Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AffiliateCMS - Drømmer du om din egen affiliateside?

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor så meget diskussion? Martin har et godt tilbud, som er placeret i den helt rigtige kategori. Der må virkelig være få kunder i butikken, hvis man har tid til at skrive spalte op og spalte ned om hans tilbud, når man alligevel ikke vil købe hans produkt.

Jeg har forresten skrevet teksterne på demosiden for en kunde :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:49

BZR:

Hvorfor så meget diskussion? Martin har et godt tilbud, som er placeret i den helt rigtige kategori. Der må virkelig være få kunder i butikken, hvis man har tid til at skrive spalte op og spalte ned om hans tilbud, når man alligevel ikke vil købe hans produkt.

Jeg har forresten skrevet teksterne på demosiden for en kunde :-)

Nej for jeg har sgu ingen kunder, eller jo - det kan man vel godt kalde besøgende til ens hjemmesider? Men jeg sælger ingenting der er mit, men tjener kun ved at være affliate og google adsense - alt indkomst er stort set passiv.

Grunden til jeg i øvrigt alligevel vælger at svare hehe :) Er pga. den lille provokation om min forretning - hvilket han jo slet ikke kan udtale sig om.

Godt tilbud i den rigtige kategori - yes sir Devil

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wi > Jeg fatter altså heller ikke at du kan synes det er dyrt ? Har du nogensinde siddet som administrerende direktør eller optimeringsansvarlig i en IT-konsulentvirksomhed.?

Ud fra dine indlæg opfatter jeg dig lidt som typen der ikke har forstået hvordan man udregner sin reelle timeindkomst i en virksomhed. Det gøres ikke ved at tage selve ordrens tekniske del på fx ½ time og så måle op med prisen på fx 900 kr.

Det gøres ved at se på det samlede forbrug og evt. udgifter der er på hver enkelt ordre. Dvs. salgsarbejde, ordreadministration, support, kommunikation med kunden, selve det tekniske arbejde, fakturering, bogføring, revision m.v, porto, software licenser, eller andre indirekte omkostninger.

Alle disse ting (og sikkert flere) bør tages i betragtning hvis man vil skabe økonomisk overskud i en konsulentvirksomhed. For selvom selve arbejdet giver fx 3000 kr. i timen i forhold til den tekniske udførsel, er det oftest langtfra den reelle samlede timepris der måtte være i virksomheden. Uanset om man så er enkeltmandsvirksomhed eller har 400 ansatte.

Skal det anskues fra en anden vinkel, og ses på selve produktet kontra prisen i markedet, så synes jeg det virker ganske fair. Det kan da for mig også virke dyrt for nogen at give 1500 kr. hos mekanikeren for at få fixet lidt småting på bilen som måske kan gøres på 1-2 timer, men for mig er det da helt sikkert de 1500 kr i forhold til hvis jeg selv skal til at sætte mig ned og lære hvordan min audi motor fungerer, for derefter at prøve mig frem i blinde indtil jeg efter 25 timer finder ud af at jeg stadig ikke har fået løst problemet.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:10

Lars Meyer..

Nu lyder du som en der har forstand på hvor meget man skal tage for et produkt, og når du udtaler dig om dette i den her sag, så håber jeg ved gud at du kan finde ud af at programmere OG sætte disse ting op, for ellers kan du slet ikke være med - og det er sandheden.

Du synes det virker ganske fair at tage 899 + moms for at sætte tingene her op. Okay, lad os lige gøre op hvad det EGENTLIG er han gør og har gjort:

1. Han har taget et allerede færdigt CMS-system (Wordpress).
2. Han har lavet et rødt, fint og clean design til dette CMS.
3. Han har også lavet et fint lille "prissammenlignings-system" også kaldet en applikation.
4. Han siger han har fjernet alt det svære og komplicerede (hvad dette så end måtte være).
5. En kom-igang guide snakker han noget om.
6. Nogle andre plugins.

Det er hvad jeg kan læse mig frem til at man får.

