Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows - Efterhånden helt håbløs?

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:
Den dag min revisor hoster eller smider det hele i "clouden" får han et spark ud hurtigere end han kan nå at blinke med øjnene. Mine følsomme virksomhedsdata skal ikke ligger og rode et eller andet tilfældigt sted, hvor jeg ikke har styr på hvem der ser dem.

En anden ting: Du gør dig utroligt afhængig af at dit internet virker. Ved at have data i huset, kan du i det mindste arbejde selv om nettet er nede.

Mvh Maria

Skype-Smile

Ifølge mine erfaringer med rådgivning indenfor IT Sikkerhed og Business IT Continuity, giver du der udtryk for en meget generel holdning til og mangel på tillid til "Cloud computing".
I praksis vil meget få virksomheder indenfor revisions- og, advokat-brancherne turde placere kundedata udenfor reel fysisk kontrol.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:32

John Nielsen:

Tonny, jeg må erkende, at jeg på et eller andet plan synes, at det er friskt, når en revisor vil lægge kundeoplysninger "op i skyen".
Det er der ikke mange virksomheder med så følsomme data, som tør.

Når det så er sagt, vil jeg tillade mig at komme med en påstand..
Kan du undvære en af de 6 mdr gamle computere, som driller dig, i et par dage?

Send mig en PM eller en mail. Så kan vi jo (hvis du er frisk på det) finde en løsning til dig med en "no-cure-no-pay" reinstallation, opdatering og optimering. Skype-Smile

Nå ja, påstanden er vel så, at jeg kan få dine Windows maskiner til at køre problemfrit.. Skype-Wink

Hej John

Takker for tilbuddet, som jeg måske tager dig opYes Nu vil jeg lige prøve et par småting selv, som jeg omtalte tidligere, herundet lidt ekstra RAM (jeg har trods alt fået nogle nye tungere programmer).

Nu nævnede jeg, at lægge oplysninger op i "skyen", hvilket følgelig ikke er en påstand, som jeg så at sige bare har grebet ud af luften. Nej jeg har faktisk brugt en del tid på netop denne mulighed, herunder har jeg også kunder, som dels ikke beskæftiger sig med andet en mulighederne for Cloud Computing ligesom flere større virksomheder herhjemme allerede har mange data liggende i "skyen".

Jeg er da også efterhånden blebet overbevist om, at det rent faktisk er mere sikkert i "skyen" end med en eller anden hosted løsning hos 3.mand.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:44

Maria Frederiksen:

Tonny Skov Pedersen:

Outlook får formentlig også et dertil indrettet los, da jeg vil smide det hele ud i "clouden".

Den dag min revisor hoster eller smider det hele i "clouden" får han et spark ud hurtigere end han kan nå at blinke med øjnene. Mine følsomme virksomhedsdata skal ikke ligger og rode et eller andet tilfældigt sted, hvor jeg ikke har styr på hvem der ser dem.

En anden ting: Du gør dig utroligt afhængig af at dit internet virker. Ved at have data i huset, kan du i det mindste arbejde selv om nettet er nede.

Mvh Maria

Hej Maria

Nu er jeg trods alt ikke fuldkommen idiot, men du rider vidst på 2 heste lige nu (håber de løber samme ve). Hvor er eks, forskellen med en internetadgang, hvis man har data i "skyen" eller jeres hostede løsning?Surprise

Det er noget af tiltro at udvise til andre, når du her skriver om dine følsomme virksomhedsdata og samtidig tilbyder andre at hoste sine regnskabsdata gennem jeres virksomhed! Moral er godt, og dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Nuvel, det jeg jeg følgelig agter at gøre er følgelig at være 100 % eller mere sikker på, at dette er en forsvarlig løsning. Jeg kan da også oplyse, at jeg endnu ikke har kundeoplysninger eller andet i hostede løsninger. De kunder jeg har pt., som har valgt at benytte economic, er udelukkende deres valg. Ikke at jeg har noget mod economic som sådan (ganske udmærket system), men når vi taler om følsomme virksomhedsdata, sikkerhed, hosting m.v.,så må alle forhold naturligvis tages i betragtning.

@John - Du har fuldstændig ret i, at det er bydende nødvendigt for revisorer og andre rådgivere at have fysisk kontrol over alle data, herunder muligheden for kunne bruge disse uanset, hvordan forbindelsen måtte være til omverdenen.

Som en naturlig følge af denne problemstilling sidder jeg da også overvejer en lille investering i NAS-drev med RAID og 2 diske, hvorpå al hosting vil kunne klares hos mig selv.

