Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN, skal jeg blive sælger for dem?

Side 18 ud af 22 (212 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 13:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

Jeg kan ikke stoppe udviklingen og er da klart tilhænger af udviklingen på mange måder. Men nogengange kan det godt ærgre mig lidt at man går ind i en butik, bliver vejledt i en time af en dyrt betalt fagmand og så går man hjem og køber skidtet på en eller anden tysk hjemmeside, det synes jeg er en trist udvikling.....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:19 | Låst

Peter Maler:
jeg håber da ikke jeg træder dig over fødderne, det virker ihvertfald som om du tager det lidt for personligt

Jeg tager det på ingen måde personligt - der er bare så mange faktuelt forkerte statements fra folk der ikke har sat sig ind i konceptet - at det kan være svært at få svaret på det hele uden at blive lidt skarp i retorikken. ;-)

Peter Maler:
Du vender mange af mine "statements" til enten eller.

Selvfølgelig gør jeg det - du argumenterer jo primært ud fra "enten/eller" princippet. Som fx: enten køber alle i MLM-regi, eller også køber de detail. 

Dine udtalelser levner på ingen måde plads til, at begge koncepter allerede i dag co-eksisterer, og nok også vil gøre det fremover. 

Og når du skriver ting som: 

Peter Maler:
men MLM udtaler altid...vores er bedre end dem og dem

... så er det jo også en "enten/eller" - men nu ved jeg jo af erfaring, at det på ingen måde er tilfældet, at alle MLM'ere rakker konkurrenterne ned. 

Men som du selv nævner, må vi nok hellere stoppe den her, da det jo egentlig er en ACN-tråd og ikke en generel MLM tråd

Hvis der er mere du gerne vil vide om MLM er du velkommen til at starte en ny tråd. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 14:21 | Låst

Hej Allan,

Jeg tror slet ikke jeg tør starte en ny tråd, jeg kan mærke du brænder for det og ønsker dig alt held og lykke med projektet Smile

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 15:16 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Maler:
Jeg betragtede bare hele modellen objektivt

Er det objektivt at skrive flg.

Peter Maler:
og så "udfordringer" ved at en masse mennesker sælger det samme produkt på 1000 forskellige måder fordi mange af dem er pengeliderlige....ellers tror jeg altså ikke så mange mænd rendte rundt og viftede med parfumer og fortalte hvor fantastisk det er.

? "Du" har set udfordringer skriver du? produkter sælges på 1000 forskellige måder? .. er det fordi du rent faktisk oplevet at 1000 personer har forsøgt at sælge dig det samme produkt på hver sin måde? .. og at de er pengeliderlige hvor komme det fra? .. for mange mennesker er NWM det de laver til hverdag, og hvis det, at gøre en indsats for at få bygget sit firma op, gør en til pengeliderlig, så har du jo ikke fattet noget som helst... og du er er helt sikkert ikke objektiv, nærmere fordømmende...

Inden du høvler andre brancher ned, og specielt NWM, så skulle du måske lige kigge en ekstra gang på din egen branche der sejler i sorte penge, polakker, konkurser og domme! ... :)  eller skal vi tage fat på alle fantasterne der sikkert har givet dig masser af arbejde inden krisen.... i gik på røven halvdelen af jer... ja landet gik på røven....og nu skal vi alle sammen være med til at rydde op ik.....   det er faktuelle ting, der vil tage lysår at gå igennem! og meget mere spændende at debattere mener jeg!  men nææ nej..... hellere formode en masse og være "objektiv" som du kalder det :) overfor en branche som i virkeligheden ikke var med til at vælte korthuset her i landet, men som skal bøde..... præcis som den lille mand....

Troede der var højere til loftet her... iværksættere plejer at være nysgerrige efter viden og bestemt objektive...   men MLM kategorien er blevet et sted man går hen og vrider sin tudekyse når man har haft en dårlig dag eller det floppede onsdag aften derhjemme......

