Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows - Efterhånden helt håbløs?

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, der har skrevet på denne tråd, det er jo mange meninger der bliver luftet her.

Jeg kommer fra e-conomic, og har haft denne dialog med rigtig mange kunder.

"Er det ikke sikre at have mine data på min egen server, med min egen backup og min egen it-mand."

NEJ er min påstand, det vi invisterer i at sikre klientdata, og tilgængelighed af samme, hvad enten det er for vores mange kunder eller revisorer, overgår mange gange de "sikre" løsninger, man kan få ved at få hostet en løsning hos en lokal udbyder, eller få raid på sin server. (e-conomic data "roder ikke rundt på internettet)
(undskyld til de seriøse hostingsselskaber, det er ikke ment på jer)

Korrekt hvis internettet går ned, så kan man ikke få kontakt til sine data, men med den infrastruktur der findes idag, vil jeg mene at der er større risiko for at den lokale server installation går ned.

Der er en der skriver at revisorer og advokater aldrig ville have data uden for huset !!  Det er da en påstand, men jeg kan oplyse at de største revisionsvirksomheder i Danmark, benytter e-conomic, ja faktusk over 1.800 revisions- og bogføringsvirksomheder, og vi har da også flere advokater, som slutbruger, der er rigtig glade for e-conomic og vores sikkerhed.

Jeg håber da dette er med til at kaste lys over at data i "cloud" ikke ligger og roder, men mange gange er mere sikkert, end man selv kan købe for penge. For ikke at nævne alle de penge man spare og den fleksilibilitet man opnår.

med venlig hilsen

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 17:03

Bare komme med mit b7

jeg arbejder daglig både med løsninger baseret på flere teknologier.
er enig i at mange små/mellemstore  firmaer kan få fordele ud af at købe deres funktioner online !
jeg bruger selv e-conomic og er veldig glad for det samt har en masse funkrioner som jeg ellers ikke havde.

når det så er sagt er der altid nogle kunde der har behov for tilpassede løsninger eller systemer der kan tilpasse, rettes flow eller ændre systemet til at passe til arbejdsgange.

Nogle systemer kan hostes her skal man så huske at der er stor forskæld på hvordan hosting firmaerne gør ting! nogle er meget stive og uflexible !

andre kan du få det næsten som du vil ha det. der er også flere platforme
nogen hoster kun aplikationer, og andre får du et komplet skrivebord

Det er næsten altid lettest at tage denne slags beslutninger når man laver et regnestykke over
hvad koster det at kører alt lokalt. hvor man husker faktorer som har man styr på alle processer, og husker at teste den backup der bliver taget, og husker at bruge ordenlige medier(eller smide dem online)
Hvad koster strøm og licenser osv...

kontra den flexibilitet som online baserede tjænester giver.

Jeg bruger selv e-conomic samt har en bogholder der sidder i den anden ende af landet. jeg scanner alle billag og de håndterer dem samt kører alt debitor håndtering.
denne løsning koster mig 399 om måneden,

vores egen services har vi købt plads til hos et pro hosting center hvor vi har vores egen servere som de vedligeholder og tager backup af. men vi styrer selv alt software der kører på dem.
alle vores service er også online baseret lige som e-conomic.

/JIP

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:13

Jacob Ipsen:
Jeg bruger selv e-conomic samt har en bogholder der sidder i den anden ende af landet. jeg scanner alle billag og de håndterer dem samt kører alt debitor håndtering.

Nu får vi vel snart noget TradeShift-integration, så kan du slippe for scanneriet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:14

Michael Jepsen:
Korrekt hvis internettet går ned, så kan man ikke få kontakt til sine data, men med den infrastruktur der findes idag, vil jeg mene at der er større risiko for at den lokale server installation går ned.

Man ville nok undre sig, hvis ikke det var jeres opfattelse. Skype-BigSmile
Med det rette lokale setup, er det dog langt fra en skudsikker teori.
Stabiliteten af enhver online hostet løsning er i høj grad afhængig af kundens internetforbindelse - ja i det hele taget forbindelsen mellem kunden og den hostede løsning - Cloud eller hostet.

Et stort antal små virksomheder har deres internetforbindelse på et privat-abonnement, uden nogen som helst form for udvidet support eller service fra udbyderens side. Det betyder i praksis, at de i værste fald risikerer at være uden forbindelse med bogholderiet eller kundeoplysninger i adskillige timer.

Internet Infrastrukturen i DK er bestemt bedre i dag, end den var bare få år tilbage.

Og som jeg også nævnte, vil Cloud Computing med stor sandsynlighed også være en væsentlig del af den fremtidige løsning for mange virksomheder.
Når så store udbydere som Google og Microsoft tilbyder løsninger som Google Apps og Microsoft Business Productivity Online Suite (BPOS) , vil flere og flere virksomheder overgive sig til "skyen".

