Hej,
jeg har været på samme kontor hvor MediaDirekt sidder, og kender de der kontrakter. I har ikke noget at være bekymrede for, som jeg læser det:
Man har ALTID 3 dages opsigelsesret i flg. markedsføringsloven, så intet mærkeligt i dét! MEN - udover det, så har I i alt 8 uger, hvor man frit kan sige det fra, hvis man ikke ønsker at aftalen skal løbe 12 mdr. derefter. (Men det er selvf. en god idé at man så lige PRØVER det i de 8 uger, så man oplever, hvad Søgeoptimering gør for éns synlighed på nettet. Så kan man bedre tage stilling). De 800 kr. (799) er det almindelige oprettelsesgebyr, som I har accepteret. Fair nok så langt. (Om I skal betale oprettelsesgebyr, hvis I ikke har godkendt nogle søgeord overhovedet, ved jeg faktisk ikke. Om en Uge kan tælle fra en onsdag, eller I kan få et par ekstra dage, ved jeg heller ikke. Men prøv da lige og ring/skriv ind og spørg dem. Det er relativt små ting alligevel, nemt at få svar på.)
De 8 uger starter fra den dag, aftalen indgås. Der går altid noget tid, fra man indgår aftalen, til teksterne er godkendte af jer, og til at supplementssiden er oppe at køre på f.eks. Google. Det er netop derfor, der er 8 uger i alt at gøre med.
Søgeoptimering kan ikke "skade" jeres side - for det er jo bare en slags kopi af jeres side, der via netværk/servere/små Google-tricks etc. bliver banket så langt op på Google (og andre søgemask.) som overhovedet muligt. Når folk klikker på dét link, ja så finder de JER! Selvom jeres egen, originale, side måske står langt, langt længere nede på Google. Og selvfølgelig, hvis man en dag opsiger samarbejdet, og ikke længere ønsker den søgeoptimering - ja så skal "kopisiden", der linker til jer, jo fjernes.
Jeg er ikke selv "nørd", men det virker som om, at der er mange misforståelser omkring dette emne (Det kan jo jo skyldes flere ting, ikke mindst om kommunikationen begge veje er god). Det er bare lidt synd, for der er da mange, der har glæde af SEO?!! Synes også man hører delte meninger om virksomheden, så dét skal jeg ikke gøre mig klog på. Men selve produktet er OK, når man lige sætter sig ind i, hvad det er. Der er flere måder at lave SEO på, man kan også læse herinde, at der er nogen, der hellere vil sælge "deres egen måde". Fair nok. Det vigtigste er vel om det virker, og om man får en ordentlig behandling og korrekt information.
Men dét I skriver, er der altså ingen problemer i, lyder det til; man kan prøve SEO, og sige det fra i løbet af de 8 uger, hvis man ikke har lyst til at fortsætte, og ellers er man med i 12 mdr., som man får at vide mundtligt og skriftligt. Jeres www kan ikke blive skadet, den bliver der ikke rørt ved. Skriver det ikke for at "forsvare" nogen eller noget synes bare det er ærgerligt, hvis I bekymrer jer over noget, der egt. ikke burde være en bekymring, men noget positivt for jeres virksomhed.
Håber det ku´ bruges! Og held og lykke med jeres Søgeoptimering - på den ene eller anden måde.