Det er alt for svært at kunne sige. Der stor forskel på lån-sites og gratis-spil sites, og der også stor forskel i volumen - så en høj CPM (som er en forkortelse af indtjeningpr. 1.000 visninger), er alt for svært at sige.
Min rekord er at tjene 11.000 kr. på 1.000 besøg.
Det er sgu en ret seriøs indtjening for 1000 besøgende haha :) Det har jeg ALDRIG været i nærheden af.
Der er forskellige strategier. Du kan tydligt se når en side blot er opsat som "cash-cow", kontra dem som prøver at skabe en fast brugerskare :-)
Med venlig hilsen Casper Schneidereit
Det er jeg enig i.. Stort set alle mine sider må betegnes som cash-cow sider, men jeg går dog stadig meget op i kvaliteten af siden, da jeg ikke går ind for spam eller andet ubrugeligt crap. Jeg mener bare.. Man kan godt have en flot og overskuelig hjemmeside som stadig opnår max potentiale hvad angår indtjening hehe.
Det overrasker mig lidt, det havde jeg nok ikke lige gættet i første omgang. Jeg har desværre ikke tid til at kaste mig over noget nyt, og slet ikke på internationalt plan. Men tak for tippet :-).
Desværre får vi så ikke mulighed for at følge projektet (?), men held og lykke med det anyway :-).
Jeg mener bare.. Man kan godt have en flot og overskuelig hjemmeside som stadig opnår max potentiale hvad angår indtjening hehe.
Enig, det var også bare for at sætte det lidt på spidsen. Er du så hoppet i skattely i udlandet?
Grundet erfaringer må jeg indrømme at jeg nok holder projektet for mig selv, men jeg vil da overveje at lade jer følge det alligevel.. Men jeg har bare dårlige erfaringer med IKKE at være anonym.. på warriorforum.com (en engelsk IM-side - som i øvrigt er VERDENSKLASSE, og alle burde læse på) - anyway.. På det forum der valgte jeg på et tidspunkt at afsløre mig selv og sådan og fortælle lidt om hist og her, og jeg blev spammet til med emails, og folk der ville have hjælp - hvilket også er okay, hvis det var moderate mængder. Men min MSN, skype og facebook havde bogstaveligt 50 ansøgninger om dagen i den periode.. Indtil jeg slettede mig og startede forfra.
Men Danmark er nok ikke det samme.. Så den skal jeg lige holde i tankerne *GG*
Angående skattely.. Nej, jeg flygter ikke selvom det til tider har været fristende - men i en periode af mit liv hjalp kommunen og staten mig, og i den periode lærte jeg alt hvad jeg kan nu mm. og hvis ikke velfærdssamfundet eksisterede var jeg nok stadig på herrens mark - så jeg betaler det jeg skal med et smil på læben - ærligt og redeligt :)
Jeg betaler aldrig for mine besøgende - det giver ifølge mig ingen mening, da jeg kan få besøgende fra mange af mine andre små hjemmesider og via google, yahoo og bing. Så primært betaler jeg INGEN penge for besøgende, og har aldrig gjort det, og forventer bestemt heller ikke at gøre det :D
Det er da dumt at afskære dig selv fra muligheden for at tjene penge på de besøgende du kan få via PPC annoncering på søgemaskiner. Det er da en ikke ubetydelig del af internetbrugerne du ikke gider at beskæftige dig med.
Ja, jeg tvivler på du vil løbe ind i de samme ekstase problemer herinde. De fleste har ret tralvt med deres egne projekter, men det er altid spændede at følge andres, så man kan se og lære af dem :-). Tænker over det.
Jeg betaler aldrig for mine besøgende - det giver ifølge mig ingen mening, da jeg kan få besøgende fra mange af mine andre små hjemmesider og via google, yahoo og bing. Så primært betaler jeg INGEN penge for besøgende, og har aldrig gjort det, og forventer bestemt heller ikke at gøre det :D
Det er da dumt at afskære dig selv fra muligheden for at tjene penge på de besøgende du kan få via PPC annoncering på søgemaskiner. Det er da en ikke ubetydelig del af internetbrugerne du ikke gider at beskæftige dig med.
Well... Jeg har brugt PPC før.. Men jeg har indset af indtjeningen bliver LANGT større med den rette SEO i stedet for.. Folk klikker IKKE på den første annonce når de søger på eksempelvis google, men det første RESULTAT.. Folk kan skelne mellem annoncer og resultater. Så da jeg brugte det i sin tid brugte jeg måske 25-50 kroner på at tjene 200 kroner.. Men brugte 0 kroner på at tjene 200 kroner med den rette SEO - og derudover giver det flere besøgende IMO også, og KAN være yderst IKKE-målrettet hvis det bruges forkert eller en lille fejl laves. Så der skal 100% styr på det, men når der er dette KAN det måske være en god idé.. Men jeg bryder mig ikke om udgifter :) Hehe
Ja, jeg tvivler på du vil løbe ind i de samme ekstase problemer herinde. De fleste har ret tralvt med deres egne projekter, men det er altid spændede at følge andres, så man kan se og lære af dem :-). Tænker over det.
Det er 100% korrekt - jeg følger også ofte mange andres projekter, da det er spændende at se hvad man egentlig kan være i stand til, uanset om det så er sejr eller fiasko..
Ups.. Fiasko findes ikke.. Feedback kalder jeg det! I stedet for at tænke over hvad jeg lavede af fejl tænker jeg over hvad jeg kunne gøre bedre.. Tyg lidt på den drenge og piger hehe ;)
Well... Jeg har brugt PPC før.. Men jeg har indset af indtjeningen bliver LANGT større med den rette SEO i stedet for.. Folk klikker IKKE på den første annonce når de søger på eksempelvis google, men det første RESULTAT.. Folk kan skelne mellem annoncer og resultater. Så da jeg brugte det i sin tid brugte jeg måske 25-50 kroner på at tjene 200 kroner.. Men brugte 0 kroner på at tjene 200 kroner med den rette SEO - og derudover giver det flere besøgende IMO også, og KAN være yderst IKKE-målrettet hvis det bruges forkert eller en lille fejl laves. Så der skal 100% styr på det, men når der er dette KAN det måske være en god idé.. Men jeg bryder mig ikke om udgifter :) Hehe
25-50 kr. på at tjene 200 kr. er da en god forretning. Det giver et overskud på 350-375 kr. istedet for 200 kr.
Og nej, der er stadig mange mennesker som ikke kan skelne imellem organiske resultater og sponsorerede links.