Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan i anbefale en Chevrolet Cruze???

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Hvis der er nogle her inde som ejre en Chevrolet Cruze, kan i så anbefale den eller ej?

Og kom gerne med respons på interiør, hvilken farve som i ville vælge af disse: silver, koks grå eller hvid (hvorfor kan denne farve ikke fås som metallek?)

Håber nogle kan komme med både pluser og minuser, for skal have fat i en ny bil inden for 1 mdr.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvad får dig dog til at tænke Chevrolet når du tænker ny bil?

Man kan selvfølgelig sige du får "meget" for dine 200k, men havde det været mine 200k havde det været en tysk bil som havde kort 50-100t/km da du får meget mere og meget bedre bil for pengene. 

Tror altså det er en gang plast, og noget skrammel i længden 
Men hvis du har forelsket dig i bilen så Spar de 25-35k på at købe en som har kørt 10-15t/km.
Fordi jeg er helt sikker på, den bil har næsten ingen brugtvognsværdi. 

Og lov mig at prøve andrebiler evt. af tyske mærker inden du bestemmer dig.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 22:03

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 22:03

Simon Elkjær:

Hvad får dig dog til at tænke Chevrolet når du tænker ny bil?

Man kan selvfølgelig sige du får "meget" for dine 200k, men havde det været mine 200k havde det været en tysk bil som havde kort 50-100t/km da du får meget mere og meget bedre bil for pengene. 

Tror altså det er en gang plast, og noget skrammel i længden 
Men hvis du har forelsket dig i bilen så Spar de 25-35k på at købe en som har kørt 10-15t/km.
Fordi jeg er helt sikker på, den bil har næsten ingen brugtvognsværdi. 

Og lov mig at prøve andrebiler evt. af tyske mærker inden du bestemmer dig.

Yes

Tilmeldt 4. Oct 09
Skrevet kl. 22:13

Hej Simon

Ville gerne købe mig en bmw, men fik lige smækket en forsikring i hovedet på mellem 26-40.000 kr. om året,

Og jeg kan side for 4.700 kr. om året med denne bil med både serviceaftale, bilforsikring, finasering, og køre årligt 35.000 kr.

Men hvis du har et forslag til en billigere forsikring til en på 22, så må du da meget gerne sige hvor.

Jeg har været ude og køre en dejlig bmw 320d, køre super men stopper når den skal til service og forsikringen øv...

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:22

Da jeg købte min Audi A3 Sportback, var jeg også ude at køre i en Chevrolet Cruze. Bevares, jeg var selvfølgelig hamrende forelsket i Audi i forvejen, men jeg syntes også at Cruze'n så fed ud, og endda med mere plads. Men jeg blev hamrende skuffet da jeg prøvede den. Det ydre er fedt, men hold da kæft hvor kører den ringe. Den flyttede sig ikke når jeg trykkede på speederen, og så var den bare (som andre også har sagt), plastic indvendigt.

Jeg blev meget fristet af alt det udstyr jeg ville få i en helt ny bil, blandt andet læderkabine og original indbygget navigation, men måden den kørte på var virkeligt ikke tilfredsstillende, men ét eller andet sted skal de jo nok også spare hvis de laver sådan en bil til 270.000,-.

Jeg valgte i stedet en Audi A3 Sportback som jeg virkeligt er tilfreds med. Godt nok koster den væsentligt flere penge, men den kører også meget bedre. Jeg har aldrig haft en bedre bil!

Så vælg tysk - og hvis du endeligt skal vælge biler fra østen, så vælg Mazda, Toytota eller Honda. Jeg har kørt i alle tre mærker, og jeg mener også at de kører meget godt. Dog ikke på højde med min Audi....

Det skal i øvrigt ligeledes siges at jeg selv er 22 år gammel, og har en billig forsikring hos GF. Jeg mener at jeg giver 7500 pr. år (er på andet trin nu), men til gengæld har jeg også kørt firmabil i 2 år... De startede, så vidt jeg husker, med en årlig forsikring på 14.000, men da jeg kunne dokumentere at have kørt firmabil i 2 år og jeg samtidigt flyttede alle mine forsikringer over til dem (som faktisk også blev billigere end vores hidtidige forsikringer), blev forsikringspræminen sat ned til trin 1 (dvs. cirka 9000 for min bil).

Håber at du vælger kvalitet fremfor billige østen-biler, for ét eller andet sted skal de jo spare, og det må jo så være på kvaliteten... Og som sagt tidligere, hvis du skal vælge østen-biler, så vælg biler fra Mazda, Toyotal eller Honda...

