Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekniske probemer hos Thorborg, hjææælp!!

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke DNS, der har problemet. Det er routningen af dit kald, der går galt et eller andet sted.

Som det tidligere blev nævnt: Fordi tracen stopper et givent sted betyder det ikke, at der er noget galt. Boksen svarer blot ikke på pings og dermed når den ikke videre.

Fra udlandet er der jo mange hubs, routere og firewalls kaldet skal igennem og hvis bare én af dem er i gang med et eller andet, så ryger forbindelsen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:47

Hej Martin

For det første kan du se at din maskine "resolver" korrekt, dvs den slår aminos ip adresse op og finder den rigtige adresse, så fejlen ligger IKKE i dns.

Dernæst kan du se at den maskine hvor din traceroute fejler er ved nr 15. som er Fuzions Gateway/Firewall, de blokerer for traceroute af en eller anden uvis årsag (der er ingen teknisk el. sikkerhedsmæssige gyldig grund til det).

Har du evt. en Mac på kontoret? Så prøv flg. kommando:

traceroute -p 80 www.amino.dk -T

Den forbigår Fuzion spæring ved at traceroute igennem samme port og protokol som webbet bruger, desværre er det kun muligt på Mac.

Når det er sagt så tvivler jeg på at fejlen i det hele taget ligger der, kan du nå Sune's sider? Activewebs.dk?

Umiddelbart ville jeg ringe og slå Fuzion i hovedet med den traceroute der, det ser ud til at de router din trafik anderledes ind end alle andres, hvilket ikke rigtig giver mening eftersom du netop kommer ind igennem TDC.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:50

sdk:

Det er ikke DNS, der har problemet. Det er routningen af dit kald, der går galt et eller andet sted.

Enig, hvis du har et DNS problem kan du ved en ping/trace ikke finde den korrekte IP adresse til domænenavnet. Men det får du jo her.

Før (winXP) fandtes der et fantastisk program som var sammen med tracert og ping, det hed pathping og den lavede i bund og grund 100 ping til hver enkelt hop undervejs, dermed kunne man se packetloss og pingyider på de enkelte hops.

Desværre er det ikke på vista og win7 (kan ihvertfald ikke få det til at virke) men du kunne prøve denne her og poste outcome, så kan vi måske sige deig hvor lorten hænger så du kan ringe til dem og give dem en skideballe Big Smile

Pathping erstatning http://blogs.techrepublic.com.com/window-on-windows/?p=1701 

Mvh

Markus

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 16:06

Skal ikke kunne garantere for at det virker, men en nødløsning indtil du får problemet løst, kunne være at gå på Amino gennem www.hidemysass.com. Dette virker selvfølgelig kun, hvis problemet er at du er "banned" fra Amino, men det er da et skud værd :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:44
John Nielsen:

Hej Martin,

At en tracert stopper med at give ping svar tilbage på en del af routen, er ikke nødvedigvis et tegn på, at systemet ikke fungerer.

prøv lige at køre denne kommando i en commando prompt på din pc:

ipconfig /flushdns

og prøv så, om der er hul igennem.

Blot et skud Smile

Så kom jeg på kontoret og prøvede første forslag,desværre uden succes. Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:46
Henrik Krogh:

@ Martin - Jeg havde jo sagt at jeg kunne administrere moderator-rettighederne.......Geeked

Ha ha ha Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:52
Mikkel Mikjær Christensen:

Hej Martin

For det første kan du se at din maskine "resolver" korrekt, dvs den slår aminos ip adresse op og finder den rigtige adresse, så fejlen ligger IKKE i dns.

Dernæst kan du se at den maskine hvor din traceroute fejler er ved nr 15. som er Fuzions Gateway/Firewall, de blokerer for traceroute af en eller anden uvis årsag (der er ingen teknisk el. sikkerhedsmæssige gyldig grund til det).

Har du evt. en Mac på kontoret? Så prøv flg. kommando:

traceroute -p 80 www.amino.dk -T

Den forbigår Fuzion spæring ved at traceroute igennem samme port og protokol som webbet bruger, desværre er det kun muligt på Mac.

Når det er sagt så tvivler jeg på at fejlen i det hele taget ligger der, kan du nå Sune's sider? Activewebs.dk?

Umiddelbart ville jeg ringe og slå Fuzion i hovedet med den traceroute der, det ser ud til at de router din trafik anderledes ind end alle andres, hvilket ikke rigtig giver mening eftersom du netop kommer ind igennem TDC.

Jeg har desværre ikke en mac og jeg kan fint hente activewebs.dk Mærkeligt. Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:53
TheisM:

Skal ikke kunne garantere for at det virker, men en nødløsning indtil du får problemet løst, kunne være at gå på Amino gennem www.hidemysass.com. Dette virker selvfølgelig kun, hvis problemet er at du er "banned" fra Amino, men det er da et skud værd :-)

Virker heller ikke. Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:57
Det er alle computere på kontoret undtagen en og hun bruger vpn til Spamfighter i kbh. Dbh Martin
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:58

Martin, hvilken fejlmelding (hvis nogen) får du ved forsøg på at tilgå www.amino.dk (evt via anden URL: http://bit.ly/cIgDwF )?
Har du prøvet i både Internet Explorer og eksempelvis Google Chrome?

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)