Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN, skal jeg blive sælger for dem?

Side 17 ud af 22 (212 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 02:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
Når man så begynder at bruge Bruce Willis eller hvem man nu hiver ind i konceptet begynder produkterne at blive lidt dyrere for man afviger fra det oprindelige koncept...

Det er da noget forbandet sludder! ;-)

Jeg håber vi kan blive enige om, at Heidi Klum er et større navn end Caroline Fleming og større end Isabell Kristensen?

Eller kan vi i det mindste blive enige om, at de som minimum har lige stor brand-værdi?

I Matas skal du give kr. 299,- for 30 ml af førnævnte parfumer. Hos LR kan du få 50 ml Heidi Klum for kr. 254,- 

Det er altså næsten den dobbelte mængde parfume for færre penge. 

Hvor er det du mener, at det gør produktet dyrere?

Hele finten ligger jo i, at LR ikke bruger x-antal millioner på at markedsføre Heidi Klum parfumen - og at den kun skal gennem 2 led til slutkunden og ikke 5 led, som det er tilfældet hos Matas. 

Peter Maler:
Desværre er det bare sådan at du intet skaber til dig selv, det kan blive taget fra dig på 2 minutter, du har et medlems nummer i en koncern og alle kriterierne for udbetalinger og hele konceptet kan blive ændret fra den ene dag til den anden.

Så dit argument er, at fordi man kan risikere at produktet udgår eller firmaet lukker, så skal man droppe sine drømme? 

Hvilken type virksomhed foreslår du så at man starter, hvis udgåede produkter ikke må kunne forekomme? ;-)

Men jeg kan godt se det - jeg må hellere droppe drømmen om økonomisk frihed - og kaste mig over et 8 - 16.00 job i stedet, for det ved man da hvad er ...... Stick out tongue

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 03:17 | Låst

Peter...Der er så mange produkter i Matas og andre butikker, og der er da set skjult kamera fra flere butikker som viser at de ikke altid har et gennemgående kendskab. Jeg syntes du vrøvler big time mht. eksperter. Dit hovedargument har jeg aldrig hørt før. OG hvis du påstår at det er et af mine argumenter, så har du dælme misforstået.

Jeg kender skam godt materialist elev forløbet, men der kommer så mange nye produkter årligt, at det nærmest er umuligt at få et kendskab til alle, og det er da ikke for at tale dårligt om matas eller deres ansatte.  Min kæreste handler da jævnligt der. 

Jeg kunne da godt tænke mig at vide om det er min sætning om rådgivning der får dig til at sige "rakke ned og gøre sig til ekspert", eller om det er nogle af dine mange bekendte som gør dette? Jeg syntes selv jeg kender en masse fra de forskellige forretninger, så jeg er da målløs. Men jeg kan da give dig et eksempel på rådgivning der mangler kvalitet. En 20 årig pige der rådgiver om rynkecreme eller f.eks. mig selv der skal rådgive om en rynkecreme når jeg ikke har rynker.

Men vil du ikke mene at en person der bruger et produkt, er mere produkt ekspert end en der ikke bruger et produkt?

Det kan blive taget fra dig på 2 minutter....ja ligesom franchise, affiliate m.m. Men hvor nemt er det da i MLM? Jeg mener ikke du har gennemtænkt din "problem" stilling, hvad der ville ske hvis et firma pludselig ændrede på udbetalinger eller lign.  Er det ikke sådan i stort set samtlige brancher, at noget kan blive ændret på få sekunder, jeg har faktisk den modsatte opfattelse at i og med at xxx.000 mennesker står som firmaets markedsførings enhed, så kan firmaerne ikke bare sådan lige ændre noget, uden at det er et kæmpe sats. Vil du mene at det er realistisk at ændre på noget som virker godt? 

Hvis du kender masser til MLM, hvorfor nævner du så hele tiden "sælge"? Det giver ikke mening. Der er meget få selskaber hvor det er købe hjem og sælge, og det undre mig hvis dine personlige bekendte har fortalt dig at de lever af at sælge. Faktum er vel nærmere at MLM bliver solgt på drømme, men du har da ret i at de fleste drømmer om økonomisk frihed.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 08:22 | Låst

Allan og Martin :

Det er altså herligt at debattere dette med jer og som jeg hele tiden starter med at skrive "selv om i ikke vil se det" så har jeg intet imod MLM :-)

Jeg nævner blot nogen problemstillinger med MLM, især i danmark grundet mentaliteten og nogen "udfordringer" som kan være svære at håndtere fordi der er så ufatteligt mange om budet og konceptet sælges på alt for mange forskellige måder (og dermed hurtigt kan virke useriøst) og som en pyramide f.eks

Dem der støtter MLM og udelukkende fousere på pris skal helt sikkert have lov til det. Så støtter de jo også Heidi Klum, Bruce og de store fester :-)

Jeg kan bare godt lide alle vores detail butikker, tilgængeligheden, alle vores danske arbejdspladser og den service jeg får i alle de led. Bevares, jeg betaler helt sikkert mere end hvis jeg købte alt mit forbrug online i et udenlandsk MLM firma, men det ville jeg ende med at gøre alligevel, for hvis hele Danmarks forbrug kørte via MLM så var vores konkurrence evne helt i bund og vores eksport skrabet og så ville jeg betale endnu mere i skat til alle de arbejdsløse i de forskellige detail segmenter som var blevet udryddet af den store udenlandske MLM maskine....

