Hvis du nu stoppede dit pladder og lyttede til hvad der bliver sagt istedet for bare at stå fast med bind for dine øjne så ville de også have læst at det jeg siger på ingen måde er i konflik med nogen matematiske eller fysiske love.
Citat fra tidligere:
Alt jeg siger er at fremtidens søgemaskine vil fjerne de svage punkter, og det er i øjeblikket de enorme omkostninger til de ting du nævner. Jeg siger ikke at de ikke vil eksisterer. Jeg siger bare det ikke vil være placeret hos søgemaskinen, og de vil dermed heller ikke være deres udgift.
På samme måde som at fremtidens telefonnet ikke er baseret på TDC kobber kabler til milliarder
Jeg tolker det du siger som, at det er en ny type teknologi, hvor du ønsker at være "first-mover". En søgemaskine hænger sammen med internettet og der er du altså begrænset af bits, bites, servere, crawlere, indexeringer, båndbredde osv.
Måske skal du i virkeligheden glemme lidt om internettet og så måske kigge på det næste store. Efter min mening bliver det håndholdte computere (Iphone, Android etc). Måske en måde at søge på disse platforme? Jeg tror bare, du er bagud allerede, for det marked vil google sandsynligvis også få, da de har størst erfaring med segmentering af data.
Uanset hvad er det et uhyrligt gigantisk projekt du plæderer for.
I år 2000 brugte jeg 3 timer på internettet (altavista) for at finde ud af, hvad forskellen var på den amerikanske og europæiske elg (moose). Det lykkedes mig ikke at finde svaret. Lige nu prøvede jeg på google og det tog mig 0,25 sek. at få svaret frem på wikipedia. Tiderne har forandret sig og det er naivt at forestille sig at konkurrere med google.