Det er så det mht. højreklik, men det er jo kun et valg hvis man vil det - du kan sagtens have siden kryptereret og tillade dette - det er kun et spørgsmål om hvad for regler man vælger/hvad man vil tillade... Du kan f.eks lale alt være som normalt mens billleder er krypteret/spærret for downloadning, og så er som sagt resten normalt... Med andre ord kan man indstille det efter sit behov og ønsker..
"mange bruger også billederne i e-mailen hvis de skal makere en ting ved produktet, alt det udelukker man jo til skade for en selv." Man kan jo diskutere hvis du ikke bider dig selv i halen ved, at tillade det fordi det vil jo ikke være sidste gang som det sker for dig, og så skal du til, at bruge tid, energi og penge på det igen. Det er jo selvfølgelig en balance gang og hvad vægter mest og hvad taber du mest på - in the long run.
Nå men for at vende til bage til den oprindelige tråd, så sender jeg et brev med en regning til dem med et krav om xxx antal kroner, og så må jeg være den sure stodder når de ringer og brokker sig.
Jeg skal lige havde talt op hvor mange billeder jeg kan finde hos dem, og fundet alt bevis matrielet, så sender jeg det. Og de må gerne tude snot for min skyld.
Skal jeg lave en faktura på beløbet eller skal jeg stille kravet op i et brev, hvad er bedst?
Jeg skal nok give nærmer besked om hvordan hele sagen forløber.
Mvh Allan
VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.
Dato: 19-12-2006 01:00:28 Forfatter: whatever Det er så det mht. højreklik, men det er jo kun et valg hvis man vil det - du kan sagtens have siden kryptereret og tillade dette - det er kun et spørgsmål om hvad for regler man vælger/hvad man vil tillade... Du kan f.eks lale alt være som normalt mens billleder er krypteret/spærret for downloadning, og så er som sagt resten normalt... Med andre ord kan man indstille det efter sit behov og ønsker..
''mange bruger også billederne i e-mailen hvis de skal makere en ting ved produktet, alt det udelukker man jo til skade for en selv.'' Man kan jo diskutere hvis du ikke bider dig selv i halen ved, at tillade det fordi det vil jo ikke være sidste gang som det sker for dig, og så skal du til, at bruge tid, energi og penge på det igen. Det er jo selvfølgelig en balance gang og hvad vægter mest og hvad taber du mest på - in the long run.
1. Du mister enhver mulighed for ordentlig søgemaskineoptimering. 2. Du er uomtvisteligt en gene for brugeren (uanset brugerens faktisk behov, så skal man aldrig opsætte begrænsninger, hvor der ikke (for brugerens skyld) er grund til det). 3. Du kan ikke kryptere noget, der skal vises, afspilles eller på anden måde vises (kan maskinen vise noget, så får den en instruktion hertil, og den kan altid brydes).
Alt i alt er det en ret dårlig taktik, og jeg mener bestemt ikke, at det er en løsning på problemet. Jeg kunne godt fristes til at drage en parallel til pladebranchen, men det er vist overflødigt set i lyset af ovenstående.
I øvrigt holder jeg med Lone i, at Letterman er bedst, ligesom jeg også mener, at det er tåbeligt at udelukke Mac-brugere, når der bestemt ikke er belæg for det.
Dato: 19-12-2006 00:17:45 Forfatter: Lone S. Hansen Whatever: Jeg sidder på Mac. Det er nok derfor. Men hvis ens side ikke virker hos folk der sidder på mac, sutter det jo også lidt røv. Anyway - jeg synes at disabling af højreklik er decideret tåbeligt. Du ødelægger brugeroplevelsen for en masse af dine hæderlige besøgende.. og jeg vil hellere give DEM en god oplevelse og så give tyvene en dårlig, hvis det skulle komme så langt - end at skære alle over én kam og nedsætte brugervenligheden.
blond, retarderet - og befængt med bryster og du sidder på Mac. Ham Mac er en helddig kartoffel :-)
Whatever - det er varm luft på flaske... Det virker ikke for dem som virkelig ønsker at snuppe billederne fra dit site. Det forhindre måske tante Emma på 65, som lige har været på et hjemmeside-kørekort-kursus, i at stjæle billederne. Men det er så det. Jeg ville kunne sakse et billede fra en hjemmeside beskyttet med det system på 5 sekunder....
Som sagt, som de nu skriver så kan det stoppe 95-98%, men ikke 100% - ja fordi de resterende som har viden og virkeligt inderligt vil stjæle dit billede - kan gøre det. Hele meningen med det er jo at stoppe flertallet -alstå proaktivt forhindre så det er kun et mindre tal som gør det, dvs dem som nu har resourcerne og viden til det. Du kan aldrig være 100% sikker., men det gør det meget sværere....
Quote:
- image theft will be nearly impossible
- direct linking to your images from another websites (something very common) will be absolutely impossible
- big images will load faster if split
- the code that loads the image will be encrypted using the award winning HTML Guardian code protection technology
nearly impossible! ikke alt kan forhindres - heller ikke at bankrøver røver en bank.. Vil man så kan man..
Dato: 19-12-2006 13:44:37 Forfatter: whatever Som sagt, som de nu skriver så kan det stoppe 95-98%, men ikke 100% - ja fordi de resterende som har viden og virkeligt inderligt vil stjæle dit billede - kan gøre det. Hele meningen med det er jo at stoppe flertallet -alstå proaktivt forhindre så det er kun et mindre tal som gør det, dvs dem som nu har resourcerne og viden til det. Du kan aldrig være 100% sikker., men det gør det meget sværere....
Quote:
- image theft will be nearly impossible
- direct linking to your images from another websites (something very common) will be absolutely impossible
- big images will load faster if split
- the code that loads the image will be encrypted using the award winning HTML Guardian code protection technology
nearly impossible! ikke alt kan forhindres - heller ikke at bankrøver røver en bank.. Vil man så kan man..
Det er salgsgas! Der er intet hold i det. Et billede indlæses ikke hurtigere ved at dele det op i flere dele - tværtimod. Det kræver mere HTML, det kræver flere filer og det medfører flere forespørgsler og svar, der igen er forbundet med en del ressourceforbrug.
HTML Guardian virker ikke. En browser skal bruge HTML for at vise en side. Den skal altså modtage noget HTML, og selvom du slører det med JavaScript, så kan du uden problemer få den oprindelige HTML at se. Det skader kun brugerne.
Jeg vil benytte lejligheden til at tale om pladebranchen, som jeg kort nævnte før. Den ophavsretsstridige kopiering er på ingen måde blevet mindre i de år, hvor der har været "kopisikring" på cd''er. Tværtimod er de lovlydige forbrugere blevet mere utilfredse.
Jeg ville vedlægge en seperat faktura. Husk i brevet at gøre dem opmærksom på, at betaling ikke er ensbetydende med at de opnår brugsret over billederne.