Regnstykket er jo som følgende "lidt sort og hvidt" men det nævnes man bare lige skal have 1000 kunder "faste hver måned" så har man en fornuftig indkomst, hva har de 1000 personer så ?? udover nogen af dem har mistet et job ??...har vi altså 10 vindere har vi derfor 10.000 personer som lever med et MLM forbrug.

Jeg synes 10.000 personer som flytter deres fobrug fra det det danske Detail system og over i MLM systemet er en skræmmende pris at betale for at skabe 10 vindere, som kan leve af en passiv indkomst og komme til nogen vilde fester.

Jeg ved godt det er provokerende sat op, men jeg ved i kan tage det :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:30 | Låst

Peter Maler:
Jeg nævner blot nogen problemstillinger med MLM, især i danmark grundet mentaliteten og nogen "udfordringer" som kan være svære at håndtere fordi der er så ufatteligt mange om budet og konceptet sælges på alt for mange forskellige måder

Mentaliteten er helt sikkert en udfordring - men det er jo en af de ting, der gør det spændende. 

De andre ting du nævner er vi vel enige om, er det samme for alle andre brancher også? Hvis man skulle undlade at starte noget, fordi der er mange om budet, så ville det jo efterhånden være umuligt at starte noget op. 

Peter Maler:
...for hvis hele Danmarks forbrug kørte via MLM så var vores konkurrence evne helt i bund...

Hvordan Silvan havde du tænkt dig, at hele DK's forbrug skulle køre via MLM???

Er du så også imod webshops? For hvis hele DK's forbrug kørte via webshops, så ville du ikke kunne gå ind i en butik og få den service du er så glad for, og DK ville miste en masse arbejdspladser - ja undskyld, men det er jo fuldstændig volapyk - og en fuldstændig ekstremistisk måde at sætte tingene op på. 

Peter Maler:
Regnstykket er jo som følgende "lidt sort og hvidt" men det nævnes man bare lige skal have 1000 kunder "faste hver måned" så har man en fornuftig indkomst

De personer i MLM der lever af deres forretning, har langt over 1000 kunder, så selvfølgelig kan det lade sig gøre. 

Hele konceptet i MLM går jo netop på, at du kan opbygge et kæmpe netværk af kunder - uden at skulle finde dem alle sammen personligt. 

Men dette er jo kun penge-delen af MLM. Der er MANGE andre aspekter i de forskellige MLM koncepter, som intet har med penge eller fester at gøre - f.eks. networking, personlig udvikling, miljø, nødhjælp, coaching, træning i kommunikation & marketing, oplevelser etc. etc. etc. 

Det kan godt være det er lidt for hippie-agtigt for nogle - men det er alle vigtige dele af konceptet. 

Peter Maler:
hva har de 1000 personer så ?? udover nogen af dem har mistet et job ??

De 1000 personer har PRÆCIS samme mulighed for at gøre det samme som dig, hvis det er det, de ønsker.

- og du bliver simpelthen nødt til at forklare, hvorfor de pludselig står uden job...? 

Det giver ingen mening. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 10:56 | Låst

Vi kan jo snart starte vores egen hjemmeside med denne debat, men hyggeligt er det sgu :-)

Seriøst, når jeg skriver mange om buddet, så mener jeg sælger / konsulenter eller hvad du kalder dem. Hvis f.eks et MLM firma har 10.000 som prøver at formidle budskabet bliver det jo solgt/formidlet på 17 forskellige måder og derfor kan du eller Martin for den sags skyld ikke sige sådan her fungerer MLM - fordi der er 17 delte meninger - forstår du ??

Min pointe med at hele landet går ned er lige præcis den samme som hvis alle købte billigt via en wehshop eller kørte til tyskland og hentede deres varer. Gudskelov er der stadig mange forbrugere i Danmark som ønsker at kunne handle lokalt og få den gode service og viden vores danske arbejdspladser kan tilbyde, istedet for at købe det hele via en Tysk Webshop

Altså - volapyk synes jeg ikke ikke det er - jeg acceptere dine meninger og håber du acceptere mine :-) det kan jo ikke lade sig gøre hvis vi alle bare skulle have et netværk på 1000 mennesker, det ville jo stoppe på et tidspunkt ?? Det ville af naturens gang stoppe på et tidspunkt og den ene fik den store succes, de 3 andre fik medium succes og de sidste 995 mennesker i hver "omvendte pyramideform" ville blot være relativ neutrale. Der er jo ikke uendelige mennesker at tage af !