Det understreger blot behovet for en dokumenteret og brugervenlig IT nødplan .. for tænk nu hvis.... Skype-Wink

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:38

Hej John,

Jeg synes der er nogle pointer hvor hver enkelt må afvejes i forhold til alternativet.

Virksomheden med en privat-internetforbindelse kan sikre sig med et mobilt bredbånd. Alternativet er en lokal server der skal sikres mod indbrud, brænd og alligevel have en ekstern backup.

Men hvis vi antager nettet alligevel er nede, så er regnskabet nok et af de mindst forretningskritiske systemer på kort sigt. Du får ingen mails du skal bogføre, ingen kommunikation på Skype, intet salg i din shop osv. Når nettet er nede er der vist ikke meget man kan lave plus/minus et regnskabssystem.

Private- og hostede servere er traditionelt meget svære at tilgå. Hvis softwaren er tykke klienter kan det kræve VPN-forbindelser som altid laver bøvl og kræver installation. På andre netværk (udland m.m.) bliver det ikke lettere at tilgå sin maskine.

Din lokale server skal patches og der skal være en tilkaldeordning hvis dine diske står af m.m. Opgradering af hardware/ydelse er kompliceret og skal planlægges. I cloud er du helt ude over disse bekymringer.

Sikkerhedsmæssigt, så er ikke-cloud løsninger tilbøjelige til at gemme flere data lokalt på den bærbare, hvilket skaber en større risiko for at eksponere fortrolige data i tilfælde af tyveri. Det skal dog tages med forbehold, da de fleste nok har cached en masse passwords i deres browser m.m., men i tilfældet med regnskabsdata, så vil jeg mene det holder.

Nu udvikler vi selv på cloud og indtil videre ser jeg, at fordelene på alle punkter opvejer ulemperne. Der er naturligvis ting vi ikke kan placere i skyen og her kan en årsag også være kommunikation/usikkerhed over at data 'flyder derude' men det kan i sidste ende være en fejl i vores software der skaber problemet - cloud eller ej.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:47

John Nielsen:

Et stort antal små virksomheder har deres internetforbindelse på et privat-abonnement, uden nogen som helst form for udvidet support eller service fra udbyderens side. Det betyder i praksis, at de i værste fald risikerer at være uden forbindelse med bogholderiet eller kundeoplysninger i adskillige timer.

Timer gælder erhvervslinjer. En privatlinje kan tage uger  - 6 uger for at være helt præcis i det tilfælde, jeg har kendskab til nu. Det tager dage at få fat i et mobilt bredbånd og få det op at køre - for så at opdage at man er et sted, hvor det ikke virker.

For mig at se skal priserne meget længere ned på hosting og internetservices, hvis det skal kunne betale sig for de små og mellemstore virksomheder. Hvis de ikke komemr det, så bliver "skyen" bare endnu et fancy begreb, vi hurtigt kommer over.

Nå, det har jo ikke meget med Windows kontra Mac at gøre Zip it!

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:32

Fairtime:

Der ligger nok en del af dine problemer begravet. Det er også nemmere at skælde ud end prøve at finde en løsning

Godt så. Jeg har taget din kommentar til efterretning, og købt en HP DV-7 "et eller andet". Det var den kraftigste af de DV-7" ere jeg kunne finde, fordi jeg ikke gider noget pis med en langsom PC. Og det er det værste crap jeg har købt længe!

Jeg har selvfølgelig afinstalleret alle de forudinstallere skodprogrammer man ikke bruger, så de ikke ligger og tager kræfter fra noget som helst. Og det er rigtigt at denne PC er marginalt hurtigere, end Amino har været de sidste par dage. Og det er så det rosende jeg har kunne finde, selvom jeg virkelig har forsøgt at vænne mig til den, med et positivt sind. Det er trods alt lidt åndssvagt at bruge så mange penge på en PC, bare for at sidde og finde fejl :o)

Men den historie med at mine dage med fejlmeddelelser er et overstået kapitel, er en and. Allerede første gang jeg tændte den efter installationen, kom den med en fejlmeddelelse Og der har været 6 - 7 stykker siden torsdag, hvor jeg købte den. Så den myte vil jeg gerne aflive lige på stedet.

Systemet har det med at fryse hvis man gerne vil have lavet flere ting på én gang. Det er jeg ikke vant til, og det er ikke noget jeg gider at bruge min tid på. En del gange oplever jeg at Internet Explorer ikke svarer når jeg vil starte det. Det kan selvfølgelig løses ved at bruge Firefox eller Chrome, men det eneste jeg reelt kommer til at savne når jeg køber en Mac, er Explorer, som jeg godt kan lide.

