Du skal nemlig bare blive ved!
Det handler om at skabe en masse relevant trafik til dit site. Når du nu elsker at skrive om computer relaterede emner, så synes jeg du skal prøve at brande dig selv og dit site, som et sted hvor folk kan få rådgivning til f.eks. valg af det rigtige anti-virus program. På sådan en fredag aften, kan jeg komme i tanke om følgende ting, som jeg synes du bør prøve at eksperimentere lidt med:
1) Søgemaskineoptimering.
Hvis du ikke allerede ved det, så vil du meget hurtigt finde ud af det. Søgemaskineoptimering er den, efter min mening, suverænt bedste vej til relevant trafik. I dit tilfælde skal du selvfølgelig forsøge at ranke højt på computer relaterede ord. Overvej hvor mange hits du kan få ved at ligge dig i toppen på f.eks. "gratis antivirus program".
Emnet er super komplekst og jeg mestre det langt fra, men du kan starte med at læse en masse om det her på Amino og så findes der også gode bøger om det.
2) Optimer dit site og dine indlæg.
Det er vigtigt at dit site og specielt dine indlæg er brugbare. Skriv om ting du ved andre kan bruge til noget. Gør opmærksom på at dine læsere meget gerne må stille spørgsmål og komme med ideer til nye artikler. Det er dine læsere du skal tjene penge på, så det er vigtigt du gør alt i verden, for at gøre dem så tilfredse at de måske endda anbefaler dit site til andre.
3) Få inspiration "oppe fra".
Hvis du gerne vil være god til at skrive om computer relaterede emner, så find store, anerkendte computer sites og hent din inspiration der. Det er sådan nogle sider, som ved hvad læserne gerne vil have og de ved hvordan man skriver til lige præcis den målgruppe. Sug så meget viden til dig som overhovedet muligt!
Der er meget andet, men man skal jo starte et sted. Jeg synes personligt du skal vente med at fokusere på affiliate marketing, til du har et site med nok "anerkendelse" og nok trafik, til at kunne være reklamer bekendt. Og når du når dertil, så er det vigtigt at du er åben omkring det. Fortæl læserne at du gerne vil tjene lidt skillinger på dit hårde arbejde, og at du håber på deres forståelse for at du nu har placeret det der store grimme banner ude i højre side.
Det hele virker sikkert pisse uoverskueligt, og det er det også. Men sæt dig ned og leg med tingene. Selvom det er svært, så er det jo også helt vildt sjovt og spændende.
Held og lykke med det hele!