Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Windows - Efterhånden helt håbløs?

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Jeg har desværre ikke nogen stjernestatus endnu, så det næstbedste du'r vel for nu Star 5 stk.

Det har jeg, så jeg har givet dem på dine vegne :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:31

igang:
Det har jeg, så jeg har givet dem på dine vegne :o)

Tak skal du have - Jeg skal nok huske det, når jeg får stjernestatus

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:31

John Nielsen:
Tonny, jeg må erkende, at jeg på et eller andet plan synes, at det er friskt, når en revisor vil lægge kundeoplysninger "op i skyen".
Det er der ikke mange virksomheder med så følsomme data, som tør.

Det er da overhovedet ikke friskt, hvad er det for noget sludder at Cloud-løsningerne fra MS, Google etc. er da mange gange mere sikre end en server der står hos Tonny selv.

Så er det rigtigt at man måske kan få nogle godtroende tåber til at tro at deres data er mere sikre fordi de ved hvor den fysiske maskine står, men de fleste fagfolk der ikke har direkte interesser i at sælge drifttimer, ved at sikkerheden er langt højere i Cloud'en.

De fleste datatyverier foregår digital, så lad os starte der. Her handler det om at havde kompetencerne til at designe og indkøbe en sikker infrastruktur og efterfølgende vedligeholde den. Tonny's kernekompetence er revision så han allierer sig med sin lokale it-mand, men selvom IT-manden er dygtig, så når han jo hverken Google eller Microsoft til sokkeholderne, så der taber hjemmehosting oplagt.
Selvom Tonny er revisor så er han ikke lavet af penge, og de beløb han kan sætte af til indkøb af firewall, backup-station etc. er peanuts i forhold til hvad Microsoft sætter af.
Så det er lidt en fæstning imod et korthus.

Så er der den fysiske sikkerhed, Tonny har erhvervslokaler et sted i Danmark. Men selvom han laver en aftale med den lokale landbetjent om at kigge forbi ekstra tit, så er det ingen ting imod den sikkerhed som Microsoft har på deres hosting centre. Igen Tonny's korthus imod Microsoft's fæstning, med dobblet voldgrav og krokodiller i.

Men men, Microsoft er jo onde amerikaner og de læser garanteret dine data og bruger dem imod dig på alle mulige onde måder! Prøv lige at tænke over det, troværdigheden af Tonny's edb-mand imod Microsoft's troværdighed!
Her kan man se lidt på konsekvensen af at blive opdaget! Så hvis vores kære edb-mand, beslutter sig for at stjæle dine data og bliver taget i det, så er det højst sandsynligt ikke engang en mindre mandagshistorie i ComputerWorld medmindre det er agurketid.
Mens hvis Microsoft gør det, så er det en international nyhed, der udover forsiden i fagtidskrifter ville nå dagbladene, både her og i udlandet. MS ville miste rigtigt rigtigt mange penge, millioner måske endda milliarder.

Så nej, der stortset ingen gode grunde, til ikke at lægge alt hvad man kan op i Cloud'en. Hvis man ellers kan få de applikationer man skal bruge, så er den eneste grund til en lokalserver, hvis man vil dele meget store filer.

Det er selvfølgeligt rigtigt synd, for de mange driftfolk, der blandet andet har ernæret sig ved at rende og fikse servere, for små virksomheder, for hvis ikke de finder nye måder at skabe værdi på, så vil de måde en grum skæbne.

Fra Århus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:44

Jeg har kun een ting at sige...

Køb en MAC ;-) - Det bliver din bedste kollega...

Bo Mogensen

www.urogsmykker.dk

www.urogsmykker.dk - Billige ure online

Side 6 ud af 6 (54 indlæg)