Der er nye opdateringer til PC'en ca. 1 gang hvert kvarter, eller i hvert fald hver eneste gang jeg starter den. Det tager også kræfter at den skal installere disse, og sidde og genstarte for at få det til at køre nornalt igen. Og når den så endelig er genstartet (og det går altså ikke skide hurtigt), er det ikke unormalt at der ligger endnu en opdatering. Jeg har altså haft den siden torsdag, den burde være igennem opdateringerne nu.

Menulinen med de åbne vinduer er helt håbløs at navigere rundt i, og den vil jeg aldrig nogensinde kunne vende mig til.

Og så er der menuerne. Jeg har slået alle de bekræftelsesvinduer fra, så de i hvert fald ikke kommer frem og generer mig, og det har virket fint. Nu står jeg selv til ansvar for mine klik, og det har  har jeg det godt med :o) men menuerne er så meget anderledes end tidligere, og der er jeg faktisk af den overbevisning at Apple har lavet deres en smule smartere, selvom det også er anderledes end det jeg tidligere har været vant til.

Og så hovedet på sømmet, i min bedømmelse af Wndows 7 efter at have prøvet det: Min flashplayer var lige pludselig forsvundet! det duer ikke når man livebetter, for det kører via flash. Så da jeg i forbindelsemed Randers - AaB kampen lige ville ind og spille et par hundrede kroner på Aab som næste målscorer, kunne det ikke lade sig gøre fordi der ikke længere var Flash. Så den skulle jeg installere, genstarte PC'en, vente på at den installerede de nye indstillinger som den klarede ved samme lejlighed, vente på at den konfigurerede de nye indstillinger, og så var den klar.

i mellemtiden havde AaB så scoret det mål jeg lige havde forudset, så det var 8-900 kr. jeg ikke fik fat i. Så bliver begejstringen for dette "fantastiske" styresystem absolut ikke større. Og dety duer ikke at jeg ikke aner om jeg kan bruge min PC når jeg skal, uanset om det er live bets eller arbejde, jeg har købt den for at kunne bruge den.

Så Windows 7 er dumpet noget så eftertrykkeligt hos mig, men nu er det baseret på erfaring (til små 8.000 kr.)

Så nu vil jeg se fodboldkampen færdig, håbe på at jeg får mulighed for at spille på den undervejs (det ved man åbenbart ikke med Windows 7), og så vil jeg bagefter sætte mig og konfigurere og bestille min iMac.

Så om ikke andet, har du med din kommentar, fået sat gang i den process. Så tak for det, og fortsat god weeekend :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:41

I forhold til de tidligere OS er Win 7 et stort fremskridt.

Det hele går meget gnidningsløst, det eneste problem er at man konstant bliver bedt om at bekræfte, alt hvad man har tænkt sig at gøre. Det er dog muligt at hente et mod der automatisk accepterer alle dine handlinger.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kentmc:

I forhold til de tidligere OS er Win 7 et stort fremskridt.

Det hele går meget gnidningsløst, det eneste problem er at man konstant bliver bedt om at bekræfte, alt hvad man har tænkt sig at gøre. Det er dog muligt at hente et mod der automatisk accepterer alle dine handlinger.

Jeg vil fraråde at modificere Windows, hvis man ikke er 110% fortrolig med alle konsekvenser af "justeringerne".

Hvorfor modificere i Windows styresystemet, når man kan indstille det ganske nemt under "Rediger indstillingerne for Kontrol af brugerkonti"?

Sådan gør du:

1. Vælg Start
  2. Vælg Kontrolpanel
  3. Vælg Brugerkonti
  4. Vælg Rediger indstillingerne for Kontrol af brugerkonti.
  5. Kør kontrollen helt ned i bund til "Giv aldrig besked".

Mere information om Rediger indstillingerne for Kontrol af brugerkonti.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:31

Hej John

Efter vores snak har jeg endelig fået styr på det hele, så nu kører alle PC'ere igen optimalt. Alle med Windows 7, enten 32 eller 64-bit versionen.

Du havde følgelig ret i, at Windows 7 har nogle metoder til optimering, så min lille investering i optimeringsprogram er så endnu en disse fuldstændig ligegyldige påfund.

Iøvrigt også en stor tak for din lektion i IT-sikkerhed (især mangel på samme), som jeg selv kan bruge, men også vil gøre brug af i mit arbejde, da jeg som revisor også skal tage stilling til om virksomhedernes date (regnskabsdata) er opbevaret på en betryggende måde med løbende back-up.

Jeg ved i hvert fald nu, hvor jeg skal rette min henvendelse næste gang, også selv om det vil blive faktureret.

Jeg har desværre ikke nogen stjernestatus endnu, så det næstbedste du'r vel for nu Star 5 stk.

Tonny

Side 5 ud af 6 (54 indlæg)