Hej Dennis,
Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg havnede på denne tråd, men pludselig kommer man i krydsild fordi man nærmer ordet MLM :-)
Jeg har rigtig mange meget tæt på mig som leger eller har leget med MLM og jeg har ikke spor imod det. Jeg har heller ikke nødvendigvis behov for at rakke ned og jeg nævnte godtnok at jeg synes det er en kedelig udvikling at butikker lukker og slukker, men korrekt, det er ligemeget om det en webshop, eller om det er MLM eller noget andet, det var bare en fodnote.
Jeg har selv i mine unge håbefulde dage arbejdet en del med MLM en del år. Jeg var faktisk tændt på det og var stor fortaler og det har stadig spændende perspektiver. Min kæde faldt dengang af fordi at mine "kollegaer" dengang solgte det som penge penge penge og pludselig var de alle eksperter og jeg synes at der skulle så lidt til at smadrer konceptet for de seriøse. Konklusion = en eller anden tosse bliver medlem og skaber fordomme, nu kommer du frem og vil lave en professionel præsentation, men du får ikke lov, fordi der render tosser og smadrer hele konceptet som virker hvis det bliver solgt og fremvist professionelt ?
Håber du forstår min pointe ? branchen er fyldt med fordomme fordi der render lykke ridere rundt og ødelægger for de seriøse som dig selv og f.eks allan1 og Martin Sloth.
Min fodnote omkring udviklingen generalt i den globaliseret verden står for egen regning, det var blot et statement.
Jeg tror at MLM kunne blive endnu bedre hvis man var tvunget til en form for kursus hvis man ville være sælger, således at virksomheden og alle dine uplines var sikker på at du markedsførte det ordentligt og sobert......
håber du forstår min pointe ?
Jeg kan ikke lade være....Leger du med maling? :) ....
Jeg kan godt se pointen med at der på den eller anden måde ryger omsætning ud af butikkerne (fysiske), men det er gamet kan man sige, man ser som du selv nævner også en stadig strøm på nettet af webbutikker.... jeg tror personligt at alt der kan lade sig gøre på nettet, ender på nettet og det vil dræbe de butiksstrøg, gågader m.v. som vi kender dem i dag, nogen steder kan man allerede se effekten.. vi havde også krisen, som unægteligt har givet et skub med...
Nu skriver du det selv lidt, at du i dine håbfulde "unge dage" .. jeg tror du må tage lidt højde for, at tingene udvikler sig, også i NWM branchen, når du skriver som du gør, så virker det lidt som om, du ved at samtlige selskaber ikke har styr på tingene, og det er langt fra hvordan det er i dag, der er sket rigtigt meget, jeg har selv været i branchen i 12 år, og jeg mener at branchen når vi snakker "rigtige" produkter, har ændret sig meget, det er i hvert fald det jeg oplever.
Man må ikke glemme at der er rådne kar alle vegne, og således også distributører eller nogen selskaber, som gør sig uheldigt bemærket, jeg ser ind i mellem eller anden håbefuld som forsøger at finde kunder eller distributører med ved at dumpe et eller andet indlæg her på Amino, og jeg har samme mening om dem som alle andre, det er bare for latterligt... og giver slet ikke mening... men igen.... fordi der sidder x antal studerende her på amino og "leger" for at bruge dit eget udtryk, forfattere og webdesignere... eller lad det være malerfirmaer/butikker med ufaglært personale.... det er lige meget... de er alle steder... men at sige, at fordi man ikke har været i lære, hvis man afsætter en Juice en Creme eller andet, så er det useriøst.... det holder ikke... her mener jeg problemet netop er at som du selv nævner "i dine unge dage" har været inden om Branchen... tiden går og det gør dem også i NWM....
Forstå mig ret, distributørere bliver betragtet som selvstændige og ikke som ansatte.... det er derfor langt de fleste kalder sig uafhængig distributør, og dårlig rådgivning forekommer da så absolut.... men det er for mig at se, fordi folk ikke tager i mod den uddannelse der rent faktisk er til rådighed... og jeg mener seriøst ikke det er et stort problem.... har set det 3-4 gange i mit eget netværk.... prøv at bruge 1-2 timer på trustpilot og så snak om manglende færdigheder/uddannelse :) .... Jeg forstår udmærket din pointe, men uanset hvad du gør, så vil det afspejle det øvrige samfund... hvor folk på trods af uddannelse ikke lever op til standarden ... NWM er hverken mere eller mindre forpligtet til at skulle kunne levere bedre end nogen andre brancher, det har bare altid været nemt at skyde det ned man ikke kender indgående nok tror jeg... lidt alá "cut one and they all bleed" .... alle mulige andre brancher er gennemsyret af fusk og plat.... men det vil aldrig være sjovere end at snakke med NWM selskaber og dem der "leger" med det :)
I øvrigt... hvis man skal sælge konceptet på pengene, så bliver det en kort affære :) ... det fleste vil opdage, at det rent faktisk er hårdt arbejde at slå sådan en forretning op, og hvis du vil gøre det godt, så er der kun 1 vej, du er nødt til at have noget som en eller anden målgruppe ikke kan leve uden.... altså et produkt der skaber værdi for brugeren og helst værdi lige nu og her... så begynder det at ligne noget :) ... NWM er fedt at arbejde med, hvis man er den sociale type og kan li at møde nye mennesker hele tiden, det med at det altid handler om penge, det er BS, de kommer af sig selv hvis produktet kan bære det :) ... resten er for "mig" nye mennesker, og i høj grad en fornemmelse af, at eje tid og sted....
:)
|