marts 2008 - Indlæg
De er unge, de vil frem og de leverer resultater.
To danske iværksættere satser hårdt på at gøre deres webbaserede vagtplanlægnings- system til en succes USA.
Det er en stor mundfuld, de to iværksættere bag Minevagter.dk har kastet sig ud i. Hvis satsningen på det amerikanske marked skal lykkes, kræver det meget kapital og gode forbindelser, vurderer vækstpanelets ekspert.
Der er fart på iværksætteren Karl Spur. I løbet af halvandet år er hans firma, der laver diamantskæring og -boring, vokset fra én til 30 mand, og nu er firmaet på vej til udlandet.
Vækstpanelets ekspert tvivler på, at Poise of Denmark har fokus på den rigtige målgruppe.
To unge iværksættere vil sælge jakkesæt på nettet, som skiller sig ud fra mængden.
Vi tror i Danmark, at vi har stor konkurrencekraft inden for vedvarende energi og miljø. Men næsten ingen nye virksomheder kommer til. Og det kniber også stærkt med kapitalen til de få iværksættere, der findes.
Der er en tendens til, at kunder i en netbutik hidser sig mere op end i en fysisk butik. Men de falder hurtigt til ro igen, hvis man behandler dem pænt og svarer på deres klager, mener iværksætteren Martin Thorborg, der blogger på ErhvervsBladet.dk
Flere indlæg
« Forrige side