Jeg efterlyser noget konkret på alle de påstande der kommer gang på gang her i forummet ? ...  når det hele er så fordækt så er der vel fældet en masse domme ikke? ... alle er jo tvunget ind i NWM ikke... lokket.... tigget..... og produkterne er for dyre og er ikke bedre end noget andet man kan købe for det halve ikke :) ...  jeg har set disse påstande den ene gang efter den anden....   nu ved jeg godt, at man antager folk i NWM er mennesker som ikke aner hvad de har med at gøre...   men de er et bredt udsnit af befolkningen, vi har det hele, Jurister, Politifolk, Sygeplejersker, Læger, Håndværkere....u name it.... de har "omsat" godt 23mill Kr. i mit netværk de sidste 18 mdr... i burde være ovenud lykkelige for at jeg ikke hæver bistand og hvad der ellers kan hæves i dag, men at jeg i stedet bankede en forretning op, som ikke kommer alle jer hårdtarbejdende iværksættere til last, i form at en solid r**puling af systemet ...  det handler om at tage ansvar for sig selv og ikke mindst samfundet....

Så næste gang nogen føler trang til at skide i en NWM'eres baghave, så tjek lige din egen for polakker, konkurser m.v....  og overvej om vi i virkeligheden ikke arbejder for det samme, nemlig en fremtid, hvor vi ikke skal belaste systemet og tjene vores egne penge på den måde vi hver især helt lovligt og legalt ønsker at være en del af bidragyderne her i landet....

Peace...

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 16:21 | Låst

Kære Dennis,

Jeg har haft en rigtig god dialog med Martin og i særdelshed Allan og jeg synes det er berigende og i den grad med højt til loftet. Det er da synd du ikke udleder det samme, men måske du har misforstået noget, for jeg læser ting jeg ikke forstår ?

Du skriver noget at skide i NWM´ernes baghave. Jeg aner ikke hvad NWM er ?? hvor har du det fra ? 

Du skriver om min branche, polakker osv....du har set jeg er farvehandler ik ?

Jeg vil rigtig gerne debattere med dig, ligesom jeg gør det med min omgangskreds, uanset om de leger med MLM eller ej. Men du bliver nød til at læse indlæggene ordentligt igennem inden du skriver. Jeg synes nemlig lige præcis som dig at det er trist at man kan etablere et malerfirma uden nogen form for uddannelse "uanset nationalitet" ligesom jeg synes det er forkert at det heller ikke kræver nogen som helst uddannelse at vejlede i kosttilskud og den slags. Der er jo en grund til en f.eks en farvehandler uddannelse eller matas uddannelse tager en del år. Så der er vi helt enige.

Hvis det går så godt for dig så del ud af din viden, fortæl mig alt det gode - jeg er fuldstændig åben, bare fyr løs. Så vil jeg til gængæld fortælle dig om nogen af de oplevelser jeg har haft med MLM igennem årene både gode som dårlige...

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 16:42 | Låst

Posten var mere generel, end "kun" møntet på dig, det troede jeg måske du kunne fornemme, ellers ved du det nu, og hvis du selv havde læst det hele i gennem, ville du også vide jeg har været i tråden før og ikke lige dumpet ind :) ...

NWM = Network Marketing til oplysning.

Der er ingen ide i at diskutere min succes her, hvis jeg troede det ville give en bedre forståelse for det jeg laver, så var det noget andet, men det kræver kun et let gennemgang af de sidste 10 indlæg i MLM Kategorien, for at finde ud af, at man i den her branche ikke bestiller andet end at skulle forsvare sig, når det kommer til Amino, hvad skulle der komme ud af det?

Du skriver jeg skal fortælle alt det gode? ... uddyb? ... det er et arbejde... ? ...  det er ikke mig der gør NWM til noget som skulle være så meget bedre end så meget andet, det er et valg og en livsstil for nogen..  se på måden du selv spørger på...  hvorfor handler det ikke om alle dem som sidder og sælger hjemmesider uden uddannelse ? ... det er dem der er flest af her? ... tell me?  

