Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google adSense vil "smadre" brugervenligheden...

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Fra  EarBeater Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er i gang med at lave et site for musikere, som omhandler den ædle kunst "hørelære". Hørelære er læren om toner, rytmer, akkorder, skalaer mm.. Kort sagt er det noget som enhver musiker bør prioritere for at blive bedre..

Hoveddelen på sitet vil være en hørelære-applikation lavet i Flash. I den vil man kunne teste og træne sit indre øre, ved at udføre  forskellige musikalske øvelser. Udover det skal der være en masse ressourcer på sitet. Bl.a. lektioner i hørelære, teori mm..

Tanken er at servicen skal være gratis at bruge (ihvertfald indledende, indtil der implementeres nye betalings-funktioner). 

For at generere indkomst er det planen at bruge adSense reklamer og muligvis affiliateprogrammer (anmeldelser og anbefalinger af produkter mm..). Her er det dog jeg støder ind i et problem.

Brugerne vil nok kommet til at benytte selve hørelære-applikationen på sitet mest.. Derfor vil det være smart at have nogle reklamer på den side. Men men men.. Google adSense tillader ikke at reklamerne åbner i et nyt browser vindue. Det vil derfor gå kraftigt ud over brugeroplevelsen hvis man klikker på en reklame, da man så bliver ført væk fra den lektion man var i gang med. Det er ikke så fedt at skulle trykke på "back" og begynde forfra, hvis man er i gang med level 25..

Enten skal jeg helt droppe at have reklamer på den side, eller også skal jeg finde et alternativ til adSense. Derfor vil jeg høre om der er nogle Aminoer derude der har et forslag til hvad der kan gøres.

Hvilke adSense alternativer findes der, som løser mit problem, og er der nogen af Jer der har erfaringer med disse?

Er der andre løsninger jeg burde overveje..? Andre indtjeningsmetoder? 

Alle forslag og inputs er mere end velkomne. På forhånd tak :-)

- Morten

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:42

Altså jeg synes det er klart at google ikke vil have dem i nye vinduer, for så vil diverse websites blive spammet til at pop-ups etc. etc. - ikke at det er det du vil gøre, men de vil hellere have at et par tusinde bliver ramt, end mange flere tusinde udnytter det.

Der findes jo partner-ads.dk , tradedoubler.com , mmmedier og nogle andre jeg ikke helt kan huske, men det der er da 3 store alternativer.

Google Adsense er dog god fordi at den selv finder passende annoncer, og derfor er de også så markante store i forhold til andre partner-programmer, da de er overlegne, og mere indbringende.

Jeg har altid fundet det negativt at når man klikker på annoncerne, at de så ikke åbner i et nyt vindue - men sådan er det desværre.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Fra  EarBeater Skrevet kl. 13:55

Tak for svaret :-) Jeg vil prøve at kigge på dine alternativer..

Man kan jo tale både for og imod Googles restriktioner på området. Det kan være super irriterende med pop-ups, men det skal jo også helst kun ske, hvis man klikker på en reklame. Og så er man vel indforstået med det.

Man kan også argumentere for, at reklamen fører brugeren væk fra din side, og hvis ikke han navigerer tilbage, går Google samtidig glip af et eventuelt nyt adSense klik fra siden..

Sjovt nok er det tilladt (at reklamen åbner i et nyt vindue) i lande som Kina, fordi det givetvis skulle passe til Kinesernes forventninger.. Underligt nok..

Men anyway.. I mit tilfælde er det et stort problem, da det er en Flash app det handler om, og man derfor behøver at starte forfra efter et klik på en reklame..

Er der flere gode idéer?

- Morten

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 14:12

Morten Vestergaard:

Det vil derfor gå kraftigt ud over brugeroplevelsen hvis man klikker på en reklame, da man så bliver ført væk fra den lektion man var i gang med. Det er ikke så fedt at skulle trykke på "back" og begynde forfra, hvis man er i gang med level 25..

Hvis folk klikker på en reklame mens de er i gang med en af dine lektioner, skal du nok regne med, at det var et "farvel og tak".

