Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina kan smadre verdensøkonomien- passer det ?

Side 7 ud af 13 (130 indlæg)
Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan @ Abcel:

I lyder altså som en masse dommedagsprofeter. Jeg er helt enig I at der kommer krise, og der kommer meget hårdere ture end det vi har oplevet, især efter alle de bail out pakker der bare skubber problemet længere ud i fremtiden.

 

Ja, men hvis man ser på trenden og de markedsmekanismer, der kører nu og faktisk har gjort det længe, så har eks. lille Danmark det mere og mere svært med produktionen. Service sektoren er markant højere end for 100 år siden og industri og andre produktorienteret varer er kraftigt på tilbagetog. Firmaer flytter deres produktion til udlandet og det begynder at gøre ondt nu.

Så det er på tide at vågne op og se på hvad der foregår. Ikke vente "til i morgen" for det kunne være for sent.

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

@Hamburg:

Du glemte "Vild med dans" som for mange også er mere spændende :)

@Diana, Hamburg og Fashion-Seller:

Angående fødevarer, så er jeg enig i jeres argumenter om at det repræsenterer reelle værdier, men man kunne jo forestille sig at krisen ville medføre et frit marked for fødevareprodukter uden landbrugsstøtte, hvilket ville få priserne til at falde. Dansk landbrug har mistet flere hundrede milliarder i værdi over de sidste 2 år, men jordpriserne er jo netop høje på grund af tilskuddet.

@Diana:

Nu løber hjælpepakken til Grækenland ud og så får vi se hvad der sker. Jeg er enig i, at ECB vil trykke flere penge og jeg tror også politikere fortsat vil træffe de dårlige beslutninger, som deres vælgere kræver.

@Jimi:

Med en af OECDs laveste produktiviteter og vækstpronogser vil jeg bestemt ikke fremhæve Danmark som et land med "fødderne i fremtiden".

Hvorfor ville asiaterne være interesseret i at vi har en okay økonomi? Jeg tror de - på et tidspunkt - er interesseret i at få de lånte penge tilbage med renter.

 

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

De er ved at beskytte deres kunder imod at gå ind i spekulationseventyr. Det kan jeg godt lide ved en der skal passe på mine penge for tiden.

Keep dreaming! Bankerne er pt bange for, at folk begynder at købe for meget guld op, da det vil presse DEM + aktiemarkedet!
Bankerne tænker ik en skid på dig!!! Hvorfor tilbyder de evt 0,25-1% i rente, når den årlige inflation ligger på 1,5-4%? Hvert år dine penge står i banken, der taber du købekraft...

Alt det her handler ik om et fysisk beløb, men om at bevare sin købekraft om 2-5-10 år!
Folk fatter ik ordet INFLATION!!! Det er en tyv, som kommer om natten, og gør dine opsparede værdier værdiløse! Over de sidste 10 år er inflationen skudt i vejet med over 20% (kan ik huske det præcise tal, men det er vidst mellem 22-25%). Dvs de penge du tjente for 10 år siden kan du købe 20% mindre for idag!

Hvor er banken, som tænker på dig? Hvor er de i dette spil?

Jimi Hove:

Jeg kan overhovedet heller ikke se dommedag for mig, det ville kræve at Kina ønskede at jorden skulle under økonomisk, og hvilken interesse har de i det , efter selv at have kæmpet hårdt for at komme frem ? Ingen

Kina er kun en lille brik i et kæmpe puslespil... Når første dominobrik vælter, så vælter hele systemet, fordi hele vores samfund bygger på vækst, vækst, vækst, vækst og vækst. Dvs forbrug, øget forbrug, øget øget forbrug osv. Og det betyder igen gældsætning, øget gældssætning, øget øget gældssætning osv.
Og det har spillet fallit nu... Nu "printer" man penge pt. for at løse problemet, men jo mere man printer, des større bliver behovet for ydeligere kapital... Med andre ord spiralen uden ende!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Okay i bruger så " We are all gonna die !!! " , som vækst og iværksætterstrategi. Jeg ser andre muligheder, og der er vi nok forskellige. Og gudskelov for det :-)

Hav en dejlig frygtfri weekend, der er sku ikke noget der lammer handlekraften som frygt

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ingen tvivl om der kommer en Hurricane det er gået op for en del mennesker, de fleste regner med at det bliver en kategori 2, hvorfor det? Fordi de negative konsekvenser af en Kategori 5 Hurricane, vil være så vidt rækkende at vi mennesker af natur simpelthen nægter at dette kan ske.

En hver som nævner at det kan gå helt galt bliver med det samme stemplet som dommedags profet af samme grund.

Verdens Valuta er Gæld (ikke dollars) når først kort huset vælter I USA vælter det over alt, Hvis (nårI det sker er det ikke længere vigtig om man har en Ipone eller en HTC android, så er det derimod vigtig om man har kartofler nok til aftensmaden.

 

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion :

Du glemmer at medregne lønstigninger. Men lad nu det ligge :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Angående fødevarer, så er jeg enig i jeres argumenter om at det repræsenterer reelle værdier, men man kunne jo forestille sig at krisen ville medføre et frit marked for fødevareprodukter uden landbrugsstøtte, hvilket ville få priserne til at falde. Dansk landbrug har mistet flere hundrede milliarder i værdi over de sidste 2 år, men jordpriserne er jo netop høje på grund af tilskuddet.

Bruger Tysklands krise + Zimbabwe + Argentina, som udgangspunkt...

Det er de eneste lande, som har været udsat for noget, som ligner lidt det senarie, som kan udspille sig. Og der har fødevarer opnået en høj værdi, fordi det er livsnødvendigt...

Husk på at et kollaps vil betyde, at det er et spørgsmål om basal overlevelse for det enkelte individ og dets familie...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Du glemmer at medregne lønstigninger. Men lad nu det ligge :-)

Sorry  to say it, men du er et klasse eksempel på en person, som ik forstår ordet inflation...

Hva hjælper lønsstigninger? Du tjente pengene for 10 år siden... Dem du tjener i år, vil opleve en endnu større værdiforringelse om 10 år, hvis du ik købekraftssikre dem...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

FASHION - SPOT ON

"Kina er kun en lille brik i et kæmpe puslespil... Når første dominobrik vælter, så vælter hele systemet, fordi hele vores samfund bygger på vækst, vækst, vækst, vækst og vækst. Dvs forbrug, øget forbrug, øget øget forbrug osv. Og det betyder igen gældsætning, øget gældssætning, øget øget gældssætning osv.
Og det har spillet fallit nu... Nu "printer" man penge pt. for at løse problemet, men jo mere man printer, des større bliver behovet for ydeligere kapital... Med andre ord spiralen uden ende!"

Problemet er at 99.X % af befolkning ikke har forstået dette.

SYSTEMET er forkert - men ingen vil indse det

 

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion :

Nej det okay. Du ved mere end alle de andre analytikere. Og det jo bare fedt !

Vi snakkes ved når guldet krakker

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 7 ud af 13 (130 indlæg)