Jeg er godt klar over du har et eller andet du gerne vil fortælle om, og det er tydeligvis ikke godt overordnet, det fornemmer man jo nok... men jeg syntes da du skal skrive om det her, ingen andre holder sig tilbage med at skyde løs på branchen, så hvorfor skulle du holde sig tilbage :) ...

Hvis der er noget du brænder for at få at vide og er seriøs, så kan du få mit nummer og ringe til mig? ...  jeg har ikke noget behov for at sidde og udflette hele min business i et åbent forum... gør du selv det?.....

Bare sig til så tager jeg gerne en snak med dig, måske vi kan lære noget af hinanden, hvem ved :)

Venligst

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 16:54 | Låst

Hej Dennis,

Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg havnede på denne tråd, men pludselig kommer man i krydsild fordi man nærmer ordet MLM :-)

Jeg har rigtig mange meget tæt på mig som leger eller har leget med MLM og jeg har ikke spor imod det. Jeg har heller ikke nødvendigvis behov for at rakke ned og jeg nævnte godtnok at jeg synes det er en kedelig udvikling at butikker lukker og slukker, men korrekt, det er ligemeget om det en webshop, eller om det er MLM eller noget andet, det var bare en fodnote.

Jeg har selv i mine unge håbefulde dage arbejdet en del med MLM en del år. Jeg var faktisk tændt på det og var stor fortaler og det har stadig spændende perspektiver. Min kæde faldt dengang af fordi at mine "kollegaer" dengang solgte det som penge penge penge og pludselig var de alle eksperter og jeg synes at der skulle så lidt til at smadrer konceptet for de seriøse. Konklusion = en eller anden tosse bliver medlem og skaber fordomme, nu kommer du frem og vil lave en professionel præsentation, men du får ikke lov, fordi der render tosser og smadrer hele konceptet som virker hvis det bliver solgt og fremvist professionelt ?

Håber du forstår min pointe ? branchen er fyldt med fordomme fordi der render lykke ridere rundt og ødelægger for de seriøse som dig selv og f.eks allan1 og Martin Sloth.

Min fodnote omkring udviklingen generalt i den globaliseret verden står for egen regning, det var blot et statement.

Jeg tror at MLM kunne blive endnu bedre hvis man var tvunget til en form for kursus hvis man ville være sælger, således at virksomheden og alle dine uplines var sikker på at du markedsførte det ordentligt og sobert......

håber du forstår min pointe ?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:10 | Låst

Peter Maler:
Det er da synd du ikke udleder det samme, men måske du har misforstået noget, for jeg læser ting jeg ikke forstår ?

Peter - problemet med at diskutere MLM/NWM i et forum og i særdeleshed på Amino er, at der er mange modstandere/skeptikere som sviner hele konceptet til over en bred kam, (eller skider i MLM'erens baghave om du vil) - og så smutter de fra debatten igen.

Så sidder man der med alle sine modargumenter og debatterer med en, der for længst er smuttet, og som egentlig er helt ligeglad med debatten.  

I få tilfælde vender nogle tilbage til debatten - blot for at fortælle, at de synes MLM'ere tager det hele alt for personligt - og på fineste diplomat-sprog får de det til at lyde som om, at det er MLM'erne der er alt for aggressive - men det er jo ikke så mærkeligt, at man gerne vil tage til genmæle, når ens forretning (og levebrød i nogle tilfælde) bliver mistænkeliggjort.

Det er rart at høre, at du som en af de få modstandere har personlige erfaringer med MLM - men derfor virker det også så meget mere skørt, at du generaliserer hele konceptet, og udelukkende fokuserer på salg og penge - men samtidig kalder MLM'ere for pengeliderlige. 

Jeg forstår ikke helt formålet?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 17:29 | Låst

Peter Maler:

Hej Dennis,

Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg havnede på denne tråd, men pludselig kommer man i krydsild fordi man nærmer ordet MLM :-)

Jeg har rigtig mange meget tæt på mig som leger eller har leget med MLM og jeg har ikke spor imod det. Jeg har heller ikke nødvendigvis behov for at rakke ned og jeg nævnte godtnok at jeg synes det er en kedelig udvikling at butikker lukker og slukker, men korrekt, det er ligemeget om det en webshop, eller om det er MLM eller noget andet, det var bare en fodnote.

