Da jeg købte min Audi A3 Sportback, var jeg også ude at køre i en Chevrolet Cruze. Bevares, jeg var selvfølgelig hamrende forelsket i Audi i forvejen, men jeg syntes også at Cruze'n så fed ud, og endda med mere plads. Men jeg blev hamrende skuffet da jeg prøvede den. Det ydre er fedt, men hold da kæft hvor kører den ringe. Den flyttede sig ikke når jeg trykkede på speederen, og så var den bare (som andre også har sagt), plastic indvendigt.
Jeg blev meget fristet af alt det udstyr jeg ville få i en helt ny bil, blandt andet læderkabine og original indbygget navigation, men måden den kørte på var virkeligt ikke tilfredsstillende, men ét eller andet sted skal de jo nok også spare hvis de laver sådan en bil til 270.000,-.
Jeg valgte i stedet en Audi A3 Sportback som jeg virkeligt er tilfreds med. Godt nok koster den væsentligt flere penge, men den kører også meget bedre. Jeg har aldrig haft en bedre bil!
Så vælg tysk - og hvis du endeligt skal vælge biler fra østen, så vælg Mazda, Toytota eller Honda. Jeg har kørt i alle tre mærker, og jeg mener også at de kører meget godt. Dog ikke på højde med min Audi....
Det skal i øvrigt ligeledes siges at jeg selv er 22 år gammel, og har en billig forsikring hos GF. Jeg mener at jeg giver 7500 pr. år (er på andet trin nu), men til gengæld har jeg også kørt firmabil i 2 år... De startede, så vidt jeg husker, med en årlig forsikring på 14.000, men da jeg kunne dokumentere at have kørt firmabil i 2 år og jeg samtidigt flyttede alle mine forsikringer over til dem (som faktisk også blev billigere end vores hidtidige forsikringer), blev forsikringspræminen sat ned til trin 1 (dvs. cirka 9000 for min bil).
Håber at du vælger kvalitet fremfor billige østen-biler, for ét eller andet sted skal de jo spare, og det må jo så være på kvaliteten... Og som sagt tidligere, hvis du skal vælge østen-biler, så vælg biler fra Mazda, Toyotal eller Honda...