Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det og lave denne hjemmeside??

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Så skal jeg have alle jer webshop/hjemmeside firmaer på banen. ;-)

Hvad vil det koste og lave en hjemmeside a la www.byggetilbud.dk , www.fixxes.dk

Vi påtænker og lave en side hvor det for forbrugeren er gratis og lægge opgaver ud på nettet - det skal også være gratis for håndværkeren og tilmelde sig ordningen - håndværkeren kan så frit vælge mellem relevante opgaver, hvor der så betales en pris per opgave de byder på.

I den forbindelse er mit næste spørgsmål så, sal sådan en side bygges op som en webshop, eller kan man løse det ved en almindelig hjemmeside, blot hvor man på en eller anden måde tilkobler et betalingsmodul?

Samtidig skal det være sådan at forbrugeren lægger oplysningerne ind på siden sammen med opgaven, men disse oplysninger skal kun være synlige for de håndværkerer der betaler og dermed kan byde ind på opgaven og tage kontakt til kunden - der vil så blive sat et max på 2-3 håndværkere per opgave, hvorefter en sag vil være synlig, men dog låst for yderligere budgivning.

Håber på at få nogle gode bud på hvordan sådan en side kan bygges og gerne et estimat på hvad sådan en side vil koste.

Ser frem til lidt input. (det må være en rigtig amino opgave) Big Smile

Bendtsen

Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 15:41

Hej,

Jeg kan lave det på max. 3 uger til en pris på mellem 10-12.000 excl. moms.

Lad mig høre hvad du synes.

Mvh

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 15:44

Hej Jes

Prisen skræmmer mig ikke, men kan du ikke fortælle mig lidt mere om hvordan siden vil blive opbygget - ikke at jeg har så meget forstand på det, men mere så jeg kan bedømme det i forhold til øvrige tilbud på opgaven.

Vil der være løbende udgifter, og hvordan vil siden fungerer i forhold til SEO mv.

Bendtsen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Udfra din kravsspecifikation på ganske få linier, kan det koste imellem 5000-5mil.

Du bliver nødt til at være lidt mere specifik.

Eksempler på hvor langt ned du skal.

Skal der fx. være et email system der notificerer brugeren ved nye bud, skal teksten i disse emails kunne rettes via et administrationsinterface. Skal i som ejere kunne trække nogen rapporter ud? Hvordan foregår betalingen, hvilken payment gateway tænkes der anvendt. Hvor let skal det være for jer at ændre tekster på siden (om muligt) osv osv.

Derfor er det også komplet umuligt at byde på en opgave som denne uden at have langt flere informationer (og jeg er ikke en af dem der kunne tænke sig at byde, så jeg kan sige dette uden bagtanker).

At byde X DKK udfra den beskrivelse du har givet, vil give en masse situationer som denne:

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Kære Amino

Meget må jeg give jer, men hvorfor 5 stjerne for dette indlæg???

Som jeg skrev skulle det være sider a la dem jeg beskrev, dvs. for dem der kunne være INTERESSERET kunne man måske forvente at de blot lige gav sig den ulejlighed og se på de links jeg havde sat ind - det ville give svar på mange spørgsmål, formoder jeg.

Grunde til jeg har skrevet som jeg har er jo netop (som jeg også skriver) at jeg ikke har så meget forstand på dette.

Men fair nok du ikke er interesseret i at give bud, det står dig fuldstændig frit for, men hvorfor så bruge tid på denne tråd???

Nå men sjovt at jeg allerede har fået 3 bud allerede på siden - nogle kan åbentbart godt give et ESTIMAT - har jo ikke bedt om præcist tilbud sådan som jeg ser det. Til disse har jeg spurgt hvordan de påtænker siden bygget op, netop så jeg efterfølgende kan komme med input til hvad jeg mener der enten skal lægges til eller trækkes fra.

Nå men håber andre aminoer ligesom de tre jeg har fået et bud fra, gider give deres bud - og dem der ikke er interesseret i at byde ind med deres estimat, og i det hele taget ikke gider lave opgaven, find en anden tråd og skriv i, hvis i har for megen tid.

