Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina kan smadre verdensøkonomien- passer det ?

Side 4 ud af 13 (130 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper du har helt ret med befolkning og købekraft. Kulturmæssigt har jeg ikke nok forståelse for både kinesiske og indiske bånd til at vide hvordan de vil foretage samarbejde. Og ja, Europa er for mit vedkommende noget døende, derfor jeg også har forladt det :)

 

Men i forhold til Amerika så tvivler jeg på at Kina virkelig kan bestemme dagsordnen meget lang tid endnu. Især med den nuværende styreform.

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak  for at skære ud hvad problemstillingen er Kenneth. Det jeg maner til er at det ikke er katastrofe med Kina. Selvfølgelig er der skumle tanker der lægger bag og selvfølgelig vil Kina gerne være en stormagt, som de fleste lande. Men de har ret mange interesser der står i vejen for det.

 

En anden ting man kan se på er den demografiske overtagelse af sibirien der foregår.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Ja de mennesker der tror at krisen er på retur, de får sig en grim overraskelse.
Vi har set lidt krusninger på vandet, orkanen kommer brølende over de næste 5-10 år.
Så tænk i produkter og services som folk vil efterspørge når de ingen penge har...

Dbh Martin

Det vil sku vaere positivt hvis der gaar 5 aar inden orkanen kommer brølende

http://www.trendsresearch.com/index.htm

 

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Det her emne interesserer mig sindssygt meget, så jeg må altså lige udrede nogle misforståelser med noget fakta :-)

Guldstandard. USA gik væk fra guldstandarden i 73. At dollars er bundet op på guld betyder ikke at man får den samme mængde guld for den samme mængde dollars altid. Det betyder alene, at Staten garanterer at du kan veksle de pengesedler, den har udstedt, til en vis mængde guld. Formålet er her, at hvis du mister tilliden til dollaren, så kan du bytte til guld i stedet.

Mængden af dollar. Der er intet underligt i, at der produceres flere pengesedler af en given valuta. Det er praktisk og nødvendigt, sålænge det repræsenterer en merværdi og vækst. Se på det, logisk at vi har brug for dobbelt så mange pengesedler hvis vi producerer dobbelt så meget (værdi), hvilket alt-andet-lige holder priserne på samme niveau.

USA vs. Kina. Den amerikanske stat udsteder obligationer og disse købes af Kina. Obligationerne kan betragtes som tilgodebeviser/gæld, som Kina (og andre asiatiske lande) har akkumuleret over en årrække.

USAs situation er fortvivlende og værre end Grækenland, når man dykker længere ned i sagerne, hvad jeg ikke kan gøre her. Den økonomiske krise er overstået, men vi er på vej mod den økonomiske katastrofe.

En udbredt myte er, at Kina har "behov" for at aflevere sin produktion til USA mod tilgengæld at få tilgodebeviser. Jeg fristes til at påpege, at dette selvfornægtelsessyndrom også er kendt fra andre steder.

Vi står overfor en økonomisk katastrofe af dimensioner, som folk i 30'erne (som mig) umuligt kan fatte, da vi aldrig nogensinde har prøvet det.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Dollars er holdt op mod guld... Sådan er det altså!

jeg det var den indtil 1971, siden den gang har det ændret sig en smule Big Smile

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hamburg1991:

Fashion-Seller:

Dollars er holdt op mod guld... Sådan er det altså!

jeg det var den indtil 1971, siden den gang har det ændret sig en smule Big Smile

Jeg har på intet tidspunkt sagt, at der er tale om guldstandarden! Er udemærket klar over, at den stoppede for længe siden. Men fakta er og bliver, at US Dollars er holdt op mod guld, og det kan du se på kurserne på de to ting. De er prisfølsomme overfor hinanden!

EDIT: læs evt Jespers indlæg lige over dit, hvor han forklare simpelt, hva det betyder!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Mere præcist kunne det vist ik siges! 5 x Star ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan i øvrigt tilføje, at guldprisen i dollars siden 2003 er 5-doblet.

Langt de fleste økonomer tolker dette som et udtryk for, at værdien på guld er steget. Jeg mener den åbenlyse forklaring i stedet er, at dollarens værdi og tillid er faldet.

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Jeg kan i øvrigt tilføje, at guldprisen i dollars siden 2003 er 5-doblet.

Langt de fleste økonomer tolker dette som et udtryk for, at værdien på guld er steget. Jeg mener den åbenlyse forklaring i stedet er, at dollarens værdi og tillid er faldet.

Tager man mængden af udvundet guld årligt, og lægger det sammen med beholdningerne af guld, og holder total tallet op mod det årlige guldforbrug, så er prisen på guld meget lav!

Med andre ord så udvindes der alt for lidt i forhold til forbruget, hvilket før eller senere hen vil føre til massiv efterspørgsel på guld...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 4 ud af 13 (130 indlæg)