Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS til et mindre nyhedssite

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Så har jeg endnu engang brug for jeres gode og kvalificerede råd og hjælp – og det her er en vennetjeneste – så jeg håber, som altid, på et godt og brugbart svar.

Konkret så leder vi efter et simpelt og enkelt CMS system, eksempelvis Sitemagic CMS, men jeg kender ikke systemet og ved ikke helt, hvor nemt det er at publicere nyheder i; altså 2-4 nyheder dagligt. I starten benyttes wordpress som jo er et super publiceringssystem, men omvendt lidt træls at skabe flotte hjemmesider (statiske sider rundt om).

SÅ hvem har et godt bud på cms system – og som altid – gratis at anvende J

På forhånd tak for hjælpen

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 17:12

Hej Mike

Jeg synes at I skal beholde wordpress. Det er da lige netop ikke noget problem at ændre udseendet i wordpress. Hvis ellers man ved, hvad man laver, har man jo stortset frie hænder.

Selve motoren bag wordpress er rigtig stærk og veludviklet, og der er masser af gode, gratis moduler, som i de fleste tilfælde let kan installeres, til diverse formål. I øvrigt er der jo så også et hav af programmører, som kan hyres til wordpress, og derfor er prisen ikke så høj i fht. f.eks. typo3 eller nogle af de andre gode systemer.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 07:53

Hej Mike.

Sitemagic CMS er et glimrende valg - du skal dog være opmærksom på at der ikke findes et decideret nyhedsmodul. Dine nyheder skal du altså skrive som almindelig tekst. Alternativt kan du altid selv udvikle et sådan modul - det er heldigvis nemt til Sitemagic CMS - læs evt. denne artikel på udvikleren.dk

Hvis du ønsker et system som det er nemt at udvikle design-skabeloner til, så er svaret Sitemagic CMS. Det er utroligt nemt. Det er et af de få systemer på markedet, der ikke blander klient-kode med server-kode (PHP). Design-skabeloner til andre løsninger er ofte et værre rod.

Designs kan laves ved at redigere koden til en eksisterende skabelon (den medfølgende Breeze skabelon er et godt udgangspunkt). Du kan også redigere den med udvidelsen Sitemagic Designer. Her finder du også lidt dokumentation til at lave en design-skabelon til Sitemagic CMS fra bunden.

Derudover har Sitemagic CMS den fordel, at det som udgangspunkt er sat op som et rigtigt website, ikke en blog. Hvis du er teknisk letvægter, vil du sikkert komme til at bruge nogle timer på at skrabe blog-funktionaliteten væk fra din Wordpress-installation, men det kan sagtens lade sig gøre.

Held og lykke med at finde den rette løsning :-)

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:07

Wordpress :) 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:58

Hej mike,

Wordpress kan sagtens løse opgaven for dig, og rummer samtidig uendelige udvidelser.

Det er et spørgsmål om tilretning. :)

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 22:46

Dagbladet Information, Erhvervsbladet, Berlingske Tidende, Business.dk og B.T.dk, og flere større udenlandske nyhedssites, samt en masse online magasiner kører, eller har kørt på DRUPAL som er et open source system. Ud over det, er jeg osse tilhænger af Wordpress.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 16. Oct 07
Skrevet kl. 09:56

Hej og tak for de mange, gode forslag.

Blot til orientering, så faldt valget på en kombination af WordPress og Sitemagic.

Hilsen Mike

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 09:58

Super spændende.
Jeg ser frem til at følge dit arbejde med sitet :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05

Hej Mike

Efter min bedste overbevisning er Joomla det bedste CMS. Af flere aarsager som jeg her vil redegoere for:

1. Joomla's udvidelser er bedre en alle andre CMS-systemer's, og der er langt flest Joomla-udvidelser, -hvor man hyppigt finder ret skod-agtige udvidelser til Wordpress saa er der langt stoerre sandsynlighed for at finde gode funktioner til din side hvis du bruger Joomla. -Med mindre du selv er god nok til at flikke kode sammen og rette op paa alt det sjusk som smides i Wordpress cirkulation.

2. Joomlas templates er langt nemmere at modificere.

3. Joomla har det bedste brugercommunity.

Ulempe:

Dog skal man saette sig ind i Joomla for at faa det bedste ud af det, men det bedste du kan goere er at sidde og lave et par sider for sjov hvor du eksperimenterer med systemet.

Mvh

Sameh

Tilmeldt 16. Oct 07
Skrevet kl. 10:09

Hej,

Vi kiggede også på Joomla og vi har endnu ikke "skrottet" tanken, men da vi skulle igang "nu og her", så syntes vi, at Sitemagic var nemmest at komme igang med + vi har oplevet et fantastisk support.

Vi planlægge faktisk at prøve at lege lidt med Joomla for at få en føling.

Hilsen mike

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)