Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gratis seo i 8 uger.. for godt til at være sandt ?

Side 4 ud af 10 (92 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:
Nu laver de jo faktisk ikke SEO til firmaerne, men SEO til domæner som de selv ejer og hoster, dvs. de levere faktisk INTET til firmaet, udover et par links fra disse supplering sider til ens eget domæne.

Men er det lovligt? Så får kunden jo reelt ingenting.

Koludabyg:
selvom de jo nærmest garantere top placeringer på disse søgeord.

Hvad er en topplacering? Og laver de egentlig nogen garanti bortset fra et minimum salg, som man muligvis allerede selv har opnået?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 08:58

Revilli:
Men er det lovligt? Så får kunden jo reelt ingenting.

De får den smule værdi der er linksene fra deres suppleringsside over til din, thats it...

Revilli:
Hvad er en topplacering? Og laver de egentlig nogen garanti bortset fra et minimum salg, som man muligvis allerede selv har opnået?

For mit vedkommende er det da en top 3 placering.

Ingen garanti fra dem der kan bruges til noget, den med min. omsætning kan jeg ikke spores til deres arbejde, og kan lige så godt være ens egen hjemmeside der har skabt salget, som du selv skriver.

Er der nogen herinde der har gode erfaringer med Mediadirekt, så ville det da være lækkert af i lige giver en ord med her i tråden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om Twice er en Mediadirekt-medarbejder eller ej er jeg ligeglad med.  Men jeg har fået lavet SEO hos dem.  Heldigvis kun i 6 måneder (de ville binde mig til 12 måneder).  Michael (direktøren) som jeg ved læser med herBig Smile synes jeg skulle gribe fat i en gammel kunde som mig og forhøre sig om jeg var tilfreds!  Hvorfor kapre nye kunder når man kan følge op på de gamle og sikre sig at de bliver tilfreds eller kompensere så de ikke føler sig snydt. Jeg kan godt undre mig over at man er så forhippet på at få nye kunder når man lader "bagdøren stå åben" så eksisterende kunder vælter ud...og ofte udtaler negativt om en dårlig behandling!!!

Bedste hilsner

Lars

www.TRY.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:09

mikmira:
Heldigvis kun i 6 måneder

Dette var vist svar nok for de fleste.

Fra svendborg
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:22

Vi forsøger lige nu at få opsagt vores aftale med dem, men det er meget svært. De er meget grove i deres kommunikation. Vi har fået et tilbud med 8 ugers "gratis" seo ved hjælp af skyggeside. Vi havde 3 dage til at opsige samarbejdet fra vi modtog ordrebekræftelse. Det nåede vi desværre ikke, da vi først blev mistænksomme, efter vi snakkede med hende, som skulle finde søgeord til os. -de virkede meget amatøragtige og havde desværre ikke engang styr på vores navn. De kunne heller ikke give os eksempler på sider, hvor optimeringen havde virket.

Nu skal vi betale dkk 800,00 + moms for oprettelse og de mener at deres 8 ugers optimering startede i uge 45. Vi blev dog først kontaktet af dem onsdag i uge 45 for at snakke søgeord. De har ikke lavet en skyggeside til os endnu og vi har sagt at vi ikke ønsker at arbejde sammen med dem, det betyder så at samarbejdet er ophørt og de har ikke lavet noget, men vi skal betale for oprettelse.

Nogen der ved hvordan kom du ud af deres ret ufordelagtige aftale? eller skal vi bare forsøge at få dem til at give os optimering i de resterende uger, jeg er bare blevet bange for om det kan være skadeligt for vores side?

Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej,

jeg har været på samme kontor hvor MediaDirekt sidder, og kender de der kontrakter. I har ikke noget at være bekymrede for, som jeg læser det:

Man har ALTID 3 dages opsigelsesret i flg. markedsføringsloven, så intet mærkeligt i dét! MEN - udover det, så har I i alt 8 uger, hvor man frit kan sige det fra, hvis man ikke ønsker at aftalen skal løbe 12 mdr. derefter. (Men det er selvf. en god idé at man så lige PRØVER det i de 8 uger, så man oplever, hvad Søgeoptimering gør for éns synlighed på nettet. Så kan man bedre tage stilling). De 800 kr. (799) er det almindelige oprettelsesgebyr, som I har accepteret. Fair nok så langt. (Om I skal betale oprettelsesgebyr, hvis I ikke har godkendt nogle søgeord overhovedet, ved jeg faktisk ikke. Om en Uge kan tælle fra en onsdag, eller I kan få et par ekstra dage, ved jeg heller ikke. Men prøv da lige og ring/skriv ind og spørg dem. Det er relativt små ting alligevel, nemt at få svar på.)

