Før i stiller krav må i sætte jer ind i hvad i køber, og jeg frygter jeres ønsker ender med 4 skuffede parter.
Og her er det så ikke også bedst at man snakker med nogle gode SEO folk som bla amino vrimler med.
Til at starte med så skal der selvfølgelig betales for alt tid der er brugt uanset om det har givet resultater på google eller ej.
Hvis der er en der vil dette, så kan jeg ikke se noget problem i det.
Og så er det lige meget hvor meget det går ud over dit firma, for det er desværre sådan at med konkurrance, og en masse wannabe på markedet, så vil man typisk stille nogle krav.
Du kan risikerer at der på jeres sider er så meget konkurrence at det tager måneders arbejde at springe enkelte placeringer i google. Sikkert ikke noget i ville betale for, men der har ligget meget arbejde i det hvis konkurrencen er stor.
Er man god til SEO så burde det jo ikke være noget problem!!!!
Selvfølgelig kræver det mere arbejde, men det her er da godt nok en sølle undskyldning. Betaler man for antal timer, efter resultatet, så er der jo ikke noget i det.
problemet er han har arbejdet godt i 300 timer og fordi der er så stor konkurrence har det ikke givet gode resultater. Når i så nægter at betale bliver han sur og så er der ikke mere seo til jer fra ham eller andre herinde fra.
Det du hentyder til her, er kartel. Og det er ulovligt.
I bliver simpelthen nød til at æde det sure æble og betale hvad det koster, eller modtager i ikke hvad i ønsker. I finder måske en freelancer der ikke er så klog og springer i med begge ben.
Man kan også finde mange firmaer som er under opstart som vil gøre en indsats for at få referancer.
JEg aner intet om SEO, og har heller ikke lyst til at lære det. Men det som du skal tænke over, er hvad du vil, og hvad du vil betale, for typisk så hænger pris og kvalitet sammen. Og så få en ordentlig snak med personen, og sæt nogle målbare parameter op. Og ikke bare det med, at jeg skal ligge nr. 1, for den er ikke holdbar, og en realistisk SEO person vil også sige at det ikke kan lade sig gøre. Og sikkert også være med til at sætte nogle delmål op. Sådan at man kan følge resultaterne.
Og så brug Amino som sparring på det.
/Kenneth