MEN altså, dette er diskution om MLM er ok, det er fint med mig, jeg har intet mod det, så du behøver ikke fortælle mig om fordele og forsvarer det. Dem der handler via MLM på grund af fester og social netværk, penge osv og smider pengene i en tysk statskasse. Helt fair. Dem der støtter den danske konkurrence evne og betaler lidt mere og smider pengene i den danske statskasse, de gør så det ! ...

ja, jeg er totalt provokerende, jeg ved det godt :-)..men vi undergraver altså os selv og vores velfærd hvis alt bare skal være billige og vi skal rejse rundt til nogen tyske fester og så synes det hele bare er åh så herligt mens butikkerne herhjemme lukker på stribe....

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 11:08 | Låst

Peter: jeg gav dig et eksempel på 1000, du ændre på facts. Du påstår at du har god viden om mlm, men stiller spørgsmålstegn ved de 1000 kunder. De har de produkter de køber? Hvad har du når du køber andre steder? Come on lad nu være med at fortolke indlæg på din egen måde.

Detailhandlen er jo i seriøs krise... Jeg siger ikke at du har noget imod mlm, men du får selvfølgelig svar når vores forståelse er helt forskellig.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:21 | Låst

Hej Marrtin, 

Det er da et fint eksempel med de 1000 kunder, det bestrider jeg ikke ??..ellers misforstår du mig ? jeg ønsker ikke at ændre på din model, det er korrekt hvis du har 1000 mennesker i dit netværk som handler hver måned, så tjener du sikkert gode penge..helt enig...

Jeg siger bare - man finder ikke bare lige 1000 faste kunder, det er altså ret voldsomt og ja, detail handlen er i krise på grund af den globale udvikling, billige varer og arbejdskraft fra udlandet osv...det er jo en del af det...

Hvis 1000 mennesker pludselig holder op med at handle i den lokale Matas og pludselig køber ind i en MLM shop, så lukker den pågældende Matas butik jo ??  så har vi et endnu et tomt butikslokale, 5 mere arbejdsløse fra butikken og alle dem som ligeledes leverer ydelser til butikken, herunder strøm, forsikring og meget mister også omsætning.

Vinderen ??..det ved jeg ikke...de 1000 mennesker som har købt en Bruce Willis parfume har "sparet lidt" på deres parfume og andre varer men samlet set tror jeg det er et tab for den danske samfundsmodel...Vinderen er MLM firmaet i udlandet, som desværre også betaler SKAT i Udlandet, så alt i alt ser jeg det som et tab....

Håber du forstår min pointe...det er mere overordnet set.....ud fra et samfundsmæssigt økonomisk perspektiv.....vi anskuer det nok fra forskellige vinkler....helt ok Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:27 | Låst

Peter Maler:
Hvis f.eks et MLM firma har 10.000 som prøver at formidle budskabet bliver det jo solgt/formidlet på 17 forskellige måder og derfor kan du eller Martin for den sags skyld ikke sige sådan her fungerer MLM - fordi der er 17 delte meninger - forstår du ??

Det forstår jeg godt - og på samme måde kan du jo heller ikke sige, at der er et generelt problem ved MLM - for MLM er ikke en samlet grå masse. Det er tusindvis af forskellige firmaer, med forskellige varer, forskellige ydelser, forskellige forretningskoncepter, og forskellige måder at gøre tingene på. 

Når jeg debatterer MLM, så debatterer jeg primært ud fra hvordan JEG mener det er eller bør være, og hvordan det fungerer i det firma jeg selv repræsenterer. 

Peter Maler:
Min pointe med at hele landet går ned er lige præcis den samme som hvis alle købte billigt via en wehshop eller kørte til tyskland og hentede deres varer.

Og min pointe er, at fordi man har MULIGHEDEN for at handle på nettet, så er det ikke ensbetydende med, at ALLE gør det.

På samme måde er det også MULIGT at handle i et MLM-firma, men det betyder ikke at alle gør det - og HVIS alle begyndte at gøre det, så ville der stadig være masser af varer, som det ikke giver mening at handle i et MLM-selskab.

Peter Maler:
Gudskelov er der stadig mange forbrugere i Danmark som ønsker at kunne handle lokalt

Hvordan kan du handle mere lokalt end hjemme i din egen stue??? ;-).

Derudover kan du da ikke handle mere lokalt end ved at handle hos en af dine bekendte - hvorved pengene også går til DK's statskasse og ikke til Tyskland.