Hvis hele din forretningsmodel er spundet op om at tjene penge på reklameklik, bør du være glad for klikket, og måske se efter om du kan gøre lektion 3 så kedelig, at de allerede skaber dig indtjening der (i stedet for lektion 25).

Det er min måde at illustrere, at der synes at være et mismatch mellem de ting du vil have folk til. Skal de høre dine gratis lektioner eller skal de skabe dig indtjening?

Hvis du faktisk ikke er ude efter de mønter du kan samle op, men gerne vil have de hører lektionerne.. Så er det måske en anden forretningsmodel du skal skabe. F.eks. noget hvor man efter at have hørt alt gratis, bliver tilbudt noget der koster...

Du ved mest om emnet, så jeg kan ikke blive konkret. Jeg ved kun noget om at tjene penge - på f.eks. noget så bizart som "med vilje" at lave kedelig høre-lektioner Smile

Hr. ØU
Blog om adsense

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Fra  EarBeater Skrevet kl. 14:24

Interessant tilgang.. Den skal jeg lige have vendt i hovedet :-)

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:36

Problemet med Adsense er at du sjældent får mange kliks på godt og uddybende indhold, altså på informationssøgninger. Derimod får du masser af kliks på organiske søgninger på et produkt eller en produkt kategori.

Jeg synes da klart du skulle gøre en del af det betalt, for eksempel halvejs igennem.

Ellers som minimum burde du få deres email, så kan du sende dem et nyhedsbrev med affiliate tilbud.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 14:36

Ja ser også et ret stort problem på den front.

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 15:00

Der kan ligge produkter der kan give indtjening i din forretningsmodel her:

http://www.clickbank.com/marketplace.htm

Jeg ved ikke hvad hørelære hedder på engelsk, men søg selv - og du vil finde produkter der giver en ret god slump i kommission.

Nøglen til at tjene penge er at finde det rigtige produkt - og ikke at reklamere for alt det skrammel du kan finde.

Alt for meget af det på clickbank sender folk til underlødige salgssider, som danskere no way in h*** gider beskæftige sig med. Find et troværdigt produkt, og send din besøgende videre mod det.

Som en anden foreslår: gafl deres emailadresser med en sign up formular for at komme til dine gratis lektioner. Sæt så en autoresponder op til dagen efter at maile dem, "hey, check det her product ud.."

.. Hvis det virker, og du kan generere trafik, så kan du have dig en nem lille indtægtskilde.

Fortsat go' arbejdsløs

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:03

Hr. Økonomisk Uafhængig:

Der kan ligge produkter der kan give indtjening i din forretningsmodel her:

http://www.clickbank.com/marketplace.htm

Jeg vil helt klart også anbefale clickbank, men det kræver dog god engelsk kendskab at kunne kreere en god indtægt hos dem, men helt klart en alle tiders mulighed!

Jeg bruger selv clickbank flittigt, og der er jo nærmest digitale produkter om alt mellem himmel og jord, og nok også noget for folk der vil i hørelære, så at sige.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 15:22

Erik Hamre:

Problemet med Adsense er at du sjældent får mange kliks på godt og uddybende indhold, altså på informationssøgninger. Derimod får du masser af kliks på organiske søgninger på et produkt eller en produkt kategori.

??? AdSense er jo netop lavet til at levere reklamer i kontekst med indholdet. Hvis du har godt uddybende indhold, er det netop fordelagtigt at have AdSense på sine sites. Ellers har jeg misforstået mit levebrød...

>Morten Vestergaard

Som andre her i tråden er inde på, er det et grundlæggende spørgsmål om, hvor man har tænkt sig at indtægten på siden skal være. Der findes mig bekendt ingen affiliateprogrammer, hvor siderne åbner i et nyt vindue; dvs. som udgangspunkt er klikafregnede bannerreklamer nok ikke optimale på din side.

Et alternativ kunne være, at du forsøgte at sælge brugeren et affiliateprodukt, eller lavede en aftale med et relevant firma om, at drive trafik til dem (mod betaling!). 3 mulighed er naturligvis at du selv begynder at sælge noget på siden, og 4. at du tager betaling fra brugerne.

/JG

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)