Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det og lave denne hjemmeside??

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Jeg er ikke IT ekspert, men jeg sidder sammen med en ven som er website udvikler. Og, vi kigger lidt på dit spørgsmål. Du vil have et estimat, uden at have beskrevet de præcise specifikationerne. Det er svært, men lad os prøve at hjælpe.

Vi har kigget på byggetilbud og www.fixxes.dk, og vi har oprettet nogle opgaver. Det virker smart. Fik allerede nu et tilbud & besked via Fixxes.

Min ven har kigget på begge 2 websider og har estimeret hvad der skal til, hvad for en admin del, hvad for en mail system, hvad for en slags andre funktionaliteter osv....    Vi er kommet frem til 2 estimater, der er baseret på alle optioner, programmeret på den måde min ven ville fikse dette. Han siger, at hvis du kunne specificere hele websiden i detaljer, så slipper man hurtigt for 10-20t kr, da den udvikler så ikke bruger så meget tid på specifikationerne.

Byggetilbud: ikke så kompliceret:  all in estimat: DKK 30.000

Fixxes: mere avanceret. Specielt deres auto mail system, deres auktionsfunktion og brugervenlige applikationer: DKK 160.000.

ekstra input: man kan vælge at starte med de basic funktioner, og så slipper man billigere. Men, det er vigtigt at såden et slags website er perfekt i layout og brugervenlighed. Ellers bliver det "bare" en af de mange websites der aldrig bliver en stor succes.

ekstra input 2: Prøv at kopiere Fixxes. Den har følgende min ven den højeste potentiale for succes.

God idé at kombinere dette koncept med din håndværkerformidlings firma. Held og lykke med det hele.

Vi håber at du kan bruge vores input til noget.

god weekend. Lars

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dolby

Kan du ikke skrive din mail eller give mig et telefon nummer, hvor jeg kan kontakte dig - har lige nogle supplerende spørgsmål til dit indlæg.

Håber og høre fra dig.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dolby

Har tænkt lidt nærmere over sagerne. Der er nogle ting jeg ikke helt kn få til at hænge sammen.

Byggetilbud koster som du skriver ca 1/4 af den anden løsning , men denne er en betalings side for håndværkeren.

Fixxes er en gratis side for både håndværker og kunde - hvis sådan en side koster 160.000 kr. som du skriver, hvordan pokker laver man så penge på sådan en side??

Ved godt det er lidt off topic, men synes det virker underligt, og i min uvidenhed, synes jeg det burde være omvendt rent økonomisk. ;)

Bendtsen

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:
Fixxes er en gratis side for både håndværker og kunde - hvis sådan en side koster 160.000 kr. som du skriver, hvordan pokker laver man så penge på sådan en side??

 

160k virker også lidt voldsomt for sådan et site. Nu har jeg godt nok kun lige hurtigt været inde og vende det, så det er muligt jeg har overset nogle komplicerede features.... Men sådan umiddelbart virker 160k voldsomt overdrevent.

 

Men bortset fra det.... Hvordan kan man tjene penge på sådan et site? Tja, en mulighed er at tilbyde din service gratis i en periode, så du får opbygget et stort netværk af brugere.... Når folk så er blevet vant til at det altså er på dit site det sner, så begynder du at tage betaling for brugen.

Du kan også sælge reklameplads på dit site, når du har fået en masse brugere - og du kan gøre begge dele. Så det med hvordan de vil tjene penge på sitet tror jeg ikke der er nogen større mystik omkring.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fama

Nej jeg ved godt hvordan man kunne tjene penge på sådanne sider, men spørgsmået var egentlig mere direkte til hvordan en side som fixxes gør det - det er gratis og bruge for alle parter, det har været igang i 4-5 måneder, og der er ingen reklamer???

Så mit spørgsmå er jo egentlig også, giver folk så mange penge for sådan en side uden at tjene penge, eller er det blot en programmør der sidder og keder sig lidt, der har lavet det for sjov.

Håber i forstår hvor jeg vil hen :)

Bendtsen

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:
Nej jeg ved godt hvordan man kunne tjene penge på sådanne sider, men spørgsmået var egentlig mere direkte til hvordan en side som fixxes gør det - det er gratis og bruge for alle parter, det har været igang i 4-5 måneder, og der er ingen reklamer???

 

Jamen svaret er med alt sandsynlighed: De tjener ikke nogle penge på det.

Bondemanden tjener jo heller ikke nogle penge på sin mark, før han høster afgrøderne.... Følger vi den analogi har fixxes pløjet marken og er så småt igang med at så :)

 

Bendtsen:
Så mit spørgsmå er jo egentlig også, giver folk så mange penge for sådan en side uden at tjene penge, eller er det blot en programmør der sidder og keder sig lidt, der har lavet det for sjov.

 

Jamen som sagt.... Med forbehold for jeg kun har undersøgt sitet overfladisk, så tror jeg ikke der er tale om så stor en investering. Jeg er 90% sikker på ryggraden på det site er et script man har købt til et par tusinde (eller mindre). Derudover bærer sitet heller ikke præg af man har postet mange tusinde i designet. Det er enkelt og relativt overskueligt, men det er så også det.

Så jeg tror nu ikke der ligefrem et skudt 160k i sitet.... Men selv hvis der havde ville svaret på dit spørgsmål være det samme: Det er en investering.... Lige nu er sitet i opstartsfasen og det er (givetvis) slet ikke meningen, der skal hentes nogle penge hjem på det lige nu. Men det betyder jo ikke det ikke er planen, på den lange bane, at tjene penge på det.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Så jeg tror nu ikke der ligefrem et skudt 160k i sitet.... Men selv hvis der havde ville svaret på dit spørgsmål være det samme: Det er en investering.... Lige nu er sitet i opstartsfasen og det er (givetvis) slet ikke meningen, der skal hentes nogle penge hjem på det lige nu. Men det betyder jo ikke det ikke er planen, på den lange bane, at tjene penge på det.

Ofte går flere folk med forskellige kompentencer jo sammen om et projekt. Det kan jo være at det er en designer, en udvikler og en markedsførings mand der er gået sammen om at lave det... Så er det jo kun tiden der er investeret.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Ofte får flere folk med forskellige kompentencer jo sammen om et projekt. Det kan jo være at det er en designer, en udvikler og en markedsførings mand der er gået sammen om at lave det... Så er det jo kun tiden der er investeret.

 

Jeps.... Men det er jo underordnet.... Vi taler om hvad omkostningerne vil være for sådan et site. De omkostninger kan du så vælge at udregne i mandetimer, pokemon-kort  eller noget helt tredie.... Jeg har så, for nemhedens skyld, bare valgt at forholde mig til kroner og ører ;)

 

Bottom line er at jeg (med mine forbehold) mener sådan et site godt kan laves for mindre end 160k*....

 

 

* Eller omkring 64k pokemon-kort, hvis der foretrækkes andre målestokke ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:
* Eller omkring 64k pokemon-kort, hvis der foretrækkes andre målestokke ;)

Smile

Jeps, det var også mere for at indikere at man så ikke står og har travlt med at få dækket et evt. investeret beløb (da der ikke kommer renter på, banken ikke rykker osv).

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Jeps, det var også mere for at indikere at man så ikke står og har travlt med at få dækket et evt. investeret beløb (da der ikke kommer renter på, banken ikke rykker osv).

 

Ja jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren, så jeg ikke lige fik trukket den røde tråd op til spørgsmålet om hvordan det hang sammen økonomisk..... My bad Embarrassed

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)