Ifølge mine erfaringer med rådgivning indenfor IT Sikkerhed og Business IT Continuity, giver du der udtryk for en meget generel holdning til og mangel på tillid til "Cloud computing". Dbh. John |
John Nielsen:Tonny, jeg må erkende, at jeg på et eller andet plan synes, at det er friskt, når en revisor vil lægge kundeoplysninger "op i skyen".
Det er der ikke mange virksomheder med så følsomme data, som tør.Når det så er sagt, vil jeg tillade mig at komme med en påstand..
Kan du undvære en af de 6 mdr gamle computere, som driller dig, i et par dage?
Send mig en PM eller en mail. Så kan vi jo (hvis du er frisk på det) finde en løsning til dig med en "no-cure-no-pay" reinstallation, opdatering og optimering.Nå ja, påstanden er vel så, at jeg kan få dine Windows maskiner til at køre problemfrit..
Hej John
Takker for tilbuddet, som jeg måske tager dig op Nu vil jeg lige prøve et par småting selv, som jeg omtalte tidligere, herundet lidt ekstra RAM (jeg har trods alt fået nogle nye tungere programmer).
Nu nævnede jeg, at lægge oplysninger op i "skyen", hvilket følgelig ikke er en påstand, som jeg så at sige bare har grebet ud af luften. Nej jeg har faktisk brugt en del tid på netop denne mulighed, herunder har jeg også kunder, som dels ikke beskæftiger sig med andet en mulighederne for Cloud Computing ligesom flere større virksomheder herhjemme allerede har mange data liggende i "skyen".
Jeg er da også efterhånden blebet overbevist om, at det rent faktisk er mere sikkert i "skyen" end med en eller anden hosted løsning hos 3.mand.
Tonny