Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedre end Adsense..!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 30-12-2006 09:04:23 Forfatter: Mikkel deMib Uanset om der arbejdes med AdSense eller affiliate programmer skal der optimeres intensivt for at give gode resultater.

Hej Mikkel,
hvad mener du med optimering af AdSense? Mig bekendt er der ikke "nogle knapper at dreje på" (udover at eksperimentere med farver og placering - men det er måske også det du mener)?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:30
Der er ekstremt mange ting du kan gøre for at optimere en AdSense implementering, og meget af det har ufattelig stor effekt. En enkelt ændring kan med at slag fordoble dine indtægter - andte ting forbedrer det måske bare nogle få procent. Men alt i alt kan du ofte tage en helt uoptimeret AdSense implementering og 3-5 doble indtægten ved intensivt arbejde med alverdens optimering.

Du kan bl.a.

- Ændre farver
- Lave rammer, eller fjerne dem
- Ændre annoncestørrelser
- Vælge mellem tekst, billed eller miksede annoncer
- Ændre på placering
- Ændre på antal pr. side
- Andre på hvad der omgiver annoncerne (content/tekster)
- Bruge Google AdSense tags til at inkludere eller ekskludere tekstelementer
- Opsætte forskellige former for randomisering af ads (placement, frequency etc)

Og meget mere. Det er kun kreativiteten der sætter grænserne ...
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:52
Mikkel har megetret i det han skriver, og hvis man ikke selv har oplevet det, så bliver man overrasket over hvor stor effekt f.eks. en farveændring kan have.

Lige netop disse forhold er noget som reklamefolk ofre mange ressourcer på, og de bedste af slagsen ved imponerende meget om den slags. Os almindelige dødelige, kan som minimum  rigistrere hvilke af hvors tiltag dervirker og hvilke der virker mindre godt, og så arbejde os frem mod noget der virker.

Jeg har skrevet en artikel  der heder "Tjen penge med Adsense" der handler om lidt af det (ikke Mikkels gode bemærkninger om farve valg m.m.), bl.a hvordan man kan vælge niche og hvordan man kan vælge hvilke søgeord bør gå efter

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:59
Egner alle hjemmesider sig til at bruge AdSense?

Jeg er fx ved, at lave en hjemmeside, der handler om mobiler og ting i den retning, vil jeg kunne tjene penge på AdSense på sådan en side?

Skal jeg opbygge mit design om AdSense eller lave mit design og så indsætte AdSense?

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 22:33
Hej har selv optimeret mine adsense reklamer til en grad hvor jeg syntes de ikke går på kompromis med design og brugervenlighed. Og dette har har forøget eCPM med 100%. Ikke fordi jeg bliver milionær på det, men det er en god hjælp til at betale de faste omkostninger.

Men mit svar var mest til Konne.

Det er ikke en god ide at opbygge design til adsense, men få det til at passe ind i det design der passer til siden. Det er de besøgende der skaber indtægten, det er ikke adsense alene.

Hvis du kan få dine brugere overført fra "enkelt-gangs" besøgende til faste besøgende er der større chance for de klikker på dine adsense reklamer en eller flere gange.

De alm. optimeringsregler er:

- Placering af reklamer så de er direkte synlige på siden (i synsfeltet, midt på siden normalt eller hvor brugere generelt kigger på siden)

- Give reklamer samme baggrundsfarve som den alm. baggrund (kommer lidt an på design og indhold, pas på med at snyde brugerne til at klikke på dem, hvis de tror det er en del af din side. Det kan give god indtjening i kort tidshorisont, men i det lange løb kan du både miste besøgende og annoncører).

Hvis du har mange faste besøgende, kan det betale sig at lave en random variabel på farven på reklamerne. Hvis den kun er blå (f.eks.) kan brugerne vænne sig til at farve og bare ignorere den. Hvis den ændres fra gang til gang er der større chance for at den får opmærksomhed.

Bare et par ekstra tips, eller kig på webmasterworld.com''s adsense forum. De har prøvet det hele og kan give dig gode tips. Og generelt kan du følge Mikkels tips, han har fat i den lange ende her :)

Men jeg vil for altid mene, at i det lange løb er de besøgende meget vigtigere end adsense (eller anden indtjening), så du skal lave siden med henblik på brugervenlighed og information for de brugere kommer dertil. Så de kommer igen hver gang de skal finde noget der handler om dit emne. "Branding" er utrolig vigtig på nettet, da der findes utallige sider med samme indhold.