Tonny

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 15:55

igang:

Men min største anke mod det nye styresystem er nu også mest, at det ikke ser ud som det plejer, og der er lavet så mange små ændringer, at det på mange måder er helt nyt. Og derfor er tanken om OS skift blevet aktuel, og jeg har brugt Snow Leopard og Windows 7 lige meget (eller lidt), og for mig at se virker Mac's bare langt lettere, hurtigere og mere stabilt. At der helt sikker er andre der har en anden opfattelse, er også helt fint med mig :o)

Den store forskel når man taler Snow Leopard vs Windows 7, er at man for det meste også diskuterer Mac vs PC. Apples styresystem er jo 100% målrettet et bestemt hardware layout, hvor Microsoft er nødsaget til at åbne op for 3. parts drivere. Lige så snart man åbner døren, så er man sikker på der nok skal vade en tosse ind.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 15:59

Tonny Skov Pedersen:

@John - Du har fuldstændig ret i, at det er bydende nødvendigt for revisorer og andre rådgivere at have fysisk kontrol over alle data, herunder muligheden for kunne bruge disse uanset, hvordan forbindelsen måtte være til omverdenen.

Det er vel også derfor mange revisorer har erkendt dette og køber det meste af deres IT sikkerhed, opsætningen og konfiguration hos professionelle fremfor at 'lege' med det selv - hvis jeg var revisor vil jeg slet ikke turde gamble med disse områder både i forhold til revisorlovgivningen for slet ikke tale om ens kundeforhold.

Når jeg vælger revisor spørger jeg bla. ind til deres IT politik og ser helts en ekstern erklæring på deres politik.

- og så taler vi slet ikke sky eller noget :-)

Men jeg vil heller ikke være tryg ved at mine data blev gemt et sted hvor revisor eller advokaten ikke helt kunne kontrollere dem.

Når det så er sagt er det vel noget nonsens at tale om fysisk placering af data i vore dage.

De bedste kaffe hilsner
Søren 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:14

John Nielsen:

Maria Frederiksen:

Mvh Maria

Skype-Smile

Ifølge mine erfaringer med rådgivning indenfor IT Sikkerhed og Business IT Continuity, giver du der udtryk for en meget generel holdning til og mangel på tillid til "Cloud computing".
I praksis vil meget få virksomheder indenfor revisions- og, advokat-brancherne turde placere kundedata udenfor reel fysisk kontrol.

Schhh....

Det skal I ikke sige til e-conomic, for det kunne jo bremse deres bragende succes.

Jeg ved ikke hvor mange revisorer/advokater der har en server stående hjemme i kælderen - eller fysisk adgang til deres server - men jeg foretrækker min egen har professionel hosting. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:17

Maria Frederiksen:
Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Jeg kan lige tilføje at MS arbejder på at lave diverse anden software, xRM, Dynamics osv. som cloud-løsninger på Azure.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Tonny Skov Pedersen:

Nu er jeg trods alt ikke fuldkommen idiot, men du rider vidst på 2 heste lige nu (håber de løber samme ve). Hvor er eks, forskellen med en internetadgang, hvis man har data i "skyen" eller jeres hostede løsning?Surprise

Det er noget af tiltro at udvise til andre, når du her skriver om dine følsomme virksomhedsdata og samtidig tilbyder andre at hoste sine regnskabsdata gennem jeres virksomhed! Moral er godt, og dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Vi tilbyder vores kunder det, men vi anbefaler det ikke. Hosting er i øvrigt alt, alt for dyrt, så alene af den grund vælger mange det fra, men også at man er så pokkers afhængig af andre, er et problem. Hvad når hostingfirmaet går ned eller får lukket for strøm/internetadgang pga manglende betaling?

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:32

Jesper:
Schhh....

Det skal I ikke sige til e-conomic, for det kunne jo bremse deres bragende succes.

Skype-Smile

Jeg er fuldt ud opmærksom på, at der er udbydere af online regnskabsløsninger med stor salgssucces.

Fremtiden med Cloud Computing skal jeg bestemt ikke fornægte.
Langt de færreste mindre og mellemstore virksomheder har i dag en dokumenteret IT politik, og endnu færre har erkendt behovet for en nødplan, hvis nu det utænkelige skulle ske, at deres data forsvinder fra den sædvanlige placering på serveren - eller "i skyen".

Jeg oplever jævnligt i mit arbejde med Business IT Continuity, at virksomhederne ikke har en dokumenteret nødplan, der skal bringe deres IT installation op at køre igen og reetablere deres data.
Det sker ofte, at der først tages beslutning om etableringen af en IT nødberedskabsplan, når katastrofen enten lige er sket, eller når man med koldsved lige har konstateret, at det tog adskillige timer eller dage at bringe virksomheden op at køre igen efter et nedbrud, som ikke kan ske.

Når virksomheder har en veldokumenteret IT politik og IT nødplan, vil de være meget bedre stillet, inden de bevæger sig ind i fremtiden med Cloud Computing og placering af personfølsomme kundedata og regnskabsdata "i skyen".

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:34

Maria Frederiksen:
Vi tilbyder vores kunder det, men vi anbefaler det ikke. Hosting er i øvrigt alt, alt for dyrt, så alene af den grund vælger mange det fra, men også at man er så pokkers afhængig af andre, er et problem. Hvad når hostingfirmaet går ned eller får lukket for strøm/internetadgang pga manglende betaling?

Mvh Maria

Hvis jeg skulle vælge mellem hosting hos en useriøs hostingudbyder og en af de store udbydere af Cloud Computing, vil jeg ikke være i tvivl om valget.

Find mig på LinkedIn

Side 4 ud af 6 (54 indlæg)