det der med langt på literen skal du nok tage med en Gran salt. Nu ved jeg ikke hvad de siger den køre på literen men min bror købte en Hyundai Sonata D. Mener at den var oplyst til ca 16 kml men virkligheden er ca 10-12 kml.. Den har samme str motor som den du ser på oh ca samme antal hk. Det er jo forholdvis mange hk så den skal jo ha noget at drikke. |
Det lyder til at du har et "crush" på den bil.
Og det blinder en for alle de fejl og mangler en bil kan have, jeg har selv været forelsket i en Honda Civic som senere mere eller mindre tabte gearkassen og så falmer kærligheden lidt.
Set i bakspejlet skulle jeg nok have prøvet andre biler inden jeg købte den og jeg håber virkelig du vil gøre det samme.
Jeg ville nok, efter nogenlunde have forstået din økonomiske situation, købe en lidt mere brugt bil så der måske er lidt flere penge at bruge på din forsikring. Som du skal huske falder jo år efter år.
Det kan godt være at det virker rigtig fristende at købe en bil med så billig forsikring lige nu, men du skal huske på at når du køber en helt ny bil, taber den rigtig meget værdi de første 3 år og er gerne lidt mindre end halvdelen værd efter 3 år.
Du kommer til et tidspunkt hvor du skal af med bilen igen. Et tidspunkt hvor du vil lære bagsiden af medaljen ved at købe en helt ny bil.
Tag f.eks
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-406-1,8-ST-4d_ID138602273.htm
En meget flot bil, som også er af god kvallitet. Mine forældre havde samme model bare fra 97 og jeg tror de var meget glade for at de købte en bil af kvallitet da de fik en "airborn" Golf IV ind i føresiden uden at der skete noget med nogen af dem.
Bilen er dog kun et eksempel. Den har kørt ca 70k/km og koster lige omkring 80k/kr.
Når du efter, ca 5 år? skal af med bilen igen og du har kørt ca 100-120k/km i bilen, vil den være ca. 40-50k værd alt efter hvordan du har behandlet bilen.
Mine forældres blev jo som sagt smadret, og de fik ca 30k af forsikringen, bilen havde kørt ca. 300k/km og var som sagt fra 97.
I ovenstående eksempel har du kun brugt 30k/kr på selve bilen i 5 år, og den skal helt sikkert ikke på værksted mere end en ny Cruz.
Ville virkelig vente med at købe større biler til du har fået mere forsikrings "encinitet", så du slipper for at skulle nøjes med en Cruz i stedet for at kunne køre i f.eks den, tidligere nævnte, lettere brugte BMW til færre penge, mindre værditab og samme forsikring.
God dag, håber du kan bruge det til noget.