Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google adSense vil "smadre" brugervenligheden...

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:
??? AdSense er jo netop lavet til at levere reklamer i kontekst med indholdet. Hvis du har godt uddybende indhold, er det netop fordelagtigt at have AdSense på sine sites. Ellers har jeg misforstået mit levebrød...

Jo "ringere" indhold du har, jo flere kliks vil du modtage.

Hvis folk finder hvad de skal bruge på din side, så er chancen for at de klikker på annoncerne (for netop at finde det de skal bruge) betydelig mindre.

Det lyder meget forkert at sige, men: Vil du tjene flere penge med Adsense, er dårligere tekst at foretrække.

Ikke at jeg skriver dårligere tekst af den grund, men det kan øge din omsætning betydeligt hvis du sænkede kvaliteten af eventuelle artikler.

Skriver du om et produkt, kan det måske være lige meget, men skriver du artikler om hvordan du let kan låne - og giver en rigtig dybdegående forklaring, og de får svar på alle spørgsmål, så er klik chancen formindsket.

Det er jo i og for sig logisk nok Smile

Men skriv nu kvalitetsindhold alligevel - det er vel derfor man har en hjemmeside! Man vil gerne give brugeren en god oplevelse, og gode informationer, og chancen for at de vender tilbage er derfor også betydelig større, end hvis de bare klikkede ind på din side, læste en omgang lort, klikkede på annoncen, og væk var de.

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Fra  EarBeater Skrevet kl. 15:55

Virkelig interessante indlæg I kommer med.. 

Som udgangspunkt er jeg mest interesseret i at levere unikt kvalitetsindhold.. Jeg tror det er det, der holder bedst i længden. Iøvrigt har jeg også svært ved at gå på kompromis med mine værdier og lave noget "lort". Det skal sgu være et prof. foretagende der skaber værdi.. Smile

Men jeg kan da se på det hele, at jeg muligvis skal genoverveje min forretningsmodel.. Jeg kan godt lide idéen om at levere noget gratis, f.eks. en "light" version, og derefter tage et beløb for den fulde version. Man kunne også kræve en e-mail adresse for adgang til den fulde version, som flere også er inde på.

Der er mange muligheder og jeg må lige lægge hovedet i blød.. Men kom endelig med flere idéer - Jeg blir' så inspireret - og det er fedt!

Morten

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 16:00

>Wi

Du fuldstændig ret i, at tekst der ikke er speciel dybdegående, ofte kan tiltrække flere kliks end det modsatte, men hvis du samtidig inddrager en fornuftig annonceplacering, kan du ofte opnå samme klikrate i begge typer tekster.

Hertil kommer, at gode tekster ofte konverterer bedre i enden (i salg), hvilket gør, at de ekstremt sjældent bliver ramt af smartpricing, som meget vel kan være tilfældet med dårlige tekster. I denne sammenhæng bør det nævnes, at eCPM'en ikke altid er optimal i dårlige tekster (selvom de ikke er ramt af smartpricing), hvor den stort set altid er det i gode tekster.

>Morten Vestergaard

Sorry hvis jeg lige snupper din tråd et øjeblik.

/JG

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Fra  EarBeater Skrevet kl. 16:09

JesperG:
Sorry hvis jeg lige snupper din tråd et øjeblik.

Det er sgu iorden.. Jeg synes det er spændende læsning :-)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 16:32
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 16:43

Anders S:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1449026.ece

http://www.openadex.com/

I bunden af artiklen fra ekstrabladet har de annoncer som ligner adsense og aabner i nyt browser vindue. Maasske det var noget?

Det er Open AdExchange. Der skal du ansøge om at blive udgiver, idet det først er for nyligt, at de har åbnet op for nye udgivere. Var dog ikke klar over, at de åbnede i et nyt vindue - der kan man bare se....

/JG

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 16:55

JesperG:

Anders S:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1449026.ece

http://www.openadex.com/

I bunden af artiklen fra ekstrabladet har de annoncer som ligner adsense og aabner i nyt browser vindue. Maasske det var noget?

Det er Open AdExchange. Der skal du ansøge om at blive udgiver, idet det først er for nyligt, at de har åbnet op for nye udgivere. Var dog ikke klar over, at de åbnede i et nyt vindue - der kan man bare se....

/JG

Ok kun adgang for de store drenge :) Men ellers virker det helt som adsense ik? Bare med at et nyt vindue aabnes..

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 17:13

Jo det virker som AdSense - altså med kontekstuelle annoncer. Nu kender jeg endnu ikke deres annonceringsplatform indefra (endnu), men jeg ved, at der fortsat er begrænsninger i forhold til AdSense. Dette bl.a. fordi antallet af annoncører i deres netværk er mindre.

Men de er det bedste bud på et kontekstuelt alternativ til AdSense - der også virker på dansk - indtilvidere.

/JG

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Fra  EarBeater Skrevet kl. 17:21

Jeg fandt denne artikel med alternativer til adSense. http://www.rosswalker.co.uk/adsense_top10/

Er der nogen af Jer der har erfaring med nogle af disse?

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 17:58

Hvis du har engelsksprogede brugere som en del af din målgruppe, er der tonsvis af alternativer.

/JG

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)