Ah ja, jeg mindes også de dage hvor det var umuligt at tjene penge på at lave et online billed galleri med chat og indbakke. Det var simpelthen umuligt at få noget ordentligt ud af. Billedene loadede for langsomt, kamera kvalitet var til grin...
Men så skiftede teknologien, samfundet ændrede sig, brugeradfærden på nettet ændrede sig og det blev mere udbredt, og pludselig dukkede nye behov op og det der engang var en brandfælde var pludseligt et eksistensgrundlag og et masivt marked.
Hvem sagde Facebook.
Noget så fjollet at en ung knægt idag er en internet mastodont.
Min pointe er at, så længe man siger "aldrig" så har man tabt på forhånd.
Holder man visionen i live og følger med i hvad der foregår både socialt og teknologisk, så har man et ret godt fundament for at få succes med sine ideer.
At gå efter at slå Google af pinden på den nuværende situation, det nuværende behov og det nuværende marked, bliver en hård nød at knække, men dermed ikke sagt umuligt. Der findes massere af firstmovers, der ikke venter på at der bliver skabt en trend, men selv går ud og skaber den for at flytte markeder. Google ved det og det har efterhånden søsat et hav af projekter der røg direkte i vasken bagefter, men de fortsætter.
Google Wave, der blev et flop.. Google G-mail, der idag er en konkurrent til Hotmail i verdensklasse.. (det sagde man også var umuligt)
Google er ekstremt risikovillige fordi de har kapitalen til at kunne fejle, men de har stadig bibeholdt deres mentalitet.. Nemlig det som jeg har nævnt længere oppe i tråden.
Indsigt i marked, sociale trends, og teknologi, sammen med en vision og ikke at begrænse sig af hvad man "kan" og ikke kan.
Alt er et spørsmål om tid og indsigt.