Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når ens ansat kræver 2000 kr. mere i løn pr. mrd. ????

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

sidste år havde jeg bare en spade ansat som bare stjal alt hun kom i nærheden af.  og var hele tiden syg osv.

 

Hun er ansat som kosmetolg.  og får lige nu 135 kr i timen. og vil ha en stigning på 9,8 kr. pr. time.

Burte en stigning på 5 kr. pr. time til den 1 jan. 2011 ikke være nok .  også 5 kr. mere den 1 jan. 2012

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu må jeg blankt indrømme at jeg ikke aner hvad en kosmetolog laver.

Er det dem der sminker kvinder. Eller sælger de produkter ?

Hvis hun sælger produkter, så kan du jo tilbyde hende en bonus provisions ordning, der træder i kræft så snart hun når over en given omsætning pr uge.

På den måde holder du hende til ilden og hun kan bevise at hun er dét værd.  Samtidig har hun jo sikkerheden i den faste løn, så det kan kun blive en motivation, hvor hun selv bestemmer hvor meget mere hun får i lønposen hver måned.

Er der derimod tale om sminke arbejde.. Ja så ved jeg det virkelig ikke, men du må jo kigge på om hun er skyld i at i har mange faste kunder, og om kunderne ville forsvinde hvis hun gik. Når vi taler om konsulent/time arbejde, som firsører, konsulenter mm, er det som oftest personen de handler med og ikke virksomheden, så her må du jo kigger på fordel og konsekvens.

Men samtidig håber jeg da at du direkte har spurgt hende "HVORFOR skal jeg give dig mere i løn?" - Kan hun ikke komme med et klart svar, som du kan se den ekstra værdi af, ja så er det jo bare grådighed og evt udnyttelse af situation.  (med mindre hun er underbetalt i forhold til resten af branchen)

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

det er både det at behandle folk fx. ansigts behandling ryg massage osv, i den stil. og at sælge produkter.

Hun er dygtig og har mange gode kunder som ville følge hende, altså som hun har taget med her ned fra andet job. så ja det ville være dumt at komme af med hende. Men da jeg tilbyd hende jobet sage jeg også til hende at det var en minder løn at hvad hun fik dengang ( 144,3 kr. pr time) Men at her ville hun være mere med i tingen og have mere at skulle have sagt, og hun kun skulle gøre det hvis hun ville være med til at starte noget op. plus hun vil slippe for alt det der open by night langtid åben i week osv.  for det vat sådan noget hun havde før.

hun er dygtig har har basse for at skulle have mere i løn men når der ikke er til at man kan trække så meget ud er det jo bare ikke rigtig muligt.

Fra København
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dengang da jeg startet op med min første isenkram forretning, ville jeg aldrig overveje at give lønforhøjelse før at butikken lavede et tilfredstillende resultat. Det kan godt værer at hun siger hun ville sælge mere hvis hun fik mere i løn, men hvorfor sælger hun ikke op til sit bedste nu? Hvis hendes indstilling til sit arbejde er at hun skal have mere i løn for at sælge mere, så ville jeg skille mig af med hende (sige nej til lønstigning og håbe hun sagde op).  Løn er en meget kortsigtet multivations faktor, hvis hun beviser inden for en periode at hun kan sælge mere og du derefter giver hende mere i løn, hvad garanti har du så for at hun ikke falder tilbage tilbage til sit gamle niavue? Hun vil ikke arbejde om lørdagen mere, hun går kl. 16.00 og kan selv planlægge sin arbejdstid. Og har betalt frokost, med mindre du underbetaler hende, så har hun efter min mening gode arbejdsforhold når man tænker på det er detailhandlen. Jeg vil da også mene at du selv skulle begynde at få løn før du giver medarbejder lønforhøjelse. Og når du selv får løn, kunne du overveje at give x% af overskudet i bonus til medarbejder.

Mvh

Lars

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er ikke helt enig med Lars her. At begynde at lave aftaler om at procentdel af forretningens overskud hører ikke til på fodfolk plan. Og samtidig er den fuldstændig umulig at komme ud af igen.

Nu er lønforhandling jo nu engang det det heder.. en forhandling.

Så, hvis hun er intelligent og du har fundet dig en god købmand, så har hun sat prisen langt højere end hvad hun forventer, så der er plads til forhandling. Hun ved jo godt at hvis hun siger 2000, så siger du 1000, og så ender i på 1500.

Og så ender du faktisk tæt på det der er din smertegrænse.

Man kan jo tydeligt høre på dig at du virkelig er glad for hende og at du ved at hun skaber stor værdi for din forretning.   Gode medarbejdere er MEGET svære at finde, så når du endelig ved at du står med guldet, så vil det være fuldstændig tåbeligt ikke at finde en løsning i begge bliver tilfreds med.

Hvis du skal ud og finde ny medarbejder kan det lynhurtigt koste dig langt mere end de 24.000 om året i løn, som hun vil have stigning på.

Kig på hvad du har i virksomheden som du eventuelt kan give af ekstra fordele. Fx lavere priser på at købe produkterne i har til eget forbrug, mere ansvar, mere frihed.

