Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan i anbefale en Chevrolet Cruze???

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
E.W.D Distribution:

Morten Nielsen - Kidznews.dk:

Det er da diesel som trækker bedst... Diesel har mere moment til hvis du skal trække f.eks. en campingvogn eller en trailer. Hestekræfterne gør bare at du kan køre hurtigere, hvor momentet gør at du kan accelerere. Smile

Det er også derfor jeg har valgt diesel, langt på literen, har et godt moment, og så er den billigere at fylde op ;-)

det der med langt på literen skal du nok tage med en Gran salt. Nu ved jeg ikke hvad de siger den køre på literen men min bror købte en Hyundai Sonata D. Mener at den var oplyst til ca 16 kml men virkligheden er ca 10-12 kml.. Den har samme str motor som den du ser på oh ca samme antal hk. Det er jo forholdvis mange hk så den skal jo ha noget at drikke.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:20

Det lyder til at du har et "crush" på den bil.

Og det blinder en for alle de fejl og mangler en bil kan have, jeg har selv været forelsket i en Honda Civic som senere mere eller mindre tabte gearkassen og så falmer kærligheden lidt.

Set i bakspejlet skulle jeg nok have prøvet andre biler inden jeg købte den og jeg håber virkelig du vil gøre det samme.

Jeg ville nok, efter nogenlunde have forstået din økonomiske situation, købe en lidt mere brugt bil så der måske er lidt flere penge at bruge på din forsikring. Som du skal huske falder jo år efter år.

Det kan godt være at det virker rigtig fristende at købe en bil med så billig forsikring lige nu, men du skal huske på at når du køber en helt ny bil, taber den rigtig meget værdi de første 3 år og er gerne lidt mindre end halvdelen værd efter 3 år.

Du kommer til et tidspunkt hvor du skal af med bilen igen. Et tidspunkt hvor du vil lære bagsiden af medaljen ved at købe en helt ny bil.

Tag f.eks 
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-406-1,8-ST-4d_ID138602273.htm

En meget flot bil, som også er af god kvallitet. Mine forældre havde samme model bare fra 97 og jeg tror de var meget glade for at de købte en bil af kvallitet da de fik en "airborn" Golf IV ind i føresiden uden at der skete noget med nogen af dem.

Bilen er dog kun et eksempel. Den har kørt ca 70k/km og koster lige omkring 80k/kr.

Når du efter, ca 5 år? skal af med bilen igen og du har kørt ca 100-120k/km i bilen, vil den være ca. 40-50k værd alt efter hvordan du har behandlet bilen.

Mine forældres blev jo som sagt smadret, og de fik ca 30k af forsikringen, bilen havde kørt ca. 300k/km og var som sagt fra 97.

I ovenstående eksempel har du kun brugt 30k/kr på selve bilen i 5 år, og den skal helt sikkert ikke på værksted mere end en ny Cruz.

Ville virkelig vente med at købe større biler til du har fået mere forsikrings "encinitet", så du slipper for at skulle nøjes med en Cruz i stedet for at kunne køre i f.eks den, tidligere nævnte, lettere brugte BMW til færre penge, mindre værditab og samme forsikring.

God dag, håber du kan bruge det til noget. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:25

Jeg vil skyde på at hvis du behandler din cruze godt, og kører ca 100-150k/km vil den efter 5 år være rundt omkring de 110k/kr værd eller lignene, måske lidt mere alt efter hvor mange der købte "den største" model, som den du har kig på.

Og så har du imod de tidligere nævnte 30k/kr tabt ca. 150k/kr.

- de informationer kan jeg dog ikke bakke op med nogen viden, da cruzen er en ny model og jeg ved som sagt intet andet om bilen. Tror dog at mange der tidligere har haft bil, eller ved noget om emnet ville bakke mig op måske +/- et par tusinde kr. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 18:14

Jeg har lige underskrevet slutseddel på en Cruze 1.8 LT - og jeg har IKKE fortrudt. Big Smile

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:27

Bastian:

Jeg har lige underskrevet slutseddel på en Cruze 1.8 LT - og jeg har IKKE fortrudt. Big Smile

Hvis du lige har underskrevet slutsedlen, så har du vel heller ikke haft så lang tid til at fortryde endnu? Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 18:44

Jeg har kørt i den største Cruze med automatgear, og jeg synes bestemt ikke det virkede som plastik.

Jeg synes derimod at kvaliteten virkede overbevisende og generelt en fed bil hvor du får super meget for pengene.
Nuvel - det var ikke en raket, men den kørte lækkert.
Den er også bygget på en god platform (Astra).
Som det allerede er sagt, er der dog nogle springende punkter som f.eks. værditab samt reservedelspriser, hvilket gør at det er svært at sige om det er et fornuftigt køb eller ej, set økonomisk.

Jeg synes desuden at alle der ejer en Cruze ytrer sig positivt om den, modsat alle dem der ikke har prøvet den.
Husk også at Chevrolet ikke længere er Daewoo i forklædning Smile!

Desuden scorer Cruze super højt i alle de tests jeg har læst, så jeg tror virkelig Chevrolet har gjort det rigtigt denne gang.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 19:09

Hej Simon

Jeg regner med den falder ca. halv pris på 3 år eller omkring 50.000 kr. om året.

Men har så også fået en god pris stort set med alt udstyr - så kommer nok ikke til at tabe så meget.

Jeg har også været ude og prøve en mazda 6, honda accord, nissan juke, volvo s40, a3 sportsback, bmw 320d - den eneste jeg ville vælge ud over den chevrolet cruze'en - er en bmw - men ligger også dobbelt over det jeg har givet for cruzen.

Tilmeldt 4. Oct 09
Skrevet kl. 19:22

Hej Simon

Det med værditab - og at chevroelt skulle tabe mere end andre - passer simpel hen ikke - har selv haft en chevrolet lacetti 2007 - 160.000 spritny - 2010 - solgt for 90.000 - kørt ca. 105.000 - altså har jeg tabt 70.000 over 3 år - hvilken bil kan du finde der kan klare dette værditab på omkring  24.000 pr. år.

Det handler jo om at man kan forhandle med prisen når du køber nyt - og andre er bare bedre de fleste til at prutte om prisen.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:43

Hej E.W.D.

Har du prøvekørt andre modeller i samme prisniveau som Cruise?? her tænker jeg på Hyundai i30 eller Kia Ceed.

Hyundai har 5 års garanti, og Kia 7. Begge har ligeledes ganske fordelagtige forsikringer, og har modtaget rigtig gode anmeldelser.

Hyundai og Kia er søskende modeller, der minder meget om hinanden, men de er gode til at sammenligne med Cruise.

Som du selv er inde på, så skal der pruttes om prisen. Husk at du altid (selv på kampagne modeller), minimum skal have lak og levering som rabat. Big Smile

Ekstraudstyr = Mér rabat!

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 4. Oct 09
Skrevet kl. 19:51

Hej Daniel

Har faktisk også prøvet disse mærker, men følte mig bedre til pas i chevrolet, og faktisk billigere end hyndai (9.000 kr. pr. år i forsikring) og kia (8-9.000 i forsikring pr. år.) + plus lidt mere hister pist.

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)