Hej Amino Ville gerne lige dele en lille sag med jer, som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg takler. Jeg har lånt min bil ud til en lager medarbejder - i bilen stod en pose med ca. 25 tomme flasker jeg selv skulle have været forbi med i supermarkedet om eftermiddagen. Da jeg sætter mig ind i bilen om eftermiddagen, ser jeg at posen er væk - jeg spørger selvfølgelig den pågældende lager medarbejder, som siger han har smidt dem ud, hmmmm. For det første er jeg meget i tvivl om han egentlig ikke bare selv har scoret de 50 kr til en pakke smøger eller lign. - men hovedsagen er at de er væk, og han ligesom har erkendt at han aktivt har gjort noget ved posen. Er det tyveri eller ej? - (ved godt man så skal tolke og ud fra størrelsen måske gå nænsomt frem, men jeg vil nemlig gerne lige tage en kokrt samtale med ham og sige det ikke er iorden - og for mig kunne jeg ligeså godt have haft en 50'er liggende i bilen, som han havde "smidt" ud - og det ville jeg egentlig se som tyveri. Bendtsen |
Ja det er jo egentligt tyveri.
Hvordan du skal takle det er dog en anden sag. Nu drejer sagen sig jo nok ikke så meget om de 50kr i flasker, men mere principielt.
Din medarbejder har nok ikke tænkt at selvom det jo 'bare er flaskepant' så er det stadig direkte tyveri. En måde du kunne takle sagen ved var dog at kræve beløbet af ham, eftersom han egentlig har kostet dig 50kr ved at smide de flasker væk. På den måde ved han at du ikke accepterer han prøver at løbe om hjørner med dig.