Nu snakker du om tekniske specifikationer og sådan nogle ting jeg ikke har taget i betragtning ved udregning af at sælge et produkt, og nej.. Hvorfor skulle jeg dog det ved et produkt som dette? Der er jo stort set ingenting at tage i betragtning.

Han har brugt lidt tid på at pille nogle "besværlige" ting væk fra indstillingerne, han har brugt lidt tid på designet og han har brugt lidt tid på applikationen, og derudover skal han bruge 15-20 minutter på at smide det op på en server.

Alt hvad du skriver er meget overvurderet, og er slet ikke så tidskrævende som du gør det til.

Jeg vil dog indrømme at hvis du skriver meget meget langsom, så kan det selvfølgelig tage lidt mere tid end normalt, og det er også fair nok.

Hvem beder dig i øvrigt smide 25 timer i det? jeg kan sige så meget at hvis du roder 25 timer med Wordpress på at få det installeret mm. så er det her webhalløj i hvert falde ikke noget for dig IMO.. Wordpress er et af verdens største gratis CMS-systemer og mon ikke at de har nogle komplet vilde guides som kan fortælle dig i vilde detaljer hvordan du gør det?

Fair at tage 899 + moms for et gratis system og 1 enkelt unik applikation, come on?

Men det er hans pris og den acceptere jeg (hvad skulle jeg ellers), men ville han ikke have respons havde han formentlig nok ikke lagt det på et debatforum. Spørger i mig, så siger jeg overpris - had mig for det, men det er den simple sandhed.

Less is more.. Ifølge mig..

ARGH! Jeg må seriøst lære at holde hvad jeg lover og bare lade vær :-)
Jeg kan med garanti sige at ligemeget HVAD der bliver skrevet efterfølgende til mig, fra nu af vil jeg ikke kommentere på :-)

Hav en go' aften drenge og piger..

Med Venlig Hilsen
Wi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:16

Allan Hansen:

Er det ikke en smule fesent at skyde på martins tilbud her i tråden, i stedet for at kontakte ham, hvis I er interesserede? Jeg synes i hvert fald, at det er dårlig stil.

Nu er 900 kr jo altså ikke alverden at bruge på webdesign, det er to-tre arbejdstimer hos en udvikler, max, hvis det man ikke selv kan programmere / opsætte wordpress. Uden at have set nærmere på systemet, kan jeg da regne ud, at hvis tiden med at opsætte plugins osv. kan spares, kan det da være interessant for mange.

Venlig Hilsen

Allan

Enig! 895,- er da yderst rimeligt for at spare tid med selv at sætte sig ind i de ting.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:51

Wi:
Fair at tage 899 + moms for et gratis system og 1 enkelt unik applikation, come on?

jeg bruger en del forskellige wordpress plugins som koster alt mellem 100 kroner og 2000?

Slemme Kapitalister der vil have penge for deres arbejde, Slemme slemme kapitalister!

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 19:57

Wi:

... blah... blah.. blah..

Hvis du bare vidste hvor decideret kvalmende, det er for os andre at høre på dine lange og ligegyldige opremsninger af hvorfor han har overtakseret sit tilbud...

Når man fastsætter en pris på et givent tilbud, så gør man det efter ens egen vurdering af kvaliteten og eventuelt kvantiteten af produktet. Man behøver ikke nødvendigvis at sætte prisen efter den reelle produktionsværdi, men normalt i højere grad efter hvor meget produktet/servicen repræsenterer i forhold til dets målgruppe. 

Hvis man sammenligner trådstarters tilbud med hvad det ville koste for en eventuel køber, at kontakte et webbureau og få dem til at lave noget lignende, så hænger prisen da i den grad sammen med produktet. Før kunden overhovedet får set sig om, så går der da let et par tusinde kroner til bureauet - og det er hvis vi snakker om de mindste af slagsen. 

Og hvis alternativet er at sætte sig ind i tingene selv, så kan det slet ikke måles i penge - hvert fald ikke for et så beskedent beløb (størrelsesorden), som trådstarters tilbud lyder på.