På forhånd tak.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 16:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror ikke du forstå det... At give et bud på en hjemmeside som en af dem du linkede til kan ikke gøres bare sådan som Rasmus pænt prøvede at hjælpe dig med.

Der er så meget i det og siden du ikke har så meget forstand på det undre det mig at du tvivler en kompetent person inden for emnet ? :)

JEg ville kræve som du selv var inde på en lidt mere specifik beskrivelse af opgaves og selv sætte dig ned og finde ud af de funktioner du som admin skal ahve og hvad håndværkere og kunder skal ahve behov for.

For INTET er en selvfølge når det kommer til programmering hvad angår funktionalitet, og hvis du lige pludselig kommer med noget mere der skal på så skal du også hoste op med mere, også bliver du skuffet da det ikke holder det budget du troede der var.

For din egen skyld, brug et par timer på at lave en detaljeret beskrivelse af funktioner og behov så giver du folk en bedre chance for at byde mere præcist på din opgave, og chancen for du bliver skuffet bliver mindre :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:53

Haha den var god Rasmus :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 16:54

Hej, jeg kender et firma, som laver web, hvor ejermanden's svoger har byggeklar.dk og de vil helt sikkert hjælpe dig helt professionelt.

Jeg har selv arbejdet der, og din hjemmeside bliver bygget i en TYPO3 løsning som jeg mener at kunne huske Byggeklar er.

Det er et etableret, "ikke-iværksætter" firma som har eksisteret i en 10års tid og er meget professionelle med deres service og leveringer. Kontakt mig på PB så skal jeg lige give dig noget kontakt information, jeg må højst sansynlig ikke snakke på deres vegne. så jeg vil ikke udtale mig om noget her.

Håber du har en god aften =)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 16:56

Hej Bruun

Jeg forstår udmærket godt at for at man skal kunne komme med et specifik tilbud, kræver det en mere specifik beskrivelse.

Men hvis man går ind på disse to sider, så kan man i løbet af 5-10 minutter, læse sig igennem selve setup'et under hver hjemmesides "info" side - ved godt dette ikke går i detaljer, men så har man da hvertfald en ide - så at sige at sådan en side koster mel´lem 5000 og 1000000 kr. det er useriøst, uanset om man er kompetent eller ej indenfor dette felt.

Hvis du spørger en håndværker, "hvad koster det og få lagt nyt tag" , så er det jo heller ikke op til den private forbruger og informerer håndværkeren om hvilken konstruktion han/hun vil have benyttet - det er håndværkerens opgave og komme retur med nogle gode ideer. Ved godt dette er groft sat op, men og sætte den animation op i tråden her virker bare på mig lettere provokerende, især når man direkte skriver at man ikke er interesseret i opgaven.

Nå lad det ligge, har haft en hård dag - men jeg er glad for de bud der er kommet indtil videre - jeg går dog stærkt udfra at disse personer er seriøse, selvom folk her i tråden skriver det modsatte.

Go eftermiddag.

Bendtsen

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:

Hvis du spørger en håndværker, "hvad koster det og få lagt nyt tag" , så er det jo heller ikke op til den private forbruger og informerer håndværkeren om hvilken konstruktion han/hun vil have benyttet - det er håndværkerens opgave og komme retur med nogle gode ideer. Ved godt dette er groft sat op, men og sætte den animation op i tråden her virker bare på mig lettere provokerende, især når man direkte skriver at man ikke er interesseret i opgaven.

Så du  er ligeglad om det er skiffer, stråtag, lertegl elle rlavet af tagpap? Om det er flat eller bygget på en bestemt måde?

Du kan ikke se hvordan deres system er backend, om der er et større email system der automatisk sender mails ud, giver en valideringslink ved oprettelse som skal bruges inden din profil er aktiv etc. der er meget mere i det end som så.

Jeg taler af erfaring, det er bedst at forberede sig godt og grundigt. Du slipper billigere.

Men jeg har ikke noget bud så jeg må hellere lade de seriøse overtage:)  OG nej, ikke alle er aminoer er seriøse, der er nogen som prøver at tjene lette penge ved at snyde eller ikke lave det ordenligt.

Godaften

Side 1 ud af 6 (52 indlæg)