Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En bombesikker investering

Side 7 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
hvis DK eller regeringen ville noget, så bestilte de vindmøller hos Siemens eller Vestas og vi blev 100% selvforsynende, men nej politik stopper dette.. så skråt op med politikerne og deres grønne ævle bævle snak som er indholdsløst nonsens.

Enig.. er ret foraget over samtlige ministre kører rundt i de største Mercedes S-klasser, Bmw 7 serie og Audi A8 klasse, når de skal fra deres bolig i København og ind på Borgen.

Det er grotesk at ministre står og laver interviews og kommer med diverse udtalelser bla. om miljø, for derefter at sætte sig ind i en bil der kører max 8 km/l.

Desuden er hybridbiler ikke fritaget for afgift som elbiler, hvilket gør dem alt for dyre og dermed svære at sælge. Både som bil og miljøvenlig transport.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg nævnte F1 lånet i forbindelse med en erhvervsmæssig investering hvor man også har mulighed for afskrivninger på 21% årligt, her har du overskud fra dag 1 og en meget kort tilbagebetalingstid.

Men taler vi om privat investering i solceller så vil jeg da absolut anbefale et fastforrentet lån, hvis man vælger en løbetid på 20 eller 30 år.

Vælger du derimod en løbetid på 10 år ville jeg ikke betænke mig på at vælge en F1 og bruge rentesparelsen på afdrag. Men det kræver naturligvis at din økonomi kan bære en rentestigning i løbet af tilbagebetalingsperioden, og at du kan sove roligt med rente usikkerheden. Så det er altid et individuelt valg!

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

DC Trading,

Jeg forstår at økonomi og andre emner er helt underordnede i forhold til miljø.

Kan du ikke fortælle lidt om, hvad du har gjort selv? Har du f.eks. købt en hybridbil eller anlagt jordvarme-anlæg, solcelletag, opstillet en vindmølle på din jord?

Jesper,

nu mener jeg at miljø og økonomi har en stærk forbindelse til hinanden.

Jo det kan jeg godt, nu du er nysgerrig efter at vide det. Jeg har ingen hybrid bil endnu, men vi har 2 biler af energiklasse A. Solcelletag har jeg desværre kun på sommerhuset, og de andre forslag er ikke mulige hvor jeg bor. Jeg har derimod taget initiativ til et kæmpe projekt med udskiftning af gamle gadelamper til LED gadelamper, som jeg håber kan blive landsdækkende.

Hvad med dig, kan du fortælle lidt om hvad DU har gjort? andet end at være en bitter pessimist Wink

 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading:
Hvad med dig, kan du fortælle lidt om hvad DU har gjort?

Ikke en dart!

Jeg har dog ingen bil, men har heller ikke brug for en.

DC Trading:
andet end at være en bitter pessimist

Det første er jeg ikke, men det sidste kalder vi pessimister for 'realist' :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading:

Martin Thorborg:

Og jeg har en der er langt bedre!
4 dobbel dine penge på 12 timer, se sådan skærer man den kage ;-)

Og nej, der er INGEN sikre måder at score kassen på, uanset hvore mange penge man har.
Tror man andet, så er man naiv, sorry..

Dbh Martin

 

Nu var min idé fra efter midnat og spontan, men jeg holder stadig fast på, at det er et vinder projekt Smile

Om ikke andet, så har man gjort noget for miljøet og pengene skal nok komme hjem igen. Jeg kan ikke forestille mig det andet end at være en win/win situation. Kald mig naiv, men innovativ Cool

Jeg vil gerne kalde dig naiv, men jeg vil ikke kalde dig innovativ, hvis der var penge i projektet havde nogle af taxa selskaberne gjort det for længe siden.

Jeg er ikke vognmand, men afløser lidt som chauffør af og til, og som det påpeges tidligere i tråden så er der en lang række regler der skal overholdes for at drive et taxa selskab og være selvstændig vognmand.

 

 

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bonde:

Jeg vil gerne kalde dig naiv, men jeg vil ikke kalde dig innovativ, hvis der var penge i projektet havde nogle af taxa selskaberne gjort det for længe siden.

Jeg er ikke vognmand, men afløser lidt som chauffør af og til, og som det påpeges tidligere i tråden så er der en lang række regler der skal overholdes for at drive et taxa selskab og være selvstændig vognmand.

Tak, jeg vil egentlig også gerne kalde dig naiv. Efter et link som blev skrevet herinde med taxa´er i Seattle, har jeg googlet lidt frem og tilbage og projektet er åbenbart igang mange forskellige steder, så det må på en plan være innovativt, uanset om du er afløser chauffør eller ej. Selvfølgelig er der regler, man skal også have taxa kørekort men det har jeg sjovt nok heller ikke nævnt. Så nu gentager jeg det igen. Idéen er spontan og beskrevet i grove træk. Ingen større research er foretaget, da det som sagt var spontant skrevet. Men glad for, der er så meget kritik og respons på emnet, selvom den har taget et par sjov drejninger :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil ikke blande mig i diskussionen om investeringen. Det har jeg ikke forstand på. Til gengæld vil jeg godt sige at jeg finder det dybt beskæmmende at et rådgivningsfirma/revisionskontor går ind aktivt, såvel her som på deres egen hjemmeside, og gør sig til fortaler for sådanne investeringer. Det er bestemt ikke i overensstemmelse med god skik.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ..Bent..man kan jo så diskutere, hvor uvildig denne rådgivning i grunden er!

MvH

Peter

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Jeg vil ikke blande mig i diskussionen om investeringen. Det har jeg ikke forstand på. Til gengæld vil jeg godt sige at jeg finder det dybt beskæmmende at et rådgivningsfirma/revisionskontor går ind aktivt, såvel her som på deres egen hjemmeside, og gør sig til fortaler for sådanne investeringer. Det er bestemt ikke i overensstemmelse med god skik.

Tror det er deres egen lille debat om grøn investering i ens eget hjem Smile den er ikke i direkte relation til mit indlæg i starten. God skik, skal jeg ikke kunne sige om det er, men at en mand med erfaring på området (efter provokation) fortæller om investeringen, synes jeg er i orden. Men KUN fordi det omhandler miljøet Cool 

Hvis nogen er ekspert på området med investering i grøn energi, ville jeg ønske de oplyste det så meget som muligt. Jeg ville ikke synes det var skræmmende, da man frit kan vælge hvordan og hvorledes man bruger oplysningen, det behøver ikke gavne eksperten. Selvfølgelig skal facts være i orden til at starte med.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker rent investeringsmæssigt. Aktiv investeringsrådgivning ligger ikke indenfor rammerne af en revisors kompetencer m.v. og indenfor hvad der betragtes som god skik.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 7 ud af 9 (86 indlæg)