Dato: 18-12-2006 23:41:19 Forfatter: whatever Der må jeg nok skuffe dig og ikke give dig ret - med htmlguardian kan du ikke gøre det - Det er ikke muligt da alt er krypteret.....
Du kan prøve at gå in på deres side på 'demonstration' og pr'v at hugge noget... Held og lykke... http://www.protware.com
Forsøg at hugge kilde koden også hvis du kan...
Øhmn.. jeg er både halvretarderet og naturlig blondine - og pige - og jeg har sourcen til den side.
EDIT: Jeg er så blond, rearderet - og befængt med bryster - at jeg lavede en view source på forsiden og ikke på "demonstration" ;) Men siden "Demonstration" loader ikke hos mig. Den går direkte tilbage til default.. så lortet virker faktisk ikke hos mig. Så jeg er .. lidt.. undskyldt, men ikke helt :)
Dato: 18-12-2006 23:41:10 Forfatter: Biz. Since 1992
Dato: 18-12-2006 23:27:40 Forfatter: Allan Nielsen Det kunne meget vel tænkes at de er ''for gode'' og de tror at det er producenten, men det ændre vel ikke på tingene? Jeg sendte enda et skærmdump med af de billeder det var galt med. så der er ingen undskyldninger.
hvis jeg var dig :-) ville jeg sætte et lille firma logo på alle dine produkt fotos, det giver en slags reklame i flere forstand.
1) der er mange kunder der lige gemmer fotos på sin pc ''en husker hvor det kom fra ''
2) Du indprinter dine kunder ''underbevis hjerne'' dit firma navn - ser det så ''tit''
3) det ser pro ud hvis det bliver lavet rigtig.
4) dine konkurrenter tager ikke bare lige et foto
Måske en god ide, jeg har aldrig tænkt på det på den måde, jeg har altid syntes at det var noget som så lidt fjollet ud, men måske har du ret i at det printer sif ind hos kunderne
Mvh Allan
VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.
EDIT: Jeg er så blond, rearderet - og befængt med bryster - at jeg lavede en view source på forsiden og ikke på "demonstration" ;) Men siden "Demonstration" loader ikke hos mig. Den går direkte tilbage til default.. så lortet virker faktisk ikke hos mig. Så jeg er .. lidt.. undskyldt, men ikke helt :)
Lyder meget mærkeligt - det fungerer hos mig både i IE /Firefox hos mig.. - også hvis jeg hopper på en anden workstation end den jeg sidder på lige nu... Så desværre må nok fejlen ligge i din pc. (sry)
og jeg har sourcen til den side.
Det er kun deres demoside som er kryptereret - den du har fat i f.eks hovedsiden er det ikke (krypteret)og der kan du læse soucre koden...
Whatever: Jeg sidder på Mac. Det er nok derfor. Men hvis ens side ikke virker hos folk der sidder på mac, sutter det jo også lidt røv.
Anyway - jeg synes at disabling af højreklik er decideret tåbeligt. Du ødelægger brugeroplevelsen for en masse af dine hæderlige besøgende.. og jeg vil hellere give DEM en god oplevelse og så give tyvene en dårlig, hvis det skulle komme så langt - end at skære alle over én kam og nedsætte brugervenligheden.
Det kan godt være, at det er fordi det er en mac, det skal jeg ikke svare på, med mindre, at vi kontakter protware og spørger.... Men til den anden side så er det meget begrænset hvor mange det er som sidder på en mac... sry, but that's a fact.. Så det vil ikke påvirke mærkbart på salget i en webshop....
Jeg har dog svært at forstille mig at htmlguardian spærrer for mac brugere, men jeg kan ikke garantere for det....
"for en masse af dine hæderlige besøgende.. og jeg vil hellere give DEM en god oplevelse og så give tyvene en dårlig, hvis det skulle komme så langt "
Det kan jeg dog give dig til en hvis del ret i, men på den anden side har man som forbruger (hædelig), ikke en interesse i at højreklikke på en side og download'e f.eks et billde da man ikke kan bruge det til noget - jeg har f.eks aldrig kommet på tanken - jeg skal jo bare shoppe noget...her og nu.
For øvrigt så kan jeg så også tillægge at DE GANGE HVOR JEG FAKTISKT HØJrEKLIKKER, så er det fordi jeg (ja man kan sige hugger noget - tilladt el. ikke er en anden story) copy/paster tekst mm. el billeder ud fra en side. en legitim bruger vil ikke gøre/have en interesse i dette, så det med bruger venligheden.. er efter min mening ligegyldig - Det fylder simplethen ikke nogen funktion for den ærlige bruger.
Taget i betragtragtning så er det vigtigeste , at spørge sig selv om man er parat at bruge de mange tusninde kroner og brugt (jeg ville sige spildt) arbejdstid + negative følelser/energi på et case som dette når det kommer - fordi det gøre det med sikkerhed før eller senere... og bruge al tid på advokat, med et måske usikkert udfald plus $$$$$ som det koster.. Er det så ikke meget nemmere at være proaktiv og slippe for dette fra start og koncentrere sig på sin business istedet? - Det mener jeg ihvert fald - det andet alternativ er ikke attraktivt i mine øjne.
1: Du skal ikke undskylde overfor mig, at jeg sidder på mac. Jeg har det fint med mit valg af computer.
2: At diskutere fordele og ulemper ved disabling af højreklik, er som at diskutere hvad der er bedst: Leno eller Letterman. Det er et spørgsmål om smag og behag - og vi bliver nok aldrig enige. Jeg vil til hver en tid holde på, at ulemperne overdøver fordelene ved disabling af højreklik (og i øvrigt på at Letterman er rundt regnet 15.000 gange bedre, end Leno). Du er af en anden overbevisning. Fred være med det. Det er din shop. Du får bare ikke mig som kunde.
Ok så fandt jeg svar på den med MAC... fra protware's side We currently don't plan to release HTML Guardian for Mac because of the low popularity of the Macintosh platform. Occasionaly we receive questions whether ...
Så det er fordi du er mac bruger - men det er jo ikke mange af jer på den anden side, (no offense).
Hey på den anden side... så ville jeg selv købe en mac selv da der er mere driftsikre (og pænere) hvis jeg skulle vælge idag...
Jeg syntes nu også at disabling af højreklik er noget tis, feks. gør mange af vores kunder det at de kopiere teksten over i en e-mail hvis de vil spørge om noget ved et bestemt produkt, det ved jeg helt sikkert at de er glade for, mange bruger også billederne i e-mailen hvis de skal makere en ting ved produktet, alt det udelukker man jo til skade for en selv.
Mvh Allan
VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.