Jeg har selv i mine unge håbefulde dage arbejdet en del med MLM en del år. Jeg var faktisk tændt på det og var stor fortaler og det har stadig spændende perspektiver. Min kæde faldt dengang af fordi at mine "kollegaer" dengang solgte det som penge penge penge og pludselig var de alle eksperter og jeg synes at der skulle så lidt til at smadrer konceptet for de seriøse. Konklusion = en eller anden tosse bliver medlem og skaber fordomme, nu kommer du frem og vil lave en professionel præsentation, men du får ikke lov, fordi der render tosser og smadrer hele konceptet som virker hvis det bliver solgt og fremvist professionelt ?

Håber du forstår min pointe ? branchen er fyldt med fordomme fordi der render lykke ridere rundt og ødelægger for de seriøse som dig selv og f.eks allan1 og Martin Sloth.

Min fodnote omkring udviklingen generalt i den globaliseret verden står for egen regning, det var blot et statement.

Jeg tror at MLM kunne blive endnu bedre hvis man var tvunget til en form for kursus hvis man ville være sælger, således at virksomheden og alle dine uplines var sikker på at du markedsførte det ordentligt og sobert......

håber du forstår min pointe ?

Jeg kan ikke lade være....Leger du med maling?  :) ....

Jeg kan godt se pointen med at der på den eller anden måde ryger omsætning ud af butikkerne (fysiske), men det er gamet kan man sige, man ser som du selv nævner også en stadig strøm på nettet af webbutikker.... jeg tror personligt at alt der kan lade sig gøre på nettet, ender på nettet og det vil dræbe de butiksstrøg, gågader m.v. som vi kender dem i dag, nogen steder kan man allerede se effekten.. vi havde også krisen, som unægteligt har givet et skub med...

Nu skriver du det selv lidt, at du i dine håbfulde "unge dage" .. jeg tror du må tage lidt højde for, at tingene udvikler sig, også i NWM branchen, når du skriver som du gør, så virker det lidt som om, du ved at samtlige selskaber ikke har styr på tingene, og det er langt fra hvordan det er i dag, der er sket rigtigt meget, jeg har selv været i branchen i 12 år, og jeg mener at branchen når vi snakker "rigtige" produkter, har ændret sig meget, det er i hvert fald det jeg oplever.

Man må ikke glemme at der er rådne kar alle vegne, og således også distributører eller nogen selskaber, som gør sig uheldigt bemærket, jeg ser ind i mellem eller anden håbefuld som forsøger at finde kunder eller distributører med ved at dumpe et eller andet indlæg her på Amino, og jeg har samme mening om dem som alle andre, det er bare for latterligt... og giver slet ikke mening...   men igen....  fordi der sidder x antal studerende her på amino og "leger" for at bruge dit eget udtryk, forfattere og webdesignere... eller lad det være malerfirmaer/butikker med ufaglært personale.... det er lige meget... de er alle steder...   men at sige, at fordi man ikke har været i lære, hvis man afsætter en Juice en Creme eller andet, så er det useriøst.... det holder ikke... her mener jeg problemet netop er at som du selv nævner "i dine unge dage" har været inden om Branchen... tiden går og det gør dem også i NWM....

Forstå mig ret, distributørere bliver betragtet som selvstændige og ikke som ansatte....  det er derfor langt de fleste kalder sig uafhængig distributør, og dårlig rådgivning forekommer da så absolut.... men det er for mig at se, fordi folk ikke tager i mod den uddannelse der rent faktisk er til rådighed...  og jeg mener seriøst ikke det er et stort problem.... har set det 3-4 gange i mit eget netværk.... prøv at bruge 1-2 timer på trustpilot og så snak om manglende færdigheder/uddannelse :) ....   Jeg forstår udmærket din pointe, men uanset hvad du gør, så vil det afspejle det øvrige samfund...   hvor folk på trods af uddannelse ikke lever op til standarden ...  NWM er hverken mere eller mindre forpligtet til at skulle kunne levere bedre end nogen andre brancher, det har bare altid været nemt at skyde det ned man ikke kender indgående nok tror jeg...  lidt alá "cut one and they all bleed" ....   alle mulige andre brancher er gennemsyret af fusk og plat....  men det vil aldrig være sjovere end at snakke med NWM selskaber og dem der "leger" med det :)

