdere ansat???

/Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45

Hvis det er ham der står for indkøb af flasker og pant regnskab, så har han selvfølgelig ikke smidt panten ud.

Og selvfølgelig kan der være tale om noget han har gjort i god tro, og måske er han uskyldig - det vil der være en chance for i en hvilken som helst sag.

for at opsummere det du siger:

Han står for pant regnskab

Han siger han har smidt panten ud - hvorfor?

din virksomhed har et relativt stort forbrug af vand med pant, og der er i det regnskab som han står for konstateret stort svind.

Med fare for at blive kritiseret af de andre Aminoer for at drage forhastede konklusioner: fyr ham.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:47

Hej Søren

Har slet ingen lagermedarbejder! - det var reelt det der var pointet, og "røgsløret" om du vil  - så er det vist sat på plads. Big Smile - vores lager er outsourcet.

Jeg har det reelt ligesom jer, det er en bagatel sag, men omvendt hvis jeg ikke sætter mig ned og tager denne sag med den pågældende - ja hvad bliver det næste så måske?

Jeg er slet ikke ude og tænke fyring på nogen måde, ville blot høre jeres mening til om det ikke reelt var tyveri - det vil jeg så gøre den pågældende medarbejder opmærksom på, og at jeg ikke finder mig i lignende i fremtiden - og så ellers stole på ham indtil andet er bevist.

Bendtsen

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 16:48

Det er sådan set underordnet hvor lille eller omvendt beløbet er.. Tager man noget der ikke er ens er det direkte at stjæle...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:51

Hej Flemming

Tak for din hummoristiske afslutning :) - dejligt med folk der har overskud her ud på eftermiddagen.

Når jeg siger pant regnskab, så var det meningen han skulle skrive op hvor meget vi havde købt (antal flasker) og hvor meget han efterfølgende afleverede retur.

Sjovt nok er det regnskab jeg nu har set, meget mangelfuldt. Men da jeg ikke løbende har fulgt op på dette, så kan jeg ikke bruge dette til noget - jeg skal blot sætte mere fokus ind på dette område i fremtiden, og så løbende følge op - så må vi se om det bliver bedre :)

Men igen vil jeg lige sige, at jeg ikke agter og fyre nogen som helst på stående, men dog vil jeg gøre opmærksom på at det ikke bør gentage sig.

Bendtsen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som jeg ser det, så er der kun én løsning på problemet... En Sodastream maskine Big Smile

Jeg ville ikke gå så meget op i 25 tommer flasker, men havde han taget kontanter fra bilen, så havde det været en anden sag. For mig er tomme flasker affald og jeg ville have set det som en tjeneste.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)