Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan i anbefale en Chevrolet Cruze???

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

E.W.D Distribution:

Hej Morten & Simon

Den jeg taler om er en cruze 2.0 diesel, 163 hk modelår 2011, men så spørger jeg bare hvordan kan sådan en bil så score 5 stjener med mener 62 point, og den skulle være bygget op på en opel. Min første bil var en chevrolet lacetti i 2006, den kørte da ude mærket, men den kan jo slet ikke sammenlignes med denne her!

Men hvis det stod til mig selv havde jeg da blankt taget en bmw 320d, a4 eller en opel insignia.

Men da de vil ligge på omkring 10-15.000 om mdr. med det hele, og jeg kan side for kun ca. 4.500 med alt så er der jo en del at spare.

Og det med at købe brugt - køber man så bare ikke andres problemmer? - eller kan det godt betale sig på tyske bil mærker...

Jeg syns at det er lidt en snobbet holdning at have til at købe brugt bil. Jeg vil garantere dig, at køber du bilmærker som Audi, BMW og Mercedes, så kører den stadigvæk som ny selvom de har 3-5 år på bagen og måske har kørt 150.-200.000 km.

I øvrigt, nu kan jeg kun tale om Audi, da det er det bilmærke jeg kender meget til, så kan du få en 5 år gammel 4-5 år gammel A4, med fronten med singleframe-grillen, til omkring 250.000, og hvis du finder den rigtige bilforhandler kan han tilbyde finansiering som er billigere end bankerne, men hvor du til gengæld smider 20% i udbetaling. Du er så også sikret en månedligt afdrag på vel omkring 3.-3500 kroner om måneden på en bil til omkring 250.000 (alt efter hvor mange år du vil køre lånet over selvfølgelig...)

Tænk også på hvor mange kilometer som en tysk motor kan køre. Jeg har en bekendt som ejer en Mercedes 2,0 diesel (mener jeg det er), og den har kørt næsten 500.000 km, og den viser ikke svaghedstegn endnu. Ligeledes har jeg en anden bekendt som ejer en A6 3,0 TDI som er chippet og opgraderet lidt i motoren med originale dele, den har næsten 400 heste og 520 Nm. Efter knap 300.000 km, viser den stadig ikke svaghedstegn, og den får ellers nogle tæsk engang imellem.

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 11:35

Morten Nielsen - Kidznews.dk:

Jeg syns at det er lidt en snobbet holdning at have til at købe brugt bil. Jeg vil garantere dig, at køber du bilmærker som Audi, BMW og Mercedes, så kører den stadigvæk som ny selvom de har 3-5 år på bagen og måske har kørt 150.-200.000 km.

I øvrigt, nu kan jeg kun tale om Audi, da det er det bilmærke jeg kender meget til, så kan du få en 5 år gammel 4-5 år gammel A4, med fronten med singleframe-grillen, til omkring 250.000, og hvis du finder den rigtige bilforhandler kan han tilbyde finansiering som er billigere end bankerne, men hvor du til gengæld smider 20% i udbetaling. Du er så også sikret en månedligt afdrag på vel omkring 3.-3500 kroner om måneden på en bil til omkring 250.000 (alt efter hvor mange år du vil køre lånet over selvfølgelig...)

Tænk også på hvor mange kilometer som en tysk motor kan køre. Jeg har en bekendt som ejer en Mercedes 2,0 diesel (mener jeg det er), og den har kørt næsten 500.000 km, og den viser ikke svaghedstegn endnu. Ligeledes har jeg en anden bekendt som ejer en A6 3,0 TDI som er chippet og opgraderet lidt i motoren med originale dele, den har næsten 400 heste og 520 Nm. Efter knap 300.000 km, viser den stadig ikke svaghedstegn, og den får ellers nogle tæsk engang imellem.

Jeg vil nu ikke kalde det en snoppet holdning - stort set alt jeg har købt brugt igennem tiden, er enten gået i stykker, og har koste en del at få reperaret. - samt jeg vil tage det store tab, hvis den er driftsikker end at købe en letter brugt.

Men jeg må ud og se på hvad de kan tilbyde - og tak de de inpuds der er kommet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 14:00

Det er også rigtig svært at købe brugt bil, man kan være uheldig, man kan blive snydt og man kan bare være dårlig til at finde en god bil.