I øvrigt... hvis man skal sælge konceptet på pengene, så bliver det en kort affære :) ... det fleste vil opdage, at det rent faktisk er hårdt arbejde at slå sådan en forretning op, og hvis du vil gøre det godt, så er der kun 1 vej, du er nødt til at have noget som en eller anden målgruppe ikke kan leve uden.... altså et produkt der skaber værdi for brugeren og helst værdi lige nu og her...  så begynder det at ligne noget :) ...  NWM er fedt at arbejde med, hvis man er den sociale type og kan li at møde nye mennesker hele tiden, det med at det altid handler om penge, det er BS, de kommer af sig selv hvis produktet kan bære det :) ... resten er for "mig" nye mennesker, og i høj grad en fornemmelse af, at eje tid og sted....

:)

Venligst

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 18:01 | Låst

Tak for de lange indlæg ;-)

Jeg bøjer mig i støvet for de fine forklaringer...

Ja, jeg leger med maling og har gjort det hele mit liv. Jeg er stort set født med det stads på fingerne og kan da godt se udviklingen. Dog og gudskelov for det går det godt hos os, men vi prøver også i stor stil at gøre os meget synlige på nettet og ad den kanal får vi mange henvendelser. Hertil trykker vi på alle tangenter, gratis levering, hjemmebesøg hos kunder og på den måde adskiller vi fra mange andre. 

Jeg er klar over at NWM "det tillader jeg mig at kalde det nu ;-) garanteret er opdateret i forhold til min tid. Dengang skulle jeg vente en uge eller førind nye medlemmer bare fik deres nummer. Så klart, jeg har ikke fordomme omkring det element, tværtimod kan jeg forestille mig det er effektivt nu - det kunne jeg godt have brugt dengang.

Omkring uddannelse, både ja og nej, jeg var engang med i et MLM firma (jeg var 18 år) jeg blev presset til at bruge 30.000 kroner på et varelager, selvfølgelig var det mit eget valg men mine uplines kan jeg huske var så pengeliderlige og de fokuserede hele tiden på vækst vækst vækst. Vi var til møder hvor vi stod og klappede og hørte musik og pludselig kunne jeg bare ikke genkende mig selv i det forum. Derfor er jeg nok lidt modstander af fester og den slags events hvor man som dengang lige kunne vinde en bil. Jeg synes der var for meget fokus på den seje livstil og alle de materiale goder. 

I lyder rigtig fine og jeg forstår hvad i skriver. Som sagt ved jeg godt hvad MLM er og jeg ved også at det er en gigantisk branche som nok vil overrase mange. F.eks Tupperware som var forganger og Hebalife som pludselig sponserede nogen af de største sportsklubber i verden. Respekt for det.

Men jeg møder bare stadig mennesker på min vej som starter med at sige "vil du have økonomisk frihed? og jeg synes bare ikke det hænger sammen med sådan en indledning for overlæggeren sættes alt for højt. Man kan hurtigt blive slemt skuffet.

Måske det er farligt jeg blander mig i sådan en debat da jeg ikke er up2date, men synes ikke jeg kritisere MLM, jeg siger bare der er mange fordomme, jeg er selv stødt på dem og derfor pointerede jeg bare at det kan være en udfordring netop fordi vi har haft ture med pyramidespil og den danske jantelov

og så er jeg bare grundlæggende mod dem som indleder med at sige som sagt "økonomisk frihed og mere tid til dig selv og dine børn" jeg ved af erfaring at det altså ikke bare kommer så let !

Side 18 ud af 22 (212 indlæg)