De 8 uger starter fra den dag, aftalen indgås. Der går altid noget tid, fra man indgår aftalen, til teksterne er godkendte af jer, og til at supplementssiden er oppe at køre på f.eks. Google. Det er netop derfor, der er 8 uger i alt at gøre med.

Søgeoptimering kan ikke "skade" jeres side - for det er jo bare en slags kopi af jeres side, der via netværk/servere/små Google-tricks etc. bliver banket så langt op på Google (og andre søgemask.) som overhovedet muligt. Når folk klikker på dét link, ja så finder de JER! Selvom jeres egen, originale, side måske står langt, langt længere nede på Google. Og selvfølgelig, hvis man en dag opsiger samarbejdet, og ikke længere ønsker den søgeoptimering -  ja så skal "kopisiden", der linker til jer, jo fjernes.

Jeg er ikke selv "nørd", men det virker som om, at der er mange misforståelser omkring dette emne (Det kan jo jo skyldes flere ting, ikke mindst om kommunikationen begge veje er god). Det er bare lidt synd, for der er da mange, der har glæde af SEO?!! Synes også man hører delte meninger om virksomheden, så dét skal jeg ikke gøre mig klog på. Men selve produktet er OK, når man lige sætter sig ind i, hvad det er. Der er flere måder at lave SEO på, man kan også læse herinde, at der er nogen, der hellere vil sælge "deres egen måde". Fair nok. Det vigtigste er vel om det virker, og om man får en ordentlig behandling og korrekt information.

Men dét I skriver, er der altså ingen problemer i, lyder det til; man kan prøve SEO, og sige det fra i løbet af de 8 uger, hvis man ikke har lyst til at fortsætte, og ellers er man med i 12 mdr., som man får at vide mundtligt og skriftligt. Jeres www kan ikke blive skadet, den bliver der ikke rørt ved. Skriver det ikke for at "forsvare" nogen eller noget  synes bare det er ærgerligt, hvis I bekymrer jer over noget, der egt. ikke burde være en bekymring, men noget positivt for jeres virksomhed.

Håber det ku´ bruges! Og held og lykke med jeres Søgeoptimering - på den ene eller anden måde.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:28

Twice:

Søgeoptimering kan ikke "skade" jeres side - for det er jo bare en slags kopi af jeres side, der via netværk/servere/små Google-tricks etc. bliver banket så langt op på Google (og andre søgemask.) som overhovedet muligt.

Der tager du helt fejl. Søgemaskineoptimering kan i den grad skade et website - særligt hvis der, som du skriver, bliver lavet en kopi

Fra svendborg
Tilmeldt 14. Sep 10
Skrevet kl. 20:38

Hej Mikkel

Vil du ikke uddybe lidt? -vi er nemlig meget i tvivl om, hvad vi skal gøre.

Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

OK, så lærte jeg det. Ved ikke hvordan det kan skade, men lyder til, du har styr på det. Som sagt er jeg bestemt ikke "nørd", og vil gerne lære mere om området, da jeg selv står og skal bruge noget SEO. Er derfor ved at sætte mig ind i, hvad der er af muligheder, hvordan det virker, hvad man skal passe på/være opmærksom på, etc.  :O)  Kan ikke se, hvad der skulle være galt m f.eks. supplementssider - hvis nogen har et bud - i et sprog der er til at forstå for ikke-nørder, haha - så er man meget velkommen!!

Fra svendborg
Tilmeldt 14. Sep 10
Skrevet kl. 13:09

Hej Mikkel

Lige nu mener Media Direct/Media Direkt at vi skal betale dkk 799 + moms, i oprettelse af den gratis aftale på 8 ugers seo, som vi ikke ønsker at benytte.

Nu er vi så i tvivl om vi skal få de 8 ugers "gratis" seo (eller 5 uger, som er tilbage) for i det mindste at få noget for de dkk 799,00 eller om det skader vores side, med en skyggeside, i så fald ønsker vi jo ikke at de laver en skyggeside af vores side. 

Er der evt. andre som har taget imod deres 8 ugers "gratis" seo? og som kan fortælle om de har været tilfredse eller om det har skadet deres reelle side?

Side 4 ud af 10 (92 indlæg)