Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forskel på Aps selskab og privatejet

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Man bør aldrig tage et større stykke arbejde som under entreprenør uden at sikre sig hos hovedentreprenøren med enten en bankgaranti eller en transport i hovedentreprenørens tilgodehavcende hos bygherren. Kan eller vil hovedentreprenøren ikke sikre dig, bør du afstå fra at tage arbejdet.

Når det er sagt i bagklogskabens klare lys, så er problemet vel stadig at du skal bruge dit tilgodhavende fra din debitor til at betale dine kreditorer, er det ikke korrekt forstået.

Hvis du er sikker på at dit tilgodehavende bliver indbetalt, så bør det også være muligt at få overbevidst dine kreditorer om at de skal give dig henstand indtil dit tilgodehavennde er indbetalt, og du kunne jo give de største af dine kreditorer transport i dit tilgodehavende. 

du skal ikke regne med at banken træder til med kredit når skaden er sket. Det er ligesom at ville tegne en brandforsikring når der er gået ild i huset. Skulle du have haft banken ind over skulle du have haft det dengang du entrerede med hovedentreprenøren.

Vi træder gerne til som rådgiver hvis du finder behov herfor. Det er ikke første gang vi har prøvet at hjælpe i den situation.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 07:56

En anden mulighed er at få professionel hjælp til at opstille et driftsbudget og så gå i en anden bank. Det virker som om du har svært ved at få en fornuftig løsning med din nuværende bank. Selvom det ikke er det nemmeste at skifte bank idag, har jeg dog været med i en sådan løsning hos et par af mine kunder i nyere tid.

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 07:57

Hej igen.

Jeg læser lige i tråden at du gentagne gange skriver noget om at skulle i skifteretten.

Hvis din advokat har tilrådet dig at erklære din debitor konkurs, uden at du har en sikret fordring, synes jeg du skal finde en anden advokat. Jeg er bange for at den advokat først og fremmest ser en forretning i at blive kurator i konkursboet, end i at hjælpe dig.

Uden en sikret fordring bliver du simpel kreditor og da de sikrede fordringer først dækkes sammen med omkostningerne til kurator, bliver der som hovedregel kun få procenter som divedende til de simple kreditorer.

Det ville nok være klogere at prøve at sikre dig ved at få en forhandling med din debitor og se om ikke han har mulighed for at give dig transport i nogle af hans tilgodehavender? eller få lyst et udlæg i hans hus eller andre aktiver?

Det kan godt være jeg tager helt fejl.

Men det er sådan jeg lige opfatter din situation med de sparsomme oplysninger vi har fået indtil nu.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:58

lidt svar på dine indlæg.

er kommet i kontakt med min 4 andre firmaer, hvor denne entreprenør også prøver at snyde dem for betaling., så han har til hensigt at gøre dette gang på gang, og få et "billigt" byggeri...

vi har prøvet alt med transport osv. men problemet er at denne mand har 11 firmaer "selskaber" under sig. som åbner og lukker (fandt advokaten ud af, og i øvrigt har jeg fuld tillid til min advokat)

jeg har prøvet alt ved banken, givet ud fra e-conomic programmet, kopier af fakturaer der er igang, ordrer for resten af året, tilbud der er ude osv.

kan sige jeg har hamrende travlt resten af året, og ville være hamrende træls at skulle lukke/slukke fordi banken ikke vil hjælpe en i en sådan situation.

har jævnligt kontakt med kreditorer, og forklarer situationen(men hvor længe vil de være ved snakken, og hvor længe vil de bl.a. give mig lov til at købe materialer) 

jeg kan jo kun kæmpe med at færdiggøre projekter ude i byen, men banken er ikke til at snakke med, prøvede at forklare hende i sidste uge, hvor desperate vi var, og vi virkelig manglede rådgivning, og vi stod jo til at miste hus og bil pga der ikke var hjælp at hente, hun sagde "jamen jeg kan da faxe henvisning til vores ejendomsmægler for at vurdere huset" så vil han tage kontakt til dig.........

nu har jeg igen igen prøvet at forklare hende, at vurderingsmanden kunne vurdere huset vedr friværdi også lave lån i huset for dette, "nå ja, det kunne man jo godt gøre, sagde hun"

så han var ude i fredags, han måtte ikke sige prisen, men forklarede at vurderingen ville ikke være så høj pga det var ikke med øje for salg, da vurderingen ville blive sat, hvis også fremt huset røg på tvang, hvad skulle det så min. sælges for, for at hente pengene ind igen... så der er der nok ikke noget at hente ind.

og frygter bare vi skal sælge alt hvad vi har, for at overleve. pg.a. en mand prøver at snyde mig for en masse penge for udført arbejde.

så eneste vej er at vi har kørt hårdt og kontant på fra starten af, vi skulle have været i skifteretten imorgen mandag, men stævningsmanden har ikke forkyndt den for ham (åbenbart en nybegynder) for han var ude ved adressen og forkynde den, mandens kone åbner døren , men siger han ikke er hjemme, selvom stævningsmanden kan høre en rumstere inde i huset, så han går igen.......

så manden ved udemærket godt at han er presset helt i knæ, det hjælper bare ikke noget hvis jeg går ned først. . . . 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 10:06

Hej igen.

Det er godt at du har tillid til din advokat. Man lad være med at smide 30.000,- kr. gode penge efter dårlige penge. Jeg mener hvis du indgiver konkurs begæring skal du indbetale 30.000,- kr. som sikkerhed for omkostningerne og dem får du med stor sandsynkighed aldrig igen.

Er han så stor en svindler karl som du beskriver, så kan du godt kikke i vejviseren efter dien penge, og jeg tror at din bank godt kender personen og ved at du aldrig vil få dit tilgodehavende.

Du er nød til at handle ud fra worst case som er at du har mistet dine penge på den opgave og tage det som dyre lærepenge. Naturligsvis skaldu holde fast i dit krav og gøre det gældende, men lad være med at bruge for mange penge og for megen energi på det. Se at komme videre.

Har du virkelig så godt gang i din forretning som du beskriver, ville jg koncentrer mig om den, og om at få lavet nogle budgetter for det kommende år som du kan holde, herunder et likviditets budget som viser dit likviditetsbehov og vel og bemærke uden at du tager de 4000.000 kr. du har tilgode med i budgetterne. Få lavet en handlingsplan for det kommende år med baggrund i budgetterne. Desuden skal du finde sikkerheder for dit kreditbehov som er lig med likviditetsbehovet, det kunne f.eks. være et ejerpantebrev i dit hus og transporter i tilgodehavender på igangværende arbejder. Herefter ville jeg tage kontakt til et par alternative  banker for at forhøre mig om muligheden for et bankskifte. 

hvis du har en sund forretning, og såfremt man ser bort fra tabet på kr. 400.000,- har posetiv egenkapital i virksomheden og kan skaffe sikkerheder i form af ejerpantebrev og transporter tror jeg godt jeg vil kunne finde en alternativ bank til dig.

jeg vil gerne hjælpe dig med budgetter og handlingsplan og bankskifte.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)