Og til sidst. Uden at kende meget til mobilsider, vil jeg mene at den branche er god til adsense, da det er en af de store brancher på nettet, hvor brugere benytter til at finde information, downloads (10 kr. pr. stk.?) (og købe?). Så der skal nok være penge i det marked i adsense.

Men igen, hvis det ikke er noget du skal bruge mange penge på at sætte igang, så sats på brugerne før du satser på adsense. Har du brugerne skal pengene nok komme!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:50
Jeg vil tage et andet udgangspunkt end mads.

Hvis du vil tjene penge på adsense, så er der nogle ting der er vigtige

- Emnet af dit web site skal være rigtigt. Langt de fleste adsense annoncer giver ganske små beløg, og skal du tjene noet videre på den slags annoncer, så skal du have rigtig mange sider, gerne flere web sites med mange sider og rigtig rigtig mange besøgende, før der er noget fornuft i det. Hvis du vælger et emne hvor der findes nogle annoncer, der giver flere penge pr. klik, så er det ofte lettere at opnå fornuftige resultater.

- Sitet skal være rimeligt stringent inden for emnet. For at google kan matche annoncerne ordentligt, bør der ikke være den store tvivl om hvad dit site handler om og du bør blive inden for emnet. Det samme er gældende for den enkelte artikel

- Sitet skal være ordentligt optimeret og klare sig godt i søgemaskinerne. Hvis dut site f.eks. handler om sejlbåde og jeg har fundet dit sigt på søgeordet overnatning, så er det meget lidt  sandsyneligt at jeg vil trykke på dine sejlbådsannoncer. Hvis jeg derimåd har fundet dit site fordi jeg leder om priser på sejlbåde, så er sandsyneligheden meget større.

Formlen er ret enkelt

Godt betalende søgeord + meget trafik + høj click rate = gode penge

Den høje click rate opnås når annoncerne passer godt til det gode indhold de præsenteres på

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 23:30
Tak for interessant info!
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 00:51
Kommentar til Kim Guldberg.

Jeg er egentlig utroligt enig i hvad du skriver, men den pointe jeg prøver at få frem til er, at websitet skal ramme et emne udvikleren selv interesserer sig for. Hvis udvikleren selv brænder for det, vil de besøgende blive fanget og sitet vil vokse.

Hvis udvikleren ikke brænder for vil sitet hurtigt blive gammelt (andre sites vil fange de besøgende) og besøgstallet vil ikke kunne opretholdes.

Det jeg egentlig prøver at komme frem til er, hvis du selv vil noget med siden (ikke bare tjene penge) vil de besøgende højst sandsynligt komme. Og besøgende = penge i reklameindtægter (adsense).

Men hvis du bare laver det for at tjene penge, vil de besøgende måske komme i starten, men det vil formegenlig ikke vare ved hvis du ikke selv brænder for det (opdateringer vil stoppe).

Du kan selvfølgelig også blive ved med at opdaterere, men du skal tænke på at meget få sider tjener særligt meget i starten. Og det kan derfor være svært at holde gejsten oppe i starten, da indtjeneningen vil være lav. Og især hvis det ikke er et emne du virkelig brænder for (hvor det er udfordringen, mere end indtjeningen der driver værket)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 09:24
Så kommer nybegynderen på banen :)

Jeg har forstået på meget af det jeg har læst rundt omkring på nettet at et klik på en AdSense annonce/reklame ofte kun give under 1 kr. og ofte i få øre, så det slet ikke kan betale sig.
Jeg undre mig naturligvis derfor over hvordan man kan tjene mange penge, er "tricket" bare at have mange besøgende, hvilket så vil give clicks?

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:00
Det kræver altid mange besøgende at tjene penge på annoncer. Pointen er, hvilke annoncetyper og netværk du tjener mest på, og her kommer AdSense ofte ud med resultater der slår det meste. Jeg har set flere eksempler, hvor AdSense indtjeningen lå på 20-40 gange det som tilsvarende bannernetværk kan tilbyde - så AdSense er ikke bare lidt bedre, men meget!
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)