Men hvis du gør dig umage, kan du virkelig få meget mere bil for pengene ved at købe en brugt tysker end en ny Cruze.

Du siger godt nok den har dit og dat point. Jeg mener bare bilen koster 2xx.000 fra helt ny, og har helt vildt forbløffende specs. Men der må altså være et eller andet de har sparet helt vildt på siden f.eks en tysker med samme specs koster over dobbelt så meget.

Det er lidt af samme grund vi mener at vi tror det er en omgang billig plastik du får anskaffet dig, ligemeget hvor godt det ser ud på papiret.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:25

Morten Nielsen - Kidznews.dk:

Undskyld jeg blander mig lidt her.

Men nu skal man kraftigt passe på med Mercedes, da de typisk har mange fejl, og typisk holder mere på værksted end at køre på vejen. Problemet med Mercer er at de er så langt fremme i udviklingen, at det ikke er prøvet teknik man smidder i dem.

Jeg kender flere der har Mercedes, og de har alle problemer, og vil så ikke købe det mærke igen. Det re ligefra rust til problemer med computeren til at de springer pærene, som så også koster et par tusse stk...Og her dækker deres garanti ikke.

Men nu drejer bil sig tit om hvad man selv føler for, og hvad behov man har. Og derfor er det vigtigt, at man selv prøvekører bilerne og danner sig et indtryk. For nogle er en punto en god bil, der kan bringe dem fra A-B, for andre er det en lille sløv bil uden, sjæl.

Holdbarheden for moderne biler, er typisk fin, specielt de første par år. Og det gør så også at når man køber nyt, så skal man ikke tage så meget hensyn til hvad fejl der opstår om 5-10 år. Og typisk så er de fejl der opstår, noget manglende vedligehold, eller manglende opmærksomhed fra brugen, eller også direkte fejlbrug af køretøjet.

Når man snakker nogle bilmærker, så er de generalt af meget høj kvalitet. Og det bevars kan man ikke sige imod. Men det som også er ved fx Audi eller BMW er at de er dyre og alt koster ekstra i dem. Og det gør også at man skal være meget bevist om, hvad man ønsker af bekvemlighed når man køber disse. Lige så så skal man også være klar over at reservedele hurtigt er dyre, og specielt i moderne biler, kan man egentlig ikke lave ret meget selv. Og typisk skal man have udstyr til at kunne resette computeren i bilen, selv ved pæreskift. Og der er det typisk også sådan at man næsten skal skille hele fronten af. Og justerer lygter ind igen.

Så kik på bilen og se hvad der kan være af problemer, prøvkøre dem. Og dan din mening. Vi her kan hurtigt være farvet af det vi kører rundt i, og selvfølgelig tegner det godt når nogle tale for et bilmærke. Men når det er dig der skal bruge det, og arbejde i det, så er det din mening.

Og tager man plastik snakken, så kik engang på VW eller skoda. Der kan man virkelig snakke plastik.

/Kenneth

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:44

Kenneth:

Men nu skal man kraftigt passe på med Mercedes, da de typisk har mange fejl, og typisk holder mere på værksted end at køre på vejen. Problemet med Mercer er at de er så langt fremme i udviklingen, at det ikke er prøvet teknik man smidder i dem.

Jeg kender flere der har Mercedes, og de har alle problemer, og vil så ikke købe det mærke igen. Det re ligefra rust til problemer med computeren til at de springer pærene, som så også koster et par tusse stk...Og her dækker deres garanti ikke.

Her skriver du vist om noget du ikke rigtig ved noget om.

Men som du jo selv skriver har du ikke en..

Jeg gætter på de venner du henviser til har købt udbankede taxier, og ja når man køber en bil der har haft 5 - 10 forskellige ved rettet og 3-400.000 km  på bagen, skal der som regel bruges en del penge på at få alt til at spille igen.

Men hvis så mange af dine venner har en Mercedes burde du også vide at reservedele ikke koster, de vanvitige beløb du nævner. Mercedes har en politik om at der salg af biler de tjener penge på og ikke reservedele så de er nok nogle af de billigste biler at lave service og reperationer på.

så din udmelding har intet på sig.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:52

E.W.D Distribution:

Hej med jer.

Hvis der er nogle her inde som ejre en Chevrolet Cruze, kan i så anbefale den eller ej?

