Kan godt se, at dette her går hen og bliver noget ordkløveri, og det er der vist ingen af os som gider bruge en masse tid på. I bund og grund er vi nemlig enige.
Jeg skulle nok ikke have skrevet mit indlæg om betalingsbalancen. Det eneste jeg ville frem til var, at det jo ikke nødvendigvis medfører renteudgifter for staten.
Når betalingsbalancen er positiv (hvilket den vist har været siden 1980) så kunne det lige så godt være lavere renteindtægter, hvis ellers landet ønsker at supplere op med ekstra kapital for den kapiatl, som går ud af landet.
Men dette bliver en masse ordkløveri, som jeg skulle have holdt mig væk fra. Når ikke engang Tonny (som revisor) fanger min pointe, så har jeg fået formuleret mig helt forkert.
I det store hele, er diskussionen om mistede renteindtægter eller forøgede renteudgifter på biler for Danmark (set i forhold til vores samlede skatte- og afgiftsbetaling, og sammenlignet med anden import) dog af så lille karakter, at der vil være mange emner, som burde diskuteres før dette.
Men, undskyld for mit oplæg til ordkløveri.
Det må have været debatten med deMib, som gjorde mig debatlysten i går aftes.
Tak til alle for en super god debat om SU, som har været både morsom og tankevækkende.