Hej Alle, der har skrevet på denne tråd, det er jo mange meninger der bliver luftet her. Jeg kommer fra e-conomic, og har haft denne dialog med rigtig mange kunder. "Er det ikke sikre at have mine data på min egen server, med min egen backup og min egen it-mand." NEJ er min påstand, det vi invisterer i at sikre klientdata, og tilgængelighed af samme, hvad enten det er for vores mange kunder eller revisorer, overgår mange gange de "sikre" løsninger, man kan få ved at få hostet en løsning hos en lokal udbyder, eller få raid på sin server. (e-conomic data "roder ikke rundt på internettet) Korrekt hvis internettet går ned, så kan man ikke få kontakt til sine data, men med den infrastruktur der findes idag, vil jeg mene at der er større risiko for at den lokale server installation går ned. Der er en der skriver at revisorer og advokater aldrig ville have data uden for huset !! Det er da en påstand, men jeg kan oplyse at de største revisionsvirksomheder i Danmark, benytter e-conomic, ja faktusk over 1.800 revisions- og bogføringsvirksomheder, og vi har da også flere advokater, som slutbruger, der er rigtig glade for e-conomic og vores sikkerhed. Jeg håber da dette er med til at kaste lys over at data i "cloud" ikke ligger og roder, men mange gange er mere sikkert, end man selv kan købe for penge. For ikke at nævne alle de penge man spare og den fleksilibilitet man opnår. med venlig hilsen
|
Bare komme med mit b7
jeg arbejder daglig både med løsninger baseret på flere teknologier.
er enig i at mange små/mellemstore firmaer kan få fordele ud af at købe deres funktioner online !
jeg bruger selv e-conomic og er veldig glad for det samt har en masse funkrioner som jeg ellers ikke havde.
når det så er sagt er der altid nogle kunde der har behov for tilpassede løsninger eller systemer der kan tilpasse, rettes flow eller ændre systemet til at passe til arbejdsgange.
Nogle systemer kan hostes her skal man så huske at der er stor forskæld på hvordan hosting firmaerne gør ting! nogle er meget stive og uflexible !
andre kan du få det næsten som du vil ha det. der er også flere platforme
nogen hoster kun aplikationer, og andre får du et komplet skrivebord
Det er næsten altid lettest at tage denne slags beslutninger når man laver et regnestykke over
hvad koster det at kører alt lokalt. hvor man husker faktorer som har man styr på alle processer, og husker at teste den backup der bliver taget, og husker at bruge ordenlige medier(eller smide dem online)
Hvad koster strøm og licenser osv...
kontra den flexibilitet som online baserede tjænester giver.
Jeg bruger selv e-conomic samt har en bogholder der sidder i den anden ende af landet. jeg scanner alle billag og de håndterer dem samt kører alt debitor håndtering.
denne løsning koster mig 399 om måneden,
vores egen services har vi købt plads til hos et pro hosting center hvor vi har vores egen servere som de vedligeholder og tager backup af. men vi styrer selv alt software der kører på dem.
alle vores service er også online baseret lige som e-conomic.
/JIP