Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering (SEO) i flere lande

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange taler om at sælge på international plan - men det er åbenbart de færreste som ved, at det rent faktisk har en betydning for hvor ens forretning er hosted. Det har jeg nu fattet :-)

Det vil sige, at det er et parameter som man skal overveje og have med i sin planlægning. Men er der nogen som kan oplyse vigtigheden af dette parameter? 

Fx. hvis min forretning er hosted i USA - hvor stor betydning har det så for min søgemaskineoptimering i UK?

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:52

Nu har jeg fået svar fra Marcel Fuursted og urges - men det ville da være glimrende hvis Rosenstand & deMib og kom med deres svar på de 3 spørgsmål i denne tråd

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:55

tuxen@me.com:

Mange taler om at sælge på international plan - men det er åbenbart de færreste som ved, at det rent faktisk har en betydning for hvor ens forretning er hosted. Det har jeg nu fattet :-)

Det vil sige, at det er et parameter som man skal overveje og have med i sin planlægning. Men er der nogen som kan oplyse vigtigheden af dette parameter? 

Fx. hvis min forretning er hosted i USA - hvor stor betydning har det så for min søgemaskineoptimering i UK?

Hvor stor en betydning det har kommer nok lidt an på markedet og konkurrencen, så den er lidt svær at svare på...

Nu kan jeg ikke huske hvad det hedder, men hvis Martin Thorborg "lytter" med, så kan han måske fortælle hvem de bruger til at hoste SPAMfighter. Det er en dyr løsning, men det betyder at de faktisk er hosted i hvert land :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:01

Marcel Fuursted:
Nu kan jeg ikke huske hvad det hedder, men hvis Martin Thorborg "lytter" med, så kan han måske fortælle hvem de bruger til at hoste SPAMfighter. Det er en dyr løsning, men det betyder at de faktisk er hosted i hvert land :)

Det du tænker på er firmaet Akamai - men dine konklussioner er nu ikke korrekte! :)

Det Akamai tilbyder er en løsning hvor TILGANGEN til web content sker lokalt - men det betyder absolut ikke, at lokalt content er hosted lokalt. Det er blot replikeret. Når f.eks. Google, fra USA, crawler  det danske indhold får de således IKKE en dansk server, men en Amerikansk.

Netop den slags hosting har vist sig at have nogle alvorlige og meget komplicerede problemer.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:05

tuxen@me.com:

Din hosts placering er en af de mindre betydende parametre, hvis du sammenligner med f.eks. gode sidetilter, indgående links, søgeord i teksterne, god linkstruktur, entydige URL'er og de andre basale og væsentlige elementer i SEO.

Men hvis du er på et marked med knivskarp konkurrence, er det ærgeligt at sætte sig selv bare en smule tilbage ved at have hosting i et andet land. Og så afskærer man også sig selv fra de få procent af søgninger, der bruger lokale modifiers på søgningerne, som Fuursted allerede har været inde på.

Altså kan det sagtens lade sig gøre at have gode placeringer ved hosting i "2. land", hvis man har et bedre optimeret website end konkurrenterne, men man sætter sig en smule tilbage ved at gøre det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:08

Hvad vil I så foreslå, hvis man som jeg, en lille dansker, ønsker at få mit kommende engelssprogede website (www.soundspectre.com) så bredt ud i verden som muligt, dvs. først og fremmest ligge godt placereret i Google, når f.eks. en amerikaner søger på music eller music reviews? Jeg vil gerne gå efter de store markeder.

Hej Thomas,

I dit tilfælde ville jeg få websitet hostet i USA, med mindre du har tænkt dig primært at skrive musikanmeldelser af europæisk/britisk musik. Der er jo en vis forskel i musiksmag og timing mellem USA & UK/Europa.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:11

Mikkel deMib Svendsen:

Marcel Fuursted:

Det du tænker på er firmaet Akamai - men dine konklussioner er nu ikke korrekte! :)

Det Akamai tilbyder er en løsning hvor TILGANGEN til web content sker lokalt - men det betyder absolut ikke, at lokalt content er hosted lokalt. Det er blot replikeret. Når f.eks. Google, fra USA, crawler  det danske indhold får de således IKKE en dansk server, men en Amerikansk.

Netop den slags hosting har vist sig at have nogle alvorlige og meget komplicerede problemer.

Nå, for sørensen

Jeg kunne heller ikke helt huske hvad det var for noget :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:20

Frank Hellerup Madsen:

TT Tekstforfatter:

Hvad vil I så foreslå, hvis man som jeg, en lille dansker, ønsker at få mit kommende engelssprogede website (www.soundspectre.com) så bredt ud i verden som muligt, dvs. først og fremmest ligge godt placereret i Google, når f.eks. en amerikaner søger på music eller music reviews? Jeg vil gerne gå efter de store markeder.

Hej Thomas,

I dit tilfælde ville jeg få websitet hostet i USA, med mindre du har tænkt dig primært at skrive musikanmeldelser af europæisk/britisk musik. Der er jo en vis forskel i musiksmag og timing mellem USA & UK/Europa.

Hej Frank

Tak for hurtigt svar. Musikken, jeg anmelder er overvejende amerikansk, men der er dog også kunstnere fra Canada, England, Irland, Scotland, Australien og Frankrig. Der vil både være anmeldelser af helt nye udgivelser og gamle klassikere.

Hvilken host vil du anbefale?

Og hvad hvis jeg også stræber efter at gøre mig gældende i Canada, England og Tyskland?

Tak for hjælpen!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:37

- en masse sludder - 

(tak for irettesættelsen) Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:49

intergalactic:
Kan vi ikke blive enige om at .dk betyder væsentligt meget mere end ip-adressen?

NEJ! cTLD har ikke været brugt som primær lande-indikator i mange, mange år af søgemaskinerne. Som Nettet udviklede sig vise det sig nemlig hurtigt, at der slet ikke er den stramme opdeling af indholdet, som man måske kunne have håbet på, i forhold til de forskellige domæneendelser. Og derfor er cTLD ikke nogen særlig god idikator.

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)