 

 

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er glad for din medarbejder, så sætter du dig ned og regner dig frem til den løsning du som firma vil kunnne leve med. Du fjerner madordning m.v. og konverterer disse goder til kontanter, og den første 5´er er du jo villig til at give under alle omstændigheder.

Hvad der er vigtigt for dig som arbejdsgiver, er at du skal kræve en modydelse. Hun skal altså have den tilbudte lønforhøjelse på betingelse af dine vilkår, - og de er naturligvis i forretningens interesse. Der virker ikke rimeligt på mig, at hun skal være i butikken udenfor åbningstiden, - de småopgaver hun klarer der må kunne ordnes i forretningens åbningstid.

Summa´summarum så giver du hende den lønforhøjelse pr. time du finder økonomisk forsvarligt, og så må din medarbejder jo arbejde i butikkens åbningstider og bestemmer på den måde selv om lønforhøjelsen skal være 1200 - 1500 - 1800 osv.

Jeg ville ikke betale en medarbejder for noget der burde kunne ordnes i åbningstiden, subsidiært ville jeg selv som indehaver komme før eller blive senere og få de ting klaret.

Så bliver der lidt fornuft i tingene, og medarbejderen forstår at der skal ydes en indsats, og at du ikke bare kan forære penge væk.

Hvis du tager beslutningen ud fra et forretningsmæssigt perspektiv, så kan du give lønforhøjelse til et vist punkt, og er det ikke nok, så må medarbejderen forlade dig.

Havde en medarbejder sagt sådan til mig, lå der en fyreseddel i posten i morgen. Så havde medarbejderen i virkeligheden truffet beslutningen for mig.

Michael

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det lidt små frækt at forlænge lønforhøjelse, meeens der går mange ledige. Og Det er frækt at true dig med hun vil skifte job.

Måske skal du lade hende gå og ansætte en ledig med løntilskud!

Markedsføringsforum - kom og være med!

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

så vidt jeg ved så skal en ansat som man kan få løntilskud til være en ny stilling, og det kan man ikke kalde det hvis hun bliver fyret/selv siger op.

Men på den anden side vil jeg da mene at det er mærkeligt at hun ikke yder mere, og at 2000 mere om måneden kan få hende til at yde mere end hun gør nu. man kan vel kun forvente at folk yder deres bedste ellers er de ikke tilfreds med at være på deres nuværende arbejde.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dyrebilen.dk:
Havde en medarbejder sagt sådan til mig, lå der en fyreseddel i posten i morgen. Så havde medarbejderen i virkeligheden truffet beslutningen for mig.

Det vil da være en skøn sag for fagforeningen.  Den var vist ikke helt gennemtænkt. ;)

Der er jo ingen grund til at overreagere, og der er jo ingen af os der ved hvordan det er sagt, men hvis en medarbejder stiller et ultimatum, så er det bestemt noget man skal tage seriøst. Gør man ikke det, ender det dyrt.

Min kæreste stod i en lignende situation for et par måneder siden , hvor hun sagde til sin chef at hun overvejede at tage imod et job hun var blevet tilbud fordi det gav mere i løn. Det endte med at hun blev hvor hun var, da hun (da det kom til beslutningen) fandt ud af med sig selv at det sammenhold hun havde med sine kollegaer og den dagligdag hun havde, var mere værd end den ekstra lønstigning, og sige ja til et job, hvor hun ikke ved om hun kan med chefen og kollegaerne.

Så der er masser af mulighed for at trække på den logiske sans, og når vi jo allerede ved at hun sagde ja til jobbet velvidende at lønnen var mindre, så var det jo fordi der var nogle sociale, firhedsmæssige forhold der var mere værd end den gamle løn. Det har hun sikkert bare glemt igen, men når hun bliver mindet om det igen, tror jeg godt hun ser værdien og kan man så smide et par ekstra sociale eller frihedsmæssige forhold med i posen, så har man ramt sømmet.

 

 

 

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Heidi:

sidste år havde jeg bare en spade ansat som bare stjal alt hun kom i nærheden af.  og var hele tiden syg osv.

 

Hun er ansat som kosmetolg.  og får lige nu 135 kr i timen. og vil ha en stigning på 9,8 kr. pr. time.

Burte en stigning på 5 kr. pr. time til den 1 jan. 2011 ikke være nok .  også 5 kr. mere den 1 jan. 2012

Googlet mig frem til et link der beskriver lidt om lønnen for en kosmetolog:

http://www.ug.dk/job/sundhedomsorgogpleje/persplejearb/kosmetikerkosmetolog.aspx

Gennemsnitslig begynder løn i 2008: 20.773 / 148 timer pr. mdr. = 140,35 kr. i timen.

Hvis din medarbjeder er dygtig, har nogle års erfaring samt taget personlige kunder med fra sit gamle arbejde, vil en evt. løn på ca. 145 kr. i timen ikke være meget ved siden af.

Aftal at forhandle lønnen én gang om året eller hver halve år. Dernæst sæt et fælles mål, hvor en ny lønstigning først kan komme på tale, hvis omsætningen er steget med X %.

En mulighed er at supplerer hendes løn med en bonus ordning, for hver ny kunder hun selv skaffer.

 

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)