Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til sitemap.

Side 12 ud af 14 (136 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
I sådanne tilfælde er "Karma Systemet" glimrende og det er faktisk ofte at det giver et meget godt fingerpeg på hvem man skal lytte til eller det modsatte.

Amen!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en anelse patetisk, at se en udefrakommende vurdere mine venskaber og forhold til disse. Jeg tror ikke helt Andy ved hvem jeg omgås i det daglige :)

Rand er iøvrigt slet ikke så uenig med mig, som han tror - senst havde vi emnet oppe at vende på en søgemaskinekonference i London i år. Var han mon der  - eller vælger han at fastholde holdinger bygget på gammel løsrevet data?

Men nu hvor han er så vild med alle der bor i USA - og ikke tror på folk udenfor, så tag da et kig på nogle af de anbefalinger jeg har fået her. Hvis man ved bare lidt om SEO kender man godt de navne.

Jeg har det generelt med at argumentere for mine erfaringer med solide facts. Det er nok bl.a. derfor jeg har fået mig et godt navn - både her og i særlig grad USA. De fleste er ude efter forudsigelighed og gode resultater. Og det er det jeg forsøger at levere.

Jeg overlader det normalt til religiøse fanatikere og andre der ikke tror på virkeligheden at bruge argumenter som "jamen, XXX siger ...". Særligt absurd bliver det jo så, når XXX henviser til netop mig som en førende ekspertise, i relevanter sager - som i det konkrete tilfælde er "teknisk SEO".

Mange SEO'ere er desværre forblændet af hvad Google fortæller dem, eller "hyldeklare" løsninger, som de kan presse ned over alle deres kunder eller projekter og som er dejligt lette at håndtere. Som f.eks. XML sitemaps. Min erfaring er bare, at det ikke er den måde der skabes vedvarende værdi til ens kunder på - og det er det kunderne forlanger af mig - og som jeg kræver af egne projekter.  

Jeg kan godt forstå at nogle falder for det., Det lyder jo besnærrende, at ... "du skal bare smide et XML sitemap på dit site, så er indekseringen på plads - og rankings følger automatisk". Men virkeligheden er bare ikke så enkel.

Faktum er, at du kan opnå mindst ligeså hurtig - nogle gange hurtigere, indeksering uden XML-sitemaps, og med de metoder som det kræver (herunder i særlig grad god site-arkitektur og links) vil som oftest følge gode rankings. Det er ikke tilfældet, hvis du bare spiser søgemaskinerne af med et XML-sitemap.

XML Sitemaps er opfundet af søgemaskiner for at hjælpe søgemaskinerne.  Det er ikke lavet for at forbedre markedsføringen af virksomheder online.

Søgemaskinerne vil gerne have meget komplette indekser - også selvom der næsten ingen søgninger er efter det mest obskure og mindst populære materiale. Et stort indeks skaber værdi for dem. Men det gør det ikke for os.

At blive indekseret uden at ranke svarer lidt til at stå i en journalist's telefonbog - hvilket jo kunne være fedt, men hvis han aldrig ringer har det ingen værdi for dig. Kun for ham.

Det er iøvrigt langt fra den eneste feature søgemaskinerne stiller til rådighed, som ikke nødvendigvis altid - nogle gange aldrig, bør bruges af webmastere med interesse for SEO. Uanset hvad Google så iøvrigt siger.

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 15:35

Mig bekendt har SEOMoz ofte taget fejl og måttet ændre deres anbefalinger. Jeg var til en konference i London hvor emnet blev grundigt diskuteret og ingen inkl. Rand Fishkin kunne påvise andet end hurtig indeksering ud af at bruge sitemaps. Og Rand Fishkin måtte også indrømme at almindelige interne links er mere effektive end et sitemap.

Det pinlige i denne tråd er ikke Mikkel deMib selvom han af og til er for meget som man siger. Her er det bare dig der slynger om dig med termer du ikke kender betydningen af. Og din start her med at kalde danmarks to mest anerkendte eksperter for klabhatte gjorde nok ikke din sag så meget bedre. De er begge to specielle på hver deres måde men de ved ufatteligt meget om SEO og sikkert mere end nogen anden her på Amino. Og de har hjulpet mange her med råd der virker.

Jeg ved godt hvem af jer tre jeg lytter til og det tror jeg egntlig at de fleste her på Amino også gør.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:39

Lars Birkedal:
Rand Fishkin kunne påvise andet end hurtig indeksering ud af at bruge sitemaps.

Han har dog stadig ikke kunne slå min egen rekord på knap 13 sekunder fra publisering til siden lå nummer 1 i Google - med rene organiske metoder. Så organisk indeksering ER fortsat hurtigere - hvis det gøres rigtigt. Og så er der jo som sagt den der "lille" fordel, at siderne så også ofte ranker godt som følge af det :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:30

Andy Max Jensen:
Den er både villedende og misvisende ...personligt syntes jeg at det er pinligt at han bliver ved med at køre rundt i den ...men endnu mere ærgerligt er det at alle brugerne her på Amino bliver vildledt.

Jeg troede lige det var Mikkel der skrev den kommentar, men jeg blev overrasket :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:03

Mikkel deMib Svendsen:
Det er en anelse patetisk, at se en udefrakommende vurdere mine venskaber og forhold til disse. Jeg tror ikke helt Andy ved hvem jeg omgås i det daglige :)........
Helt enig i dine betragtninger :)

Det er sjovt at se folk komme lige ind fra no where, og slynge om sig med ord, ikke mindst meget fokus på headers og XML sitemap. Og samtidig ikke forstå en så simpel ting som forskel på indeksering og rank, og så slet ikke kende ordet rank :) funny funny.

Men nok om alt dette, det har været en noget lang diskution om stort set ingen ting.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:05

Mikkel deMib Svendsen:
Så organisk indeksering ER fortsat hurtigere - hvis det gøres rigtigt. Og så er der jo som sagt den der "lille" fordel, at siderne så også ofte ranker godt som følge af det :)

Hvordan gør man det rigtigt?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:09

Lundsby:

Overordnet set er det faktisk ikke så svært ...

1) Opbyg en god "en-dimensionel" site-arkitektur, med en god intern navigation, ingen DC, andre tekniske fejl, en god hastighed osv.

2) Sørg for at alle sider som søgemaskinerne kan tilgå og hvor indeksering tillades har unikt indhold - inklusiv unikke header informationer, og sørg for at indholdet kun findes på dit website.

3) Få andre websites til at linke til dit site - både i almindeligehed og specifikt på nye sider. Brug også gerne ping services, RSS feeds, Twitter eller andre services der kan "pinge" omgivelserne om, at der er nyt indhold.

... Det svære ligger i alle detaljerne, undtagelserne, det man ved man skal men ikke kan komme til og derfor må finde på noget andet osv ... :)

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:16

Lundsby:

Peter Lundsby? Det lyder da bekendt! Arbejdede vi ikke lidt sammen på Computerworld / IDG anno 1999 / 2000? Hvis ja, så var du da ikke til genforeningsfesten for nyligt?

:-) Andy

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:37

Andy Max Jensen:

Peter Lundsby? Det lyder da bekendt! Arbejdede vi ikke lidt sammen på Computerworld / IDG anno 1999 / 2000? Hvis ja, så var du da ikke til genforeningsfesten for nyligt?

Jo, den er god nok! Jeg skriver dig lige en pb!

Side 12 ud af 14 (136 indlæg)