Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Amio

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan du ikke blot starte med at sælge på f.eks. www.guloggratis.dk www.dbm.dk www.opretgratis.dk www.dba.dk osv osv....

Jeg har en liste over gratis annoncemarkeder, hvis du er interesseret i den ?

Så kan du jo se om der er salg i tingene og om der er basis for en netbutik eller lignende.

Mvh Kim

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:50

Hej Lagersalg

EDIT: Lagersalg svarede selv

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:53

Lone71:

Takkal I have, tror jeg ser tiden lidt an, det er ikke på amino jeg vil sælge noget med amio.dk der er deres betingelser at det skal være med moms....

Jeg skal forhåbentligt starte i Væksthuset på Øserbro snart, der skal jeg komme  5 timer om dagen i 3 mdr og få indsigt i, hvordan man opretter sin egen virksomhed.......

Jeg venter med hele projektet indtil jgeg er lidt klogere....

Men en ting er sikkert, jeg vil ud af kontanthjælpssystemet det er bare lige hvordan jeg gør det men det bliver jeg klogere på indenfor nogen måneder......

Jeg har nu lige læst deres betingelser igennem, og der er ikke noget i vejen med at du starter med at sælge der (dog lige 1 ting beskrevet nedenfor)

Med udgangspunkt i deres betingelser, så er jeg 99% sikker på at årsagen til der står inkl. moms i disse er, at de ikke ønsker at prissætningen er vildledende og samtidig ulovlig, da man ikke i forbindelse med salg til private forbrugere må angive prisen uden moms.

Der er intet der forhindrer dig i at starte med at aælge nogle af de ting du har i dit indbo derinde, det skal ikke opgives nogle steder.

Hvis du derimod starter en "produktion" så har du en indtægt som skal opgives til Skat og da du er kontanthjælpsmodtager, så kan de give nogle udfordringer, da din indtægt skal modregnes i den ydelse du får hver måned og det er dig der skal fremlægge dokumentationen hvorefter kommunen udbetaler en eventuel forskel.

Så hvorfor ikke finde nogle af dine private ting frem og så starte med at sælge lidt, det giver dig lidt erfaring med dette, måske det går rigtigt godt eller måske du finder ud af det ikke er dig, men du ved det ikke før du prøver :)

Ellers kan du altid spørge herinde, der kan du få mangesidet svar på de fleste udfordringer, men alt i alt en god hjælp på vejen.

God vind - og jeg håber du snart kommer ud af kontanthjælpshelvedet :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:01

Michael Dyrebil:

Hej Lagersalg

Inden du farer sådan frem, skulle du måske have klikket på det link som Lone71 starter ud med.

Så vil du finde at det forholder sig PRÆCIS som jeg skriver. Det er en side der på dansk henvender sig til danske slutbrugere. Det er iøvrigt noget sludder du kommer med. Hvor har du det fra?

Michael

Jeg har læst betingelserne på sitet. Og jeg sludrer sjældent. Ring stil Skat på mandag hvis du er i tvivl om rigtigheden i det jeg skriver.

Ikke momsregistrerede kan ikke sælge en ydelse eller vare der er inkl. moms. SLUT.

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 12:02

Jeg er på vej ud af det, sagde meget tydligt til min sagsbehandler at det var selvstændig jjeg ville være og ville ud af deres system, vidste bare ikke helt hvordan.....

Han var meget sød og meget behhjælpelig, ville kontakte væksthuset igår og så ville jeg høre nærmere fra dem, men jeg flyttede fra igår af matchgruppe fra gruppe3 til gruppe2, som indeholder folkder delvist er klar til erhvervslivet men stadig har brug for støtte....

Han sagde samtidig med at jeg måtte tjene det jeg kunne, det skulle blot modregnes kontanthjælpen og at jeg i min fritid, skal være i væksthuset 25 timer om ugen, mååtte læse til indretningskonsulent.....

Han ville også undersøge mulighederne for at komme på fobiskolen som kører kognitiv terapi og til folk med generaliseret angst som jeg lider af.....

Så alt i alt en sød og hjælpsom sagsbehandler, han sagde det var dejligt at snakke med en der viste ressourcer og motivation..... :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 12:21

har talt med  damen der  kører det her www.AMIO.DK  site  for  unika ting.

Der står ganske rigtigt  at priserne  er  incl.moms   for  at  det  skal være  en helt endelig pris  for  den  almindelige forbruger,  der henvender sig - ligesom i  en  fysisk butik.''

