Kære Amino'er.
Jeg har en ansat ( vi er kun os to ) som har været på barsel ind til nu. Her pr. den 1 skal hun op på fuld tid, 34 timer. Men hun mere at hun skal have en løn forhøjlse på 2000 kr. pr. mrd. ( 9,8 kr.) mere i timen nu, men hun vil ikke arb flere lørdag ( hun arbejdter 1 lørdag i mrd) Hun har selv fået lov at bestemme hvordan hun vil have hendes time når de skal sættes op, hun vil så møde en time før vi normalt åbner for at rytte op osv, så hun ikke skal arbejdte sener om eftermiddagen. ( nu har hun fri kl 16.00) Hun har før haft mad og pause med i lønen som jeg betaler, men maden har hun valgt fra, hun er meget kræsen så det er svært at finde noget hun kan li, selvom jeg flere gange har spurt efter en liste over hvad hun spiser. ( de sidste 9 mdr. har det været mac.d. e.l. ) Hun er en rigtig god medarbejdter og meget dygtig, men jeg har bare ikke til at jeg kan give hende mere end 5 kr. mere i timen som max. jeg havde også først regnet med at vi skulle snakke løn til jan. 2011 da hun kun har været ansat hos mig i 9 mrd. og jeg er meget flex med hendes tider og dage hun gerne vil have fri. Hun siger at hvis hun ikke kan få mere i løn vil hun begynde at kigge efter andet job. Jeg er ikke begyndt at trække løn ud til mig selv end nu fordi der ikke har været til det, men regnet med at jeg skulle til det fra næste mrd. da det lige så stiller begynder at gå bedre. Hvad gør jeg ? |
og jeg forstår det virkelig ikke. jeg har belønet hendes for hendes gode arbejdet med et gavekort så hende og hendes mand kunne komme ud at spise. Syntes jeg er en god chef og lukker hende med i mange ting så hun også følger hun bliver hørt.