Og sidst jeg tjekkede kunne jeg heller ikke få en af Matas/Magasin/Føtex/Esthetique-ekspedienterne til at komme hjem til mig og demonstrere varerne. 

Men igen - du fokuserer udelukkende på salgsdelen af MLM, som kun er en del af konceptet. 

Peter Maler:
det kan jo ikke lade sig gøre hvis vi alle bare skulle have et netværk på 1000 mennesker, det ville jo stoppe på et tidspunkt ??

Nu har konceptet kørt i over 60 år - og det er ikke stoppet endnu. Hvad er det der gør, at du tror det stopper?

Peter Maler:
og den ene fik den store succes, de 3 andre fik medium succes og de sidste 995 mennesker i hver "omvendte pyramideform" ville blot være relativ neutrale.

Igen - kun hvis du måler succes ud fra indtjening, men det behøver jo ikke være alles succeskriterie. Og hvad er alternativet? At de alle bare dropper tanken om ekstra indtjening - og køber maling hos dig, så det kun er dig der tjener penge? ;-)

Hvad hvis der er 500 personer i din konstellation, som bare er tilfredse med at få gratis produkter? Er det så ikke en succes, når de har opnået dette?

Hvad hvis der er x-antal personer i din konstellation som bare er tilfredse med at få bedre produkter til en lavere pris end de har været vant til? Er det så ikke også en succes?

Peter Maler:
Hvis 1000 mennesker pludselig holder op med at handle i den lokale Matas og pludselig køber ind i en MLM shop, så lukker den pågældende Matas butik jo ??  så har vi et endnu et tomt butikslokale, 5 mere arbejdsløse fra butikken og alle dem som ligeledes leverer ydelser til butikken, herunder strøm, forsikring og meget mister også omsætning. 

Helt ærligt - hvad har du gang i? 

Hvis 1000 mennesker flyttede deres indkøb fra Matas til Føtex - så ville Matas stadig have et problem. Ud fra dit argument, så bør Føtex holde op med at sælge plejeprodukter, for de risikerer at de er skyld i, at Matas-butikkerne lukker. 

Kan du ikke høre, hvor fuldstændig fjollet den retorik er?

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:15 | Låst

Peter: det er som om du er imod udviklingen...hvad med alle de mange webshops, affiliate osv. Det virker på mig mere som om det er internet du "brokker" dig over.

Detail kontra internet er jo en hel anden snak

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 13:29 | Låst

Allan, du er da en rigtig MLM ildsjæl, jeg håber da ikke jeg træder dig over fødderne, det virker ihvertfald som om du tager det lidt for personligt, det behøver du ikke, jeg prøver blot at forholde mig objektivt til hele emnet MLM og det er måske ikke fair fordi tråden faktisk handlede om ACN.

Du vender mange af mine "statements" til enten eller. Jeg hader ikke MLM og har intet sted skrevet at det stopper. Jeg betragtede bare hele modellen objektivt og så "udfordringer" ved at en masse mennesker sælger det samme produkt på 1000 forskellige måder fordi mange af dem er pengeliderlige....ellers tror jeg altså ikke så mange mænd rendte rundt og viftede med parfumer og fortalte hvor fantastisk det er. Bruce deltager altså heller ikke i den fantastiske fest medmindre der ryger en masse penge ind på hans konto, sådan er det bare og så længe der render så mange ufaglærte mænd rundt og sælger parfumer og spiller eksperter så synes jeg bare ikke det er så troværdigt.

Når jeg siger handle lokalt så mener jeg selvfølgelig lokalt, hvis du bor i Farum handler du lokalt og handler ind i de lokale forretninger der osv. Hvis du gerne vil bevare det bybilledet du har idag med butikker, udsmykninger, lokalplaner som finanseres lokalt, så kan du vælge at bruge dine penge her. Så støtter du dine lokale omgivelser, skoler, sport osv.

Min pointe med Matas og andre butikker er bare iøvrigt at det er lidt trættende at MLM firmaer altid skal pege af andre istedet for at fortælle hvad de rent faktisk selv kan. Det er jo forskellige service ydelser og forskellige produkter, så derfor synes jeg ikke altid det er en fair sammenligning. Matas udtaler aldrig....vores er bedre end.....men MLM udtaler altid...vores er bedre end dem og dem og de er dårlige til at ekspedere osv osv.....

Men nok fordi der er for mange ufaglærte sælgere og der er ingen kriterier for at blive konsulent i et MLM firma og det synes jeg ødelægger det for ildsjæle som dig som virkelig prøver at skabe en ærlig forretning og virkelig går op i det med ild og sjæl...

Jeg håber derfor virkelig også at du får succes med dit foretagende, uanset hvad dine kriterier er Smile

Side 17 ud af 22 (212 indlæg)