Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af netradio

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg håber at I kan hjælpe mig med at vurdere og komme med råd til at komme igang med min netradio.

Jeg har fået hjemmesiden gjort klar og søger efter noget kapital eller sponsorer, som vil være med til opstarten af radioen.

Om radioen:

Der vil blive sendt musik nonstop døgnet rundt, som er store hits og kendte sange fra 1980’erne og frem til i dag, inden for pop, rock, disco og r'n'b.

Musikken vil blive spillet efter et fast musikkoncept, således at det er varieret at lytte til i alle 24 timer. Senere vil der komme studieværter på og underholde med konkurrencer, historier, vejrudsigter, trafikinfo og meget mere.

Radioen vil sende i en høj kvalitet og kan høres over hele Danmark, hvor målgruppen er lyttere mellem 12 og 60 år.

Ved siden af radio udsendelserne, tilbyder vi de mest populære ting, der findes på internettet i dag. Vi har selv programmeret siderne, som stort set har de samme funktioner, som hos øvrige udbydere på nettet og det er bl.a. dating, auktion, blog, bilmarked, egen hjemmeside og meget mere. Alle produkter er 100 % gratis.

Jeg har lavet mange undersøgelser omkring opstart af udsendelserne, bl.a. musikafgift og har gjort 1500  brugbare sange klar, som har gennemgået de store krav jeg stiller til den musik, der skal spilles i radioen.

Derudover har jeg bearbejdet hitlisterne fra 1990 og frem til idag, har lyttet til sangene på youtube og noteret de sange, der kunne bruges og skal indkøbes til brug, når udsendelserne startes op. Jeg har også undersøgt priserne for radio afviklings-software og streaming af dette.

Jeg har prøvet af søge efter sponsorer ved at skrive en god beskrivelse af radioen og internet produkterne og sendt det til mange virksomheder i en email. Men jeg hører ikke fra så mange, hvilke kunne tyde på at jeg måske i stedet skal opsøge pr telefon, hvilket jeg ikke har den store erfaring med. Hvilken salgstale skal der bruges osv.

Så hvis nogen vil kigge på min hjemmeside: RadioAllstars.dk og komme med feedback, råd og hvordan jeg får fat i nogle sponsorer til opstart. Hvis der endda skulle være nogle Amino'er, der har lyst at være med som sponsor, så er der et link til at læse om sponsorering og priser her: http://radioallstars.dk/annoncering.php

På forhånd tak

Michael Jacobsen

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 10:38

Jeg synes det er et fedt projekt og synes bare du skal give den gas 100%.

Du skriver non stop musik. Betyder det vi endelig får en reklamefri radio?
Men hvor kommer indtægterne så fra.

Men kan sige at med det musikvalg du har lagt dig for kommer mine computere til at stå på din hele tiden. Melding når du er klar til at broadcaste :)

Sig til hvis du mangler en studievært nogle timer :)

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:00

Fedt projekt klø på..

Ang. hjemmesiden, vil jeg sige at den skal optimeres altså SEO. Der er flere ting som kan gøres bedre end de ser ud til i øjeblikket...

Billeder som netradioen samt nogle andre, ser ikke særlig pænt idet, de har en hvid baggrund på en blå... Enten skal du have en border, eller fjerne baggrunden..

Når det er du skal kontakte sponsorer er det altid godt at have noget i baghånden som signaturer af folk som ønsker at radioen skal blive til noget, med mindre du allerede har gjort tanker på det område.. Kunne du jo oprette en facebook side om din radio projekt/ ide og få folk til at signere så du har et bestemt tal at vise de mulige sponsorater.  Så vil jeg nemlig være den første som skriver under på at jeg vil have dit projekt bliver til noget..

Du kunne blandt andet også få stemmer herinde hvis det er.. Jo højere tal du har desto bedre ser det ud :)

Og angående at kontakte nogle sponsorater, så er et telefon opkald selvfølgelig bedre end en mail og hvad bedst er at mødes med dem personligt og fremlægge din ide på bordet, med tal og hvad du nu har at præsentere :)

Håber du kan bruge noget her :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 19:46

Hej Donitez !

Det er vist kun DR, der kan undvære reklamer i udsendelserne. Der vil blive afviklet reklamespots 2-3 gange i timen og udover det vil reklame-indtægterne også komme fra bannere, forsidereklame og  tekstreklame. Jeg skal nok sige til når det er så vidt, at jeg kan afvikle udsendelser.

Mange tak for din tilbagemelding.

Mvh

Michael Jacobsen

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 19:53

Hej Alexander R.B.

Mange tak for dit feedback.

Jeg skal helt klart arbejde mere med søgeord og optimering.

Jeg har netop oprettet en Facebook side om radio projektet for et par dage siden, som så er sendt videre til vennerne på FB, hvor nogle har sagt  "Synes godt om".