Tilmeldt 4. Oct 09
Skrevet kl. 22:39

Hej Morten

Hvad ligger en Audi A3 Sportback i prisklasse, og hvad tager de for deres service af bilen - skal den til service hvert 15.000 eller mere?

Den cruze som du var ude og prøve havde den 125, 150 eller 163 hk som den jeg overvejre?

/Sebastian Laursen

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:54

Jeg ved faktisk ikke hvor mange heste den havde, men kan huske at det var en 1,8'er benzin. Jeg syntes bare at den var temmelig død, specielt i forhold til at det var en 1,8'er - hvis du tager en Audi med en 1,8'er får du vel omkring 170 heste, og omkring 250 Nm.

Den jeg har koster lidt over 400.000 (ja, noget mere end den Cruze), men den er også med original navi, osv. Den skal til service ved hver 30.000 km, og i Tyskland koster det omkring 5000 kroner. For hver 120.000 skal den dog til et stort service hvor den får skiftet tandrem og en hel del andet, og det koster omkring 10.-12.000 i Tyskland (vel omkring 15.000 i Danmark). Et normalt service på autoriseret værksted (har erfaringer med både autoriseret og uautoriseret, og vil anbefale autoriseret da uautoriseret "glemte" at skifte olie, selvom det selvfølgelig er med i prisen, og min gearkasse derefter kørte ad helvede til), koster i Danmark 6-7000 kroner...

Hvis du ikke har luft i økonomien til at bruge så mange penge på bil, så kig efter en brugt Audi A3 Sportback eller A4. De kan fås for mellem 180.000 og 300.000, og selvom de måske har kørt over 100.000, kører de stadig som nye (jeg taler af erfaring). Du skal i tilfælde af brugt-køb af en Audi, gå efter biler som har fået udført det første store service.

Audi taber i øvrigt temmelig meget værdi de første 3 år, men derefter falder de kun i værdi som alle andre biler...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 23:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som morten nielsen siger.

Det kan godt være bilen står til at have 163hk og ser super flot ud, det er bare ikke det der fuldender bilen.

Nu kan jeg godt lyde som en ung knægt der ikke rigtig ved en skid, men jeg har selv haft de første 5 biler og for mig betyder køreglæde utrolig meget.

Og jeg havde ingen forudsætning for at kende din forsikrings profil da jeg fandt en bil til dig for 200k jeg vidste bare hvilket prisleje du lå i.

Hvis du ikke har så meget forsikrings encinitet (staveplade tak?) ville jeg nok vælge en lidt mere brugt bil (men ikke så brugt at den hele tiden skal repareres) og måske med lidt mindre motor.

Skal du absolut have ny bil, må du jo finde en 1.0-1.4 motor eller lignene.

men selv om alle de her swifts, chevys osv. ser rigtig smarte ud mister du bare alt det som i mine øjen fuldender en bil.

Det er dog rigtig svært at vælge en bil til en anden person, da vi har hver vores præferencer. Jeg ved bare, kommer du overhovedet tæt på at køreglæde, komfort og kvallitet betyder noget for dig, så vil du blive rigtig træt af at køre rundt i en gang plastik og det er ligemeget om den har 125hk eller 163hk. 

Billig forsikring, køb en støvsuger-klasse bil

Køreglæde, find _bilén_ du kan bedst selv mærke når du har fundet den rigtige, men du bliver bedre til at bedømme jo flere biler du prøver.

Så prøvekør evt. 10-15 andre alternativer. Og hvis cruzen stadig er den der tiltaler dig mest, må det jo være det rigtige valg for dig.

God aften, håber det hele gav mening.

Tilmeldt 4. Oct 09
Skrevet kl. 00:30

Hej Morten & Simon

Den jeg taler om er en cruze 2.0 diesel, 163 hk modelår 2011, men så spørger jeg bare hvordan kan sådan en bil så score 5 stjener med mener 62 point, og den skulle være bygget op på en opel. Min første bil var en chevrolet lacetti i 2006, den kørte da ude mærket, men den kan jo slet ikke sammenlignes med denne her!

Men hvis det stod til mig selv havde jeg da blankt taget en bmw 320d, a4 eller en opel insignia.

Men da de vil ligge på omkring 10-15.000 om mdr. med det hele, og jeg kan side for kun ca. 4.500 med alt så er der jo en del at spare.

Og det med at købe brugt - køber man så bare ikke andres problemmer? - eller kan det godt betale sig på tyske bil mærker...

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)