Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til søgeordsoptimering på Google

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 3 selvstændige med hver vores netbutik. Vi har alle 3 været inde over firmaer som vil hjælpe med at få vores shops optimeret til Google. Først med Adwords, siden med søgeordsoptimering. Vi har ikke alle været lige tilfredse, både med placeringer og pris for arbejdet.

Vi søger nu en freelance Google/søgeordsoptimerings nørd som vil hjælpe os. Hjælpen skal være alt fra seo til metatitler og unikke sidetitler.

Vi er ikke på udkig efter et firma, men en person der seriøst og langsigtet vil hjælpe os. Vi forestiller os at vi afregner når resultaterne viser sig og ikke omvent. Lyder dette interessant så kontakt os gerne.

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:31

Hvilke sites drejer det sig om? Og er der gode penge i det hvis man fyrer den af?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:44
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:48

Kan man få nogle url's til siderne?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 12. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:58

Det der holder bare ikke No

Før i stiller krav må i sætte jer ind i hvad i køber, og jeg frygter jeres ønsker ender med 4 skuffede parter.

Til at starte med så skal der selvfølgelig betales for alt tid der er brugt uanset om det har givet resultater på google eller ej.

Det svare lidt til at du står i kina og har bestilt en dansker til at grave en tunnel fra danmark til kina, men du nægter at betale noget fordi du i kina ikke kan se noget hul. Lidt surt for ham idioten der har gravet i 3 måneder og er halvvejs og ikke skal betales fordi hullet kun kan ses fra den danske side hvor du ikke kan se det.

Du kan risikerer at der på jeres sider er så meget konkurrence at det tager måneders arbejde at springe enkelte placeringer i google. Sikkert ikke noget i  ville betale for, men der har ligget meget arbejde i det hvis konkurrencen er stor.

Selvom det ikke virker som resultater så kan en enkelt placering i stor konkurrence have gjort jeres side ekstremt meget stærkere og arbejdet har derfor værdi. Selv om det ikke havde skal manden dog stadigvæk betales for hans timer.

I bliver simpelthen nød til at æde det sure æble og betale hvad det koster, eller modtager i ikke hvad i ønsker. I finder måske en freelancer der ikke er så klog og springer i med begge ben. Problemet er bare at efter 2 måneder hvor han har lavet godt arbejde på fuld tid, og i ikke ser resultater. Ja så kommer problemet.

problemet er han har arbejdet godt  i 300 timer og fordi der er så stor konkurrence har det ikke givet gode resultater. Når i så nægter at betale bliver han sur og så er der ikke mere seo til jer fra ham eller andre herinde fra.

Jeg er freelancer og har arbejdet med seo i 3år og tog gerne jeres opgaver, men det blev på timeløn eller et fast månedligt beløb pr side.

Fordelen med en freelancer er ikke at i kan få det som i vil have det. Fordelen er i kan få det billigere ;-)

I kan ikke ændre på hvordan ting virker selv om det mange gange ville være rigtig dejligt.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:13

God eksempel..

– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:14

Sorry for stavefejl, er vist lidt træt :)

– Oscar Levant

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:19

Jeg har mærke at jeg berører noget følsomt her!

Jeg vil selvfølgelig finde en fornuftig måde at afregne på, men hvor det måske mere er belønning for gode resultater.

Lad os sige at jeg har søgeordet BIL, når BIL er på side 1 så afregner man den aftalte pris. For hver måned BIL ligger på side 1, så får personen et fast beløb og på den måde holder man vel opgaven interessant. Jeg kan godt se at det vil give problemer med alt det der ikke er enkelte søgeord.

Jeg har i øjeblikket et samarbejde med et seo firma og er nogenlunde tilfreds med arbejdet, men da vi nu er 3 shops der har fundet sammen kunne det være rart med en billigere løsning.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:25

justcool:
kunne det være rart med en billigere løsning.

Det er nok en af de største misforståelser der er om performancebaseret løsninger. Det er IKKE billigere - det er DYRERE. Hvis du beder nogle om at løbe en risiko så vil de naturligvis have en højere betaling, hvis de mål der er sat så kommer i hus. Hvorfor skulle de ellers gamble?

Læs nu den artikel jeg linker til i den anden tråd - så forstår du bedre :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

G-Geek:

Før i stiller krav må i sætte jer ind i hvad i køber, og jeg frygter jeres ønsker ender med 4 skuffede parter.

Og her er det så ikke også bedst at man snakker med nogle gode SEO folk som bla amino vrimler med.

G-Geek:

Til at starte med så skal der selvfølgelig betales for alt tid der er brugt uanset om det har givet resultater på google eller ej.

Hvis der er en der vil dette, så kan jeg ikke se noget problem i det.

Og så er det lige meget hvor meget det går ud over dit firma, for det er desværre sådan at med konkurrance, og en masse wannabe på markedet, så vil man typisk stille nogle krav.

G-Geek:

Du kan risikerer at der på jeres sider er så meget konkurrence at det tager måneders arbejde at springe enkelte placeringer i google. Sikkert ikke noget i  ville betale for, men der har ligget meget arbejde i det hvis konkurrencen er stor.

Er man god til SEO så burde det jo ikke være noget problem!!!!

Selvfølgelig kræver det mere arbejde, men det her er da godt nok en sølle undskyldning. Betaler man for antal timer, efter resultatet, så er der jo ikke noget i det.

G-Geek:

problemet er han har arbejdet godt  i 300 timer og fordi der er så stor konkurrence har det ikke givet gode resultater. Når i så nægter at betale bliver han sur og så er der ikke mere seo til jer fra ham eller andre herinde fra.

Det du hentyder til her, er kartel. Og det er ulovligt.

G-Geek:
I bliver simpelthen nød til at æde det sure æble og betale hvad det koster, eller modtager i ikke hvad i ønsker. I finder måske en freelancer der ikke er så klog og springer i med begge ben.

Man kan også finde mange firmaer som er under opstart som vil gøre en indsats for at få referancer.

JEg aner intet om SEO, og har heller ikke lyst til at lære det. Men det som du skal tænke over, er hvad du vil, og hvad du vil betale, for typisk så hænger pris og kvalitet sammen. Og så få en ordentlig snak med personen, og sæt nogle målbare parameter op. Og ikke bare det med, at jeg skal ligge nr. 1, for den er ikke holdbar, og en realistisk SEO person vil også sige at det ikke kan lade sig gøre. Og sikkert også være med til at sætte nogle delmål op. Sådan at man kan følge resultaterne.

Og så brug Amino som sparring på det.

/Kenneth

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)