Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af Aps???

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære gode Amino'er,

I har for nyligt hjulpet så godt, så nu tyr jeg til jeres hjælp og viden igen...

Der er garanteret skrevet om netop dette før, men jeg kan ikke finde det i alle de nyttige tråde.

Jeg driver på 5. år en enkeltmandsvirksomhed, hvor min mand er med som medhjælpende ægtefælle.

Vi har længe gerne ville ændre formen til et ApS., men har ikke de 80.000,- stående som et fast beløb på kontoen. Vi kører jo - som mange af jer andre sikkert - med en kassekredit, der kører og op ned fra måned til måned.

Vi har ikke fysiske aktiver i firmaet. Vi bor i et lille lejet kontor, har blot de møbler, vi skal bruge og vores to pc'er. Resten af virksomhedens værdi er i vores hoveder og i vores portefølje og faste kunder.

Jeg har hørt, at know-how kan indregnes som et aktiv, men... hvordan sker det? Og hvor "klog" skal man i givet fald være inden for sit område Smile

Er der nogen her, der kender reglerne - eller bør vi vente, til vi har pengene i overskud?

Rigtig god og regnvåd weekend.

Katrine
webkommunikator.dk

Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:57

Der er muligvis nogle der kan formulere det bedre.

Det er rigtigt at det er muligt at indregne immaterielle aktiver på balancen, men det kræver at det opfylder flere kriterier. Der hvor det blandt andet halter med jeres "know how" er at det er meget svært at måle det på en pålidelig måde.

Patenter og copyrights er eksempler på immaterielle aktiver der kan indregnes. Selv meget store virksomheder, som f. eks. google kan ikke indregne deres virksomhedskultur selvom det måske giver dem fordele..

Håber det hjælper lidt med forståelsen

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:22

Hej

Der er også i jeres situation muligheder for en omdannelse til et ApS.

Det enkleste og hurtigste er jo en kontantstiftelse ved indskud af kr. 80.000, idet dette alt andet lige kun er et øjebliksbillede, da indskuddet efterfølgende kan bruges til den videre drift, som nu i realiteten foregår i selskabet.

Det er rigtigt, hvad Mahael er inde på, at en vurdering af immaterielle aktiver kan være svært. Dog skriver du, at i har været igang i 5 år nu, så der er følgelig opbygget en værdi af en vis størrelse, måske endda et kendskab/branding af jer og virksomheden samt ikke mindst en goodwill, som kan baseres dels på virksomhedens indtjening og kundegrundlag.

Mulighederne er klart til stede, og som jeg vurderer det ud fra de relativt få oplysninger, så er der formentlig også værdier til stede, ene og alene af den grund i trods alt er 2 personer, der lever af denne virksomhed.

Hilsen

Tonny

PS. Kontantstiftelse kan ske af godkendt revisor, advokat eller pengeinstitut

Værdistiftelse kun af godkendt revisor.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså 80.000kr før skat er jo ikke det vilde ... hvis jeg var jer ville jeg holde lidt igen med pengebrug og lønudbetaling en månede eller to og så skrabe pengene sammen, stifte et ApS ... bruge de 80k på at købe aktiver (skrivebord, computere og kundelister) fra jeres enkeltmands, udbetale pengene til jer selv og køre videre som ApS efterfølgende.

I skal dog være opmærksomme på at i får brug for en revisor under alle omstændigheder, så tag snakken med ham først.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Katrine,

Hvis du ikke har 80.000 til et ApS, så kan det være, at du har 1£ til et engelsk limited?

Du får samme fordele som et dansk ApS, og det er lige så nemt at administrere.

Hvis du vil vide mere, kan du ringe til mig på 51 99 20 10.

Jens.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 09:05

Jens Baagøe Thomsen:

Hej Katrine,

Hvis du ikke har 80.000 til et ApS, så kan det være, at du har 1£ til et engelsk limited?