Hun fortalte  at hun  havde omkring  750 butikker  oprettet i hendes community  -  hvoraf halvdelen  var  med  cvr.nr.  .,,,,   jamen  så  er  der  jo  ½-delen  der  reklamerer "forkert" 

Jeg foreslog  hende  at  hun  burde  tillade  at  de  ikke-registrerede   fik mulighed  for  at  gøre  en  oplysning   herom på  deres  profil;  således  de  kunne  sælge deres varer til  den  ENDELIGE  SLUTPRIS  (set fra forbrugersiden)  men  ej-indeholdende moms.   Prisen skal jo  være  den  samme  - thi  disse  sælgere   skal  jo  have  til også  at kunne  betale  skat  af  deres  indtægt  herfra.    At  de  så  iøvrigt  bør  nøje overveje  det  smarte  i  at  være  ikke-momsregistrerede  med  de manglende  muligheder  for  fradrag  for  købsmoms  -  men i øvrigt  konsekvenserne af  at  blive betragtet  som  amatør  set  fra  SKATs   side   med  de manglende  fradragsmuligheder  for    omkostninger   men  skam  da pligt til  at  betale  skat  af  indtægterne   -   er  jo  en  helt  anden  ting

otto bp

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg

Det er godt du skriver SLUT. Jeg gider nemlig ikke tage den diskussion med dig. Det forholder sig PRÆCIS som jeg skriver af dem simple årsag at priserne til slutbrugere skal være inkl. ALT

Det er sælger der ansvarer for at afregne moms og afgifter. Hvis der er nogen.

Det var et helt enkelt spørgsmål som handlede om Lone 71 kunne sælge på Amio når hun ikke var momsregistreret.

Det kan hun.

Om man skriver at priserne er inklusive alle lovpligtige afgifter og nævner samtlige afgifter i EU ved navn, er fuldstændigt ligegyldig da priserne til slutbrugerne skal være inklusive alle afgifter.

Jeg aner ikke hvor du har noget andet fra, og jeg er også ligeglad.

Hvis man skriver noget fluknepperi der på ingen måde gavner til at gøre spørgeren klogere på sit spørgsmål, - definerer jeg det som sludder.

Michael

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 12:29

Sjoegaard:
Du skal kun momsregistreres hvis du tjener mere end 50.000 på løbende måneder.

Husk nu at det er 50.000 kr. i årlig omsætning og IKKE fortjeneste.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:32

Michael Dyrebil:

Om man skriver at priserne er inklusive alle lovpligtige afgifter og nævner samtlige afgifter i EU ved navn, er fuldstændigt ligegyldig da priserne til slutbrugerne skal være inklusive alle afgifter.

Jeg aner ikke hvor du har noget andet fra, og jeg er også ligeglad.

Hvis man skriver noget fluknepperi der på ingen måde gavner til at gøre spørgeren klogere på sit spørgsmål, - definerer jeg det som sludder.

Michael

Vær du bare ligeglad med din ignorante holdning. Når du så over weekenden er faldtet ned og så på mandag ringer og spørger Skat, så kan du bringe din undskyldning her.

Hvis ikke du ved at en ikke momsregistreret ikke må antyde at der er moms inkluderet i beløbet, så skal du på kursus eller tage en snak med Skat eller din revisor.

Det er ene og alene en historie fra din side at man gerne må skrive at prisen indeholder alt afgiftsmæssigt, det er jo umuligt når sælger ikke er registreret til at oplyse om disse afgifter, nu må du altså sætte strøm til.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. Sep 10
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke ignorant, men dine forestillinger har ikke bund i virkeligheden.

Når vi taler salg til forbrugere :

Som jeg skrive tidligere skal prisen til slutbrugeren være inklusive alle afgifter.

Vedr. momsregistreringer og andre registreringer er det således at det er den registreringspligtige der afregner afgifterne. Det er således fudstændigt ligegyldigt om der står udspecificeret hvilke afgifter der skal betales.

Man er heller ikke pligtig til at oplyse om prisen er inkl. moms af den simple årsag at det skal den være.

Det bunder i, at hvis der er tale om momsregistreret virksomhed vil det efter lovgivningen på købskvitteringen/fakturaren fremgå hvilken andel momsen har af beløbet.

Det ville alene være ulovligt at anføre en sådan beregning hvis det forholder sig således at sælger ikke afregner moms jf bestemmelserne om momspligt.

Lad det bare slutte her, men du skal ikke sidde oppe og vente på en undskyldning.

Michael

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)