Og kom gerne med respons på interiør, hvilken farve som i ville vælge af disse: silver, koks grå eller hvid (hvorfor kan denne farve ikke fås som metallek?)

Håber nogle kan komme med både pluser og minuser, for skal have fat i en ny bil inden for 1 mdr.

Et godt råd - tjek service og reservedele priser, jeg ved ikke hvordan det er med chevrolet idag, men for år tilbage var reservedele vildt dyre og noget, man nogen gange skulle vente længe på. f.eks kunne en knækket pynteliste (noget som til europæiske biler ville koste max 500-700) koste 2500-3000 kroner og så skulle man også vente 1-3 måneder på den kom hjem.

måske har det ændret sig, men en god ide tjekke det inden du køber, så du ikke bliver overasket.

Tjek også hvor tit bilen skal til service, nogle der er stor forskel på om det er hver 15.000km eller hver 45.000km.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:28

skovkjer:

Her skriver du vist om noget du ikke rigtig ved noget om.

Bare rolig det kan du tro jeg gør Smile Så vi tager den lidt seriøst.

Prøv ikke at lave nogle forudsætninger, for det er ikke udkørte taxa'er. Selvom jeg kender nogle som har kørt hyrevogn her i Århus. Og derfor ved jeg sq godt at man skal holde sig fra det lort.

Og næ, en mercer med 3-400.000 km på bagen, i deres diesel burde ikke være et problem, for det har de bevist at de kan lave. Og typisk er det jo heller ikke motoren der er problemet. Men alt det andet. Lige fra de mærkelige pærer og alle elektriske styringer der sidder rundt omkring, og koster en bundegård at lave.

Alm. bremse dele og normale slid dele, der ligger mercer i den billige ende. Men nu snakker jeg om pærene og ikke andet.

/Kenneth

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:34

Nej

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej E.W.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage det helt stille og roligt. Du skriver at din alder er 22, og din tid til store dyre biler skal nok komme.

Det handler om at være realistisk og sætte sig nogle mål, så du har noget at arbejde hen imod. Et mål kunne være at starte ud med en økonomisk bil der er til at betale og hvor du har mulighed for at optjene anciennitet uden at bliver plukket af til skinnet.

Det næste mål du kan sætte allerede nu, er at du om 5-8 år gerne vil have en fed bimmer, audi eller mercer. Dvs. du har noget at arbejde for, og i mellemtiden har optjent anciennitet + er over 25. = billigere forsikring.

Du skal spørge dig selv, hvad dit kørselsbehov er. Har du kone og børn vil en stationcar være en god idé, men er det bare dig selv, kan en mindre sagtens bruges. Kører du dagligt mange km, er en diesel måske det rigtige valg, men dette kræver beregning da den er dyrere at eje.

Det kan godt være at kvaliteten af en brugt bmw, audi eller mercer føles "rigtig", men til gengæld kan de muligvis være forældet i forhold til:

Garanti, brændstofsøkonomi, sikkerhed, forsikring, rust + øvrige fejl og mangler.

Der findes mange gode alternativer til Chevrolet bl.a. Kia Ceed, Hyundai i20 + i30 & Suzuki.

Det kan godt være de ikke er lige så spændende som de dyrere biler, men de er til at betale, og du får meget bil for pengene.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:24

Daniel K:

Der findes mange gode alternativer til Chevrolet bl.a. Kia Ceed, Hyundai i20 + i30 & Suzuki.

Det kan godt være de ikke er lige så spændende som de dyrere biler, men de er til at betale, og du får meget bil for pengene.

Prøv at overbevis mig om at kvaliteten i en Suzuki er god, og så skal du komme på dit livs største opgave. Jeg har desværre selv personlig erfaring med Suzuki (Liana) da mine forældre har sådan en, og hold kæft noget crap. Først knækker en printplade og bilens elektroniske system kører derfor hamrende ustabilt, derefter ryger toppakningen efter kun lidt over 60.000 kilometer og det betød samtidigt at den skulle have skiftet alle mulige andre dele. Og nu, 2 år efter at problemet med printpladen er blevet udbedret, er selvsamme printplade igen i stykker. Derudover hænger den lidt i hængslerne, har ufatteligt meget kabinestøj, og komfort er i det hele taget en by i Rusland i de biler.

En Suzuki er et køretøj med fire hjul og en kasse at sidde i, ikke en skid andet..

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)