Det kan være at jeg skal oprette en gruppe på FB og indsamle nogle fans til den. Jeg vil kigge nærmere på muligheder for det.

Mvh

Michael Jacobsen

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 19:56

Du boer nok ogsaa lige checke din kode for at identificere brugerens land. Naar jeg gaar ind paa Dating eller Blog faar jeg af vide at jeg ikke er fra danmark, men jeg sidder faktisk i Aarhus paa ip:84.238.91.x

Ps: I din Radio sektion glemmer du helt at skrive hvordan du har taenkt dig at streame lyden. Bliver det som en ren lyd stream(Mp3,Aac,Ogg,Flac eller lignende?) eller bliver det et flash helvede som kraever at ens browser er aaben?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 19:57

Super fedt koncept :-) Nu du allerede er så langt du er, vil jeg bare komme med et tip til indtjeningen. Måske det er for dyrt at starte op nu, men på sigt burde der være potentiale.

I stedet for "blot" at lave en afspiller der spiller lyd, kunne du overvejer at lave en afspiller der afspillede sangenes musikvideoer. Ved henvendelse til pladeselskaberne, kan man få videoer leveret i høj kvalitet kvit og frit til brug i medier - det ved jeg, da jeg selv var involveret i lignende projekt tidligere. Selvfølgelig skal der stadig betales til KODA per afspilning osv.

De skal selvfølgelig komprimeres og smides på en server, og derefter lægges i afspilningslisten.

Nå hvorfor så det - jo, det har noget med potentiel indtjening at gøre. Hvis du afspiller videoer kan folk stadig vælge blot at lade dem køre i baggrunden, MEN de kan også vælge at sidde og se på dem. Mit bud er at en del brugere vil kigge på en video fra tid til anden når musikken alligevel kører - særligt de yngre, og særligt når der er en køn kvinde/mand der synger ;-)

Det smarte ved videomediet er at det tiltrækker øjet, og du kan smide reklamer hen over det. Det kan være uvurderligt for din forretning på længere sigt, at du "i" musikken også kan placere reklamer. Tjek Youtube, der gør de det allerede i stor stil ;-)

Det var ikke hvad du ledte efter, men blot en idé jeg ville dele. Video er sandsynligvis fremtiden uanset, så måske det var en idé uanset hvad at gøre software og afspilningsprocesser klar til det format også :-)

Mvh
Peter 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 23:42

Hej Martin T

Tak for din tilbagemelding.

Det var godt at du opdagede, at identifikationen af en bruger ikke helt virker som den skal. Den kode har jeg nu fjernet. Den var sat på for at forhindre visse personer fra udlandet i bl.a. at oprette falske dating profiler for derefter at lokke andre profiler til at besøge en udenlandsk hjemmeside med virus og alt muligt andet mærkeligt på.Jeg har tidligere oplevet problemer af den slags.

Musikken streames på en måde, hvor et browser vindue åbnes op musikken spiller. Jeg regner bestemt ikke med at det bliver et flash helvede. :-)  Det vil blive en opgave for firmaet, Xstream at få musikken til at spille ad den vej. Jeg har talt med dem om opgaven og de ved alt om streaming.

Håber at det var nogle gode svar på dine lige så gode spørgsmål. :-)

Mvh

Michael Jacobsen

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 01:07

Men hvordan i alverden vil du streame i en browser uden at bruge flash*. Og hvorfor vil du (kun) streme i en browser? Alle de andre online radio stationer jeg har set** online tilbyder da at man kan streme musikken direkte i sin favourit software player.

Husk ogsaa at sikre dig at din stream kan afspilles i de forskellige hardware playeren som findes(Blandt andet den du reklamere for paa din website :}

* Alt brug af flash til at streame radio opfylder min definition af et flash helvede, aka brug af flash hvor andre teknologier ville give et meget bedre resultat.

**Indroemmet kun 3 styk, men alligevel :}

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 03:30

Hej Michael

Jeg syntes din vision er rigtig god og tror der er marked for en seriøs netradio.

Men det første som springer mig i øjnene er, det kæmpe banner i toppen det får mig som sponsor til at trække mig lidt for hvor er focus?

En anden ting er dine priser, har du undersøgt marked?? Tror jeg lige du skal gøre, for jeg har selv siddet som dig og prøvet at starte en netradio og at få bare 1000 lyttere er ikke hel let da der er mange andre tilbud. Det jeg ville sige med det er, hvis jeg køber en af dine pakker når jeg ikke ud til ret mange mennesker og du har en meget høj pris.

Jeg har lige fået en kampagne fra Gofm og de har omkring 60.000 lyttere i det område jeg skal bruge dem og der ligger dine priser langt over deres niveau.

Jeg tror desværre ikke på de priser på en netradio, men men jeg kan jo heldigvis tage fejl ;-)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)