Det er jo kun en test de køre på deres største filialer pt...
Og grunden er jo simpel! Danskerne opfatter Danske Bank som dyre... Så det er da en smart måde, at ændre image på her&nu, da de fleste i underbevidsteheden forbinder gul og sort med discount.
Så "Danske Gebyr Bank" spiller bare på alle de muligheder, som der er tilgængelige...
PS har ik læst artiklen, men går ud fra, at emnet er det samme, som EPN og Børsen omtalte for et par dage siden...
Var det ikke Anders matthesen der nævnte at man skal skide på gulvet i netto.?? Så nu skal vi også i Danske Bank?? Ej spøg til side.
Kan det have noget at gøre med de vil tilbage til de farver de havde da det hed Bikuben (Inden de gik sammen med girobank)? det er da farver som skiller sig ud og Netto repræsenterer billige produkter. men derimod er de også kendt for lidt ringe service og gamle varer :)
Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk
Jeg er da af den opfattelse, at der skal anderledes og mere fornuftige tiltag fra banken, hvis de skal gøre sig forhåbning om et ændret image.
Det er for mig skudt helt ved siden af, hvis man tror et blikfang som en farveændring vil ændre noget som helst.
Det er bevidst gang på gang, at benytter man konserkvent farverne gul og sort, så ændre folks deres prisopfattelse, fordi de påvirkes af underbevidstheden! Så det er fint, at du mener det intet ændre, men skifter de logo, så vil du om 6-12 mdr se en chokerende ændring i folks opfattelse... Og det er ene og alene pga farverne! De kan vælge at øge markedsføringen og slå på billig, og dermed få endnu flere til at ændre synspunkt...
Tonny Skov Pedersen:
Var der ikke også noget med en reklame, hvor slogan'et gik på: "Gør det, du er god til, det gør vi". Her er der vidst tale om præcis det modsatte.
Øøøhhhh hvis man er blandt de billigste banker, så bør man da udnytte det både i signal og brandingen... Så gør de ik lige præcist det, som de er bedst til?
Fashion-Seller det kan udmærket være, at du har ret.
Jeg hører nok bare til dem, som er opflasket med, at farverne sort og gul er faresignaler, eks. bier og hvepse. Derudover kan der også gå år mellem, at jeg handler i Netto, så foretrækker jeg da Rema1000.
Under alle omstændigheder bliver det interessant at se resultatet, når der en gang bliver evalueret på denne kampagne.
Fashion-Seller det kan udmærket være, at du har ret.
Jeg hører nok bare til dem, som er opflasket med, at farverne sort og gul er faresignaler, eks. bier og hvepse. Derudover kan der også gå år mellem, at jeg handler i Netto, så foretrækker jeg da Rema1000.
Under alle omstændigheder bliver det interessant at se resultatet, når der en gang bliver evalueret på denne kampagne.
Det er self ik alle mennesker, som er lige let påvirkelige (jeg er sku os ligeglad...), men det virker bare på rigtig mange, og man må formode, at DB går efter masserne fremfor enkelte kundesegmenter med sådan en ændring...
Det er self ik alle mennesker, som er lige let påvirkelige (jeg er sku os ligeglad...), men det virker bare på rigtig mange, og man må formode, at DB går efter masserne fremfor enkelte kundesegmenter med sådan en ændring...
Helt enig
Det kan jo være, at de på grundlag af egne undersøgelser har opdaget/analyseret sig frem til, at de står til at tabe markedsandele, hvorfor denne løsning skulle være nødvendig.