Hej Aminoer. Jeg er i gang med at lave et site for musikere, som omhandler den ædle kunst "hørelære". Hørelære er læren om toner, rytmer, akkorder, skalaer mm.. Kort sagt er det noget som enhver musiker bør prioritere for at blive bedre.. Hoveddelen på sitet vil være en hørelære-applikation lavet i Flash. I den vil man kunne teste og træne sit indre øre, ved at udføre forskellige musikalske øvelser. Udover det skal der være en masse ressourcer på sitet. Bl.a. lektioner i hørelære, teori mm.. Tanken er at servicen skal være gratis at bruge (ihvertfald indledende, indtil der implementeres nye betalings-funktioner). For at generere indkomst er det planen at bruge adSense reklamer og muligvis affiliateprogrammer (anmeldelser og anbefalinger af produkter mm..). Her er det dog jeg støder ind i et problem. Brugerne vil nok kommet til at benytte selve hørelære-applikationen på sitet mest.. Derfor vil det være smart at have nogle reklamer på den side. Men men men.. Google adSense tillader ikke at reklamerne åbner i et nyt browser vindue. Det vil derfor gå kraftigt ud over brugeroplevelsen hvis man klikker på en reklame, da man så bliver ført væk fra den lektion man var i gang med. Det er ikke så fedt at skulle trykke på "back" og begynde forfra, hvis man er i gang med level 25.. Enten skal jeg helt droppe at have reklamer på den side, eller også skal jeg finde et alternativ til adSense. Derfor vil jeg høre om der er nogle Aminoer derude der har et forslag til hvad der kan gøres. Hvilke adSense alternativer findes der, som løser mit problem, og er der nogen af Jer der har erfaringer med disse? Er der andre løsninger jeg burde overveje..? Andre indtjeningsmetoder? Alle forslag og inputs er mere end velkomne. På forhånd tak :-)
- Morten |
Altså jeg synes det er klart at google ikke vil have dem i nye vinduer, for så vil diverse websites blive spammet til at pop-ups etc. etc. - ikke at det er det du vil gøre, men de vil hellere have at et par tusinde bliver ramt, end mange flere tusinde udnytter det.
Der findes jo partner-ads.dk , tradedoubler.com , mmmedier og nogle andre jeg ikke helt kan huske, men det der er da 3 store alternativer.
Google Adsense er dog god fordi at den selv finder passende annoncer, og derfor er de også så markante store i forhold til andre partner-programmer, da de er overlegne, og mere indbringende.
Jeg har altid fundet det negativt at når man klikker på annoncerne, at de så ikke åbner i et nyt vindue - men sådan er det desværre.