Du får samme fordele som et dansk ApS, og det er lige så nemt at administrere.

Hvis du vil vide mere, kan du ringe til mig på 51 99 20 10.

Jens.

Hej Jens

Jeg kan ikke helt se fordelen i denne model, idet selskabet jo ikke kun koster 1£! Der er jo forbundet en del ekstra løbende omkostninger til konstruktionen til driften af det engelske Ltd.

Hvis det alene handler om hæftelsesbegrænsning, så er spørgsmålet i realiteten om ikke S.m.b.a. løsningen ville være bedre.

Tonny

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 09:35

Hej Tonny,

SMBA løsningen har efter min mening nogen svagheder, bl.a. krav om åben optagelse af nye deltagere, mindst 2 deltagere, flydende kapital, som jeg stiller mig lidt tvivlende overfor.

Det er ikke alle virksomheder, der kan drives i et ltd, men mange - og formentlig Katrine - kan gøre det med fordel.

Et limited "koster" ikke kun 1 £ - enig, men man binder kun 1 £. Oprettelse af et ltd. + registrering af dansk filial med CVR-nr. + momsregistrering tager vi 12.000 + moms for. Det er selskabet, der betaler, så hvis man låner pengene til selskabet, kan man hæve dem igen skattefrit, når pengene er tjent i modsætning til når man stifter et ApS for 80.000.

Det er en myte, at det er forbundet med væsentlige omkostninger til den løbende håndtering af et engelsk limited.

Administrationen af et engelsk limited med dansk afdeling kræver følgende:

1. Adresse i England.
  2. Indlevering af Årsrapport til House of Companies.
  3. Indlevering af 0-angivelse til de engelske skattemyndigheder.
  4. Indlevering af kopi af årsrapporten til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Alle ovenstående 4 punkter tilbyder jeg at håndtere for 4.000 + moms, fordi de engelske myndigheder stiller noget mere liberale krav til årsregnskaber end de danske myndigheder gør. Det eneste jeg forlanger er, at jeg senest 2 måneder efter regnskabsårets afslutning modtager en resultatopgørelse og saldobalance fra virksomheden.

Hvor mange danske revisorer kan lave en årsrapport for et ApS for 4.000 DKK + moms?

Virksomheden må selv sørge for at indlevere selvangivelse.

Jeg vil gerne fortælle meget mere om det, hvis du gider at høre, så jeg kan punktere myten. Du skal være så hjertelig velkommen til at ringe, og jeg kigger også gerne forbi dig ved lejlighed, så jeg kan vise dig, hvad vi laver.

Jeg skal jo også kunne henvise folk til nogen dygtige lokale revisorer, som kan hjælpe med at lave selvangivelser + skatterådgivning til alle mine kunder.Smile

Jens.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41

Hej!

12.000 kr + moms er da godt nok dyrt.....som der tidligere er blevet sagt.

Jens..det var dog et yderst usympatisk træk at lokke revisorer mv. over på din side ved at love disse

eventuelle kunder.

Jeg reflekterede over for dig at nysgerrighed, men der kom ikke en af de mange kunder.

MvH

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 09:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Come on, Peter.

Det er ikke 14 dage siden vi mailede sammen. Vi har ikke haft lejlighed til at trykke hånd endnu.

Kunne du finde på at anbefale en anden rådgiver, som du aldrig havde mødt?

Jeg lover ikke nogen noget, men jeg vil gerne have et netværk af kompetente skatte- og regnskabskyndige rådgivere rundt omkring i landet, som jeg kan stole på. Jeg véd I findes.

Hvad mener du med min side? Jeg er ikke i opposition til eller i konkurrence med eller nogen trussel for revisorbranchen.

Hilsen Jens.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57

Næ..men du prøver at få folk til at sige god for din idè, selvom dine omkostningsprognoser næppe holder.

Ellers må du jo bevise det sort på hvidt.

MvH

Peter

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)