Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekniske probemer hos Thorborg, hjææælp!!

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jeg har desværre ikke en mac og jeg kan fint hente activewebs.dk Mærkeligt. Dbh Martin

Er din iPad ikke en Mac - spørger en Apple-ignorant :-)

Jeg gætter på at problemet er hos Fuzion/Nianet, det vil i givet fald ikke være første gang de har rodet lidt rundt i en routning.

/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:04

Mikkel Mikjær Christensen:

Hej Martin

For det første kan du se at din maskine "resolver" korrekt, dvs den slår aminos ip adresse op og finder den rigtige adresse, så fejlen ligger IKKE i dns.

Dernæst kan du se at den maskine hvor din traceroute fejler er ved nr 15. som er Fuzions Gateway/Firewall, de blokerer for traceroute af en eller anden uvis årsag (der er ingen teknisk el. sikkerhedsmæssige gyldig grund til det).

Har du evt. en Mac på kontoret? Så prøv flg. kommando:

traceroute -p 80 www.amino.dk -T

Den forbigår Fuzion spæring ved at traceroute igennem samme port og protokol som webbet bruger, desværre er det kun muligt på Mac.

Når det er sagt så tvivler jeg på at fejlen i det hele taget ligger der, kan du nå Sune's sider? Activewebs.dk?

Umiddelbart ville jeg ringe og slå Fuzion i hovedet med den traceroute der, det ser ud til at de router din trafik anderledes ind end alle andres, hvilket ikke rigtig giver mening eftersom du netop kommer ind igennem TDC.

traceroute -p 80 www.amino.dk  - giver samme resultat her, som en tracert www.amino.dk på min PC (Jeg kunne ikke køre den med -T parameteren)

/Brian

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FULDSTÆNDIG off topic: Hehe... Brians firma deler næsten adresse med min mor Smile

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:02
John Nielsen:

Martin, hvilken fejlmelding (hvis nogen) får du ved forsøg på at tilgå www.amino.dk (evt via anden URL: http://bit.ly/cIgDwF )?
Har du prøvet i både Internet Explorer og eksempelvis Google Chrome?

Dbh. John

Har prøvet i Chrome den timer bare ud.... Dbh Martin ( der nu er glad for sin ipad)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hurraaaa så blev det løst.
Jeg slukkede strømmen til router og alt andet skrammel og efter det kom op igen så virked det.
Jeg ved fandemig ikke hvorfor jeg ikke prøvede det før.
Jeg er en amatørspade!!!

Men hvad helvede der gav problemet er sgu en gåde.

Tak til jer alle!

Dbh MArtin

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:57

Martin Thorborg:

Hurraaaa så blev det løst.
Jeg slukkede strømmen til router og alt andet skrammel og efter det kom op igen så virked det.
Jeg ved fandemig ikke hvorfor jeg ikke prøvede det før.
Jeg er en amatørspade!!!

Men hvad helvede der gav problemet er sgu en gåde.

Tak til jer alle!

Dbh MArtin

Klassikeren :P

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:19

Marcel Fuursted:

FULDSTÆNDIG off topic: Hehe... Brians firma deler næsten adresse med min mor Smile

:-) Så må du jo kigge ind til en kop Amino-kaffe næste gang du kommer forbi, måske jeg skulle overveje at købe lidt god kaffe specielt til besøgende Aminoer?

@Martin, godt at høre du fik løst problemet - og måske en dag finder du/vi ud af hvad der var galt.

/Brian

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)