Takkal I have, tror jeg ser tiden lidt an, det er ikke på amino jeg vil sælge noget med amio.dk der er deres betingelser at det skal være med moms....
Jeg skal forhåbentligt starte i Væksthuset på Øserbro snart, der skal jeg komme 5 timer om dagen i 3 mdr og få indsigt i, hvordan man opretter sin egen virksomhed.......
Jeg venter med hele projektet indtil jgeg er lidt klogere....
Men en ting er sikkert, jeg vil ud af kontanthjælpssystemet det er bare lige hvordan jeg gør det men det bliver jeg klogere på indenfor nogen måneder......
Jeg har nu lige læst deres betingelser igennem, og der er ikke noget i vejen med at du starter med at sælge der (dog lige 1 ting beskrevet nedenfor)
Med udgangspunkt i deres betingelser, så er jeg 99% sikker på at årsagen til der står inkl. moms i disse er, at de ikke ønsker at prissætningen er vildledende og samtidig ulovlig, da man ikke i forbindelse med salg til private forbrugere må angive prisen uden moms.
Der er intet der forhindrer dig i at starte med at aælge nogle af de ting du har i dit indbo derinde, det skal ikke opgives nogle steder.
Hvis du derimod starter en "produktion" så har du en indtægt som skal opgives til Skat og da du er kontanthjælpsmodtager, så kan de give nogle udfordringer, da din indtægt skal modregnes i den ydelse du får hver måned og det er dig der skal fremlægge dokumentationen hvorefter kommunen udbetaler en eventuel forskel.
Så hvorfor ikke finde nogle af dine private ting frem og så starte med at sælge lidt, det giver dig lidt erfaring med dette, måske det går rigtigt godt eller måske du finder ud af det ikke er dig, men du ved det ikke før du prøver :)
Ellers kan du altid spørge herinde, der kan du få mangesidet svar på de fleste udfordringer, men alt i alt en god hjælp på vejen.
God vind - og jeg håber du snart kommer ud af kontanthjælpshelvedet :)