Så få for guds skyld endelig styr på din argumentation før du begynder at udråbe og kritisere et givent tilbud til at være for dyrt.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 20:18

Kan se debatten har udviklet sig lidt, og vil da gerne lige komme ind med lidt bemærkninger mht påstande og fakta skrevet her i tråden.

Wi:

Er det, dét template der følger med?

Og tabellerne du snakker om er det dem under Bingo Udbydere? I så fald så er det et plugin ja, meeeen, det har vist ikke taget meget mere end et par timer at bikse det plugin sammen :) Men det er nu også komplet irrelevant.

Så det du vil have 899 + moms for er det design der, og det plugin hvor det hele bare bliver vist på en liste?

Jeg kan ikke lade være med at smile når jeg læser dit indlæg, for du ved jo tydeligvis ikke hvad du snakker om. Hvordan kan du udefra, og uden at have prøvet systemet af, vurdere at et plugin ikke har taget mere end et par timer at "bikse" sammen?

Jeg tolker indlægget lidt som om du er ved at skyde mig ned, for hvorfor overhovedet at komme med irrelevante bemærkninger?

Og lad os nu holde os til facts. Der står ingen steder at systemet sælges til 899 + moms, men 899 inkl moms. Det er noget helt andet. Har du overhovedet læst starten af tråden, og læst siden igennem før du postede?

Casper Schneidereit:

Fint system! Jeg er sikkker på mange vil være tjent med det. Der er en god mulighed for at få et affilaite site, uden at skulle fokusere på det tekniske.

Btw. få da lavet jeres eget affiliate program :-).

Tak tak! Jeps, den kommer sandsynligvis ud i Partner-Ads netværket :)

Wi:

Arh - det synes jeg nu ikke det er!

Hvor lang tid tager det OPRIGTIGT TALT at smide wordpress op på en server? 15 minutter hvis du er meget langsom?
Ja jeg er ked af at jeg synes at mange tager direktør-timer, og jeg er ked af hvis nogen bliver stødt af at jeg synes det er meget dyrt - men det er vel ikke forkert at sige sin ærlige mening?

Indrømmet - jeg kan måske lyde som en nar når jeg mener at jeg synes prisen er i overkanten, men sådan er min mening nu engang, og det er jeg sgu ked af.

Og hvis man som person ikke GIDER at bruge tiden på at lægge det op (hvis man kan finde ud af det), og derved vælger at betale 899 + moms - ja så har man sgu som firmaejer for mange penge at gøre godt med, for nu er det jo ikke fordi det er én dags arbejde vi har med at gøre her.

Det kan sagtens være det tager dig 15, eller 5 for den sags skyld, minutter at sætte Wordpress op, men er det kun det du får for de 899 INKL. moms? Prøv egentlig at se denne video: http://www.amino.dk/blogs/rosenstand/archive/2010/08/18/viden-er-en-lagervare.aspx, for jeg synes Thomas skitserer emnet meget godt. Tid og viden koster penge, og det er vel fair? Skal jeg ikke have betaling for al den tid det har kostet mig at sætte systemet op, samt den tid jeg har brugt på at erhverve mig viden omkring Wordpress og udvikling af plugins?

Det der i høj grad bliver solgt her, er netop viden og den tid det har kostet mig at sætte systemet op. Jeg har gjort mig nogle erfaringer med at drive affiliatesites, og har det sidste stykke tid oplevet at mange har droppet at køre en affiliateside netop fordi de ikke har kunnet finde et plugin til styring af tabeller sådan som mit plugin gør det.

Mikkel Friis:

Jeg synes nu det lyder som et meget godt tilbud..

Jeg har selv brugt flere dage på at smide et wordpress op på Surftown og gav op til sidst, så betalte jeg mig fra det og gav mere end dette tilbud koster.

jeg synes det er et super tilbud jeg sagtens kunne finde på at springe på så jeg kan komme igang med et nyt projekt efter få minutter og ikke dage med irritation og spildte timer..

Tak Mikkel. Netop personer som dig som kunne få gavn af tilbuddet. Det er ikke alle der gider sætte sig ind i det, eller har den fornødne viden til at sætte en Wordpress løsning med disse plugins op.

