Jeg syns at det er lidt en snobbet holdning at have til at købe brugt bil. Jeg vil garantere dig, at køber du bilmærker som Audi, BMW og Mercedes, så kører den stadigvæk som ny selvom de har 3-5 år på bagen og måske har kørt 150.-200.000 km. I øvrigt, nu kan jeg kun tale om Audi, da det er det bilmærke jeg kender meget til, så kan du få en 5 år gammel 4-5 år gammel A4, med fronten med singleframe-grillen, til omkring 250.000, og hvis du finder den rigtige bilforhandler kan han tilbyde finansiering som er billigere end bankerne, men hvor du til gengæld smider 20% i udbetaling. Du er så også sikret en månedligt afdrag på vel omkring 3.-3500 kroner om måneden på en bil til omkring 250.000 (alt efter hvor mange år du vil køre lånet over selvfølgelig...) Tænk også på hvor mange kilometer som en tysk motor kan køre. Jeg har en bekendt som ejer en Mercedes 2,0 diesel (mener jeg det er), og den har kørt næsten 500.000 km, og den viser ikke svaghedstegn endnu. Ligeledes har jeg en anden bekendt som ejer en A6 3,0 TDI som er chippet og opgraderet lidt i motoren med originale dele, den har næsten 400 heste og 520 Nm. Efter knap 300.000 km, viser den stadig ikke svaghedstegn, og den får ellers nogle tæsk engang imellem. |
Morten Nielsen - Kidznews.dk:Jeg syns at det er lidt en snobbet holdning at have til at købe brugt bil. Jeg vil garantere dig, at køber du bilmærker som Audi, BMW og Mercedes, så kører den stadigvæk som ny selvom de har 3-5 år på bagen og måske har kørt 150.-200.000 km.
I øvrigt, nu kan jeg kun tale om Audi, da det er det bilmærke jeg kender meget til, så kan du få en 5 år gammel 4-5 år gammel A4, med fronten med singleframe-grillen, til omkring 250.000, og hvis du finder den rigtige bilforhandler kan han tilbyde finansiering som er billigere end bankerne, men hvor du til gengæld smider 20% i udbetaling. Du er så også sikret en månedligt afdrag på vel omkring 3.-3500 kroner om måneden på en bil til omkring 250.000 (alt efter hvor mange år du vil køre lånet over selvfølgelig...)
Tænk også på hvor mange kilometer som en tysk motor kan køre. Jeg har en bekendt som ejer en Mercedes 2,0 diesel (mener jeg det er), og den har kørt næsten 500.000 km, og den viser ikke svaghedstegn endnu. Ligeledes har jeg en anden bekendt som ejer en A6 3,0 TDI som er chippet og opgraderet lidt i motoren med originale dele, den har næsten 400 heste og 520 Nm. Efter knap 300.000 km, viser den stadig ikke svaghedstegn, og den får ellers nogle tæsk engang imellem.
Jeg vil nu ikke kalde det en snoppet holdning - stort set alt jeg har købt brugt igennem tiden, er enten gået i stykker, og har koste en del at få reperaret. - samt jeg vil tage det store tab, hvis den er driftsikker end at købe en letter brugt.
Men jeg må ud og se på hvad de kan tilbyde - og tak de de inpuds der er kommet.