Kjaerbo:

Der står at der følger et års hosting med, og at det efterfølgende vil koste kr. 49/måned.

Er det et krav at løsningen skal hostes hos jer?

Nej, det er ikke et krav. Du kan også få udleveret filerne, så du selv kan sætte det op på egen server/andet webhotel. Og det koster ikke ekstra. Det koster kun hvis vi har sat det op, og når den efterfølgende skal flyttes fra vores server til en anden server.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 20:19

Wi:
Nu lyder du som en der har forstand på hvor meget man skal tage for et produkt, og når du udtaler dig om dette i den her sag, så håber jeg ved gud at du kan finde ud af at programmere OG sætte disse ting op, for ellers kan du slet ikke være med - og det er sandheden.

Ja, jeg har skam alle de kompetencer der skal til, har programmeret og beskæftiget mig med alle størrelse af webprojekter der nu findes i snart 10 år. Så jo, jeg ved hvad jeg taler om, og naturligvis har jeg da også rodet med wordpress m.v.

Wi:
Alt hvad du skriver er meget overvurderet, og er slet ikke så tidskrævende som du gør det til.

Så har du aldrig nogensinde arbejdet i et seriøst omfang med de ting som jeg nævner. Faktum er, at i rigtig mange IT-konsulentvirksomheder, bruges langt størstedelen af tidsforbrug og ressourcer på kundekommunikation, support, produktudvikling, salg og administration. Det er uomtvisteligt faktum, og UTALLIGE mindre virksomheder er gået konkurs igennem tiden, netop fordi de ikke har formået at prissætte deres ydelser efter de samlede omkostninger, men blot på produktionstiden af selve ordrens udførelse.

Enhver der har arbejdet med hosting, programmering eller webudvikling ved, at rigtig meget tid kan gå til kundekommunikation og support (alt afhængig af kundegruppen kan dette dog variere meget). Uanset om man så har verdens bedste og mest ufejlbarlige produkt.
Herfra er det kun et spørgsmål om efterfølgende kommunikation, support eller projektkonsulentarbejde er inkluderet i produktets pris eller ej.

Wi:

Han nævner jo netop at han har strømlinet processen / optimeret den og udviklet noget så han kan levere et produkt hurtigt og effektivt inkl. 1 unik applikation.

Når man udvikler et produkt, skal man altid huske at medregne udviklingstiden med i den endelig pris. Skulle man prissætte produktet der leveres udelukkende efter tidsindsats, så burde stort set alt masseproduceret software, computerspil m.v. i verden være gratis - men det er det ikke.
Det skyldes jo selvfølgelig at en virksomhed som fx Blizzard, gerne vil have en økonomisk velfunderet virksomhed, og selvfølgelig generere et overskud efter alle udviklingstimerne er fratrukket driftsbudgettet.

Wi:
Jeg kan med garanti sige at ligemeget HVAD der bliver skrevet efterfølgende til mig, fra nu af vil jeg ikke kommentere på :-)

Hvorfor ikke? Jeg har aldrig forstået den der med at "nu gider jeg ikke svare på yderligere". Så lad dog være med at svare selv overhovedet i første omgang. Sålænge debatten er konstruktiv og fagligt interessant, så virker det for mig som om man er løbet tør for argumenter, når man på den måde kaster håndklædet i ringen med en "ingen kommentarer"-holdning.

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 20:48

Martin van de Belt:

Kjaerbo:

Der står at der følger et års hosting med, og at det efterfølgende vil koste kr. 49/måned.

Er det et krav at løsningen skal hostes hos jer?

Nej, det er ikke et krav. Du kan også få udleveret filerne, så du selv kan sætte det op på egen server/andet webhotel. Og det koster ikke ekstra. Det koster kun hvis vi har sat det op, og når den efterfølgende skal flyttes fra vores server til en anden server.

Flot tilbud! Jeg har en del erfaring med WordPress, og jeg kan slet ikke forstå kritikken. Det kan vel kun bunde i misundelse...

Side 4 ud af 6 (51 indlæg)