Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sitemagic CMS får 4 af 5 stjerner i Alt om Data.

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:

Hej igen, Alex.

Sitemagic CMS er ganske rigtigt et Single User System, forstået således, at der kun er én brugerkonto. Det er med til at simplificere løsningen betydeligt. Brugeren skal ikke tænke på administration af brugere, brugergrupper, individuelle rettigheder på forskellige elementer osv. Det gør at Sitemagic CMS er super simpelt, og velegnet til mindre og mellemstore virksomheder, hvor et mindre antal personer er involveret i hjemmesiden (flere personer kan jo sagtens bruge det samme login). Har du rigtig mange administratorer på dine sites, så bør du vælge en anden platform end Sitemagic CMS.

Du skriver videre, at du benytter deres Quick.Cart løsning med en shop. Sitemagic CMS har i skrivende stund ikke et shop-plugin, men vi arbejder på det. Jeg kan dog ikke love dig at det er færdigt før om nogle måneder. Det bliver et basalt modul med online-betaling via danske QuickPay. Varerne oprettes som "varebetegnelser" med pris og leveringstid, og så kan man ellers lave vare-beskrivelserne på almindelige indholdssider i CMS-systemet, og selv indsætte en "Køb"-knap. På den måde får man utrolig stor frihed over udseendet i sin webshop.

Det er svært at vurdere om de eksisterende data vil kunne overføres nemt. Hvis der er tale om tekst og billeder, så burde teksten blot kunne kopieres ind, mens billederne sandsynligvis skal gen-indsættes på indholdssiderne. Men alt kan jo automatiseres, så hvis der er tale om mange data, kunne man jo se på en sådan løsning. Måske ville første step være at prøve en online-demo, eller lave en test-installation.

Vi skriver at vores løsning ikke er velegnet til et community, simpelthen fordi der er et performance-overhead i at super-strukturerer en løsning, som vi har gjort. Sitemagic CMS ville aldrig kunne performe til en ny udgave af Facebook. Eksempelvis håndterer vi data-typer meget strengt i Sitemagic CMS, for at undgå kodefejl ved brug af Sitemagic frameworket - både for at vi ikke selv ved et uheld introducerer en fejl, men også for at hjælpe andre udviklere, der laver deres egne udvidelser. Den slags koster lidt, ligesom nogle af de andre tiltag også koster performance.

Sitemagic CMS kunne godt bære lokalbold.dk, men jeg gætter på at du har et super smart artikel-system, til at styre dine artikler. Du ville være nødt til at lave dine artikler som almindelige indholdssider i Sitemagic CMS, og manuelt vedligeholde listen på forsiden, med referencer til de nyeste artikler. Dette kunne naturligvis løses med udvikling af den manglende funktionalitet, men hvis du spørger om Sitemagic CMS kan det samme som din eksisterende løsning ud-af-boksen, så er svaret nej.

sportspower.dk vil Sitemagic CMS i skrivende stund ikke være velegnet til, da vi som nævnet ikke er klar med vores shop-løsning endnu.

Skal jeg være super ærlig, vil jeg her og nu anbefale dig, at fravælge Sitemagic CMS til de to nævnte sider. Standard-funktionaliteten vil ikke være dækkende til dit behov. Vil du poste penge i special-udvikling, så er situationen en anden. Skal du bygge nye sider, så synes jeg til gengæld at du skal give vores løsning en chance. Og som sagt, prøv demoen - den kan sikkert hurtigt give dig en ide om hvorvidt det er brugbart eller ej for dit vedkommende.

Har du flere spørgsmål, så spørg endelig løs :-)

Hej Igen Jimmy !

Det er sgu' super at du er hudløs ærlig, men nu er det sådan set heller ikke noget der haster mht. at få ændret de CMS-systemer jeg kører med. Jeg føler bare ikke på længere sigt at det er de rette jeg har købt, og så har jeg fortrudt at det er et Polsk firma jeg har købt igennem. Ganske vist skriver de på engelsk til mig, og er nogenlunde til at yde support, men en stor del af deres hjælpe-forum og hjælpe-tekster er på polsk - Og DET får jeg ikke meget ud af.

Desuden føler jeg at hele CMS-løsningen virker lidt out-dated, men det er måske bare mig.

Jeg vil i hvert fald holde et vågent øje med Jeres produkt, og se hvordan det udvikler sig med tiden.

Jeg vil så prøve at sætte et par mindre sider op med Jeres modul, for at prøve det an i 'real life'. Jeg har flere små opgaver med fodboldhold, minisites for produkter mv. som jeg tror vil egne sig godt til SiteMagic CMS.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 00:31

Hej igen.

Tak, som din php-info viste, køre du ganske rigtigt med en for gammel version af PHP. Så når du får opgraderet til 5.2 eller nyere, så burde det virke :-)

Det lyder rigtig positivt, at du mener at Sitemagic CMS kan bruges til nogle af dine mindre projekter, og at du vil holde øje med den fremtidige udvikling, så vores løsning eventuelt kan komme i betragtning til de større projekter engang i fremtiden.

Det er virkelig ærgeligt, at du ikke er helt tilfreds med din nuværende leverandør. Det er naturligvis ikke så nemt at skifte eller foretage ændringer, når man vælger en hostet og/eller lukket løsning. Men det er så nemt at være bagklog, og man skal jo som bekendt starte et sted. Jeg håber blot at du kan holde det ud lidt endnu, endtil en bedre løsning viser sig - hvad enten det bliver Sitemagic CMS eller et andet system :-)

Hvis du løber ind i forhindringer med Sitemagic CMS, så er du fortsat velkommen til at skrive her i tråden. Vi har også et forum som du kan benytte, eller du kan kontakte mig direkte på jimmyXsitemagic.dk (erstat X med @).

Eventuelle henvendelser vil muligvis først blive besvaret i morgen aften (onsdag), da jeg er fuldt booket hele dagen. Sov godt Sleep

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 23:45

Så blev den gamle forside udskiftet med en ny forside, hvor Alt om DATAs vurdering af Sitemagic CMS pryder websitet. Det giver lidt mere "tyngde" i forhold til at få lokket nye potentielle brugere til at give vores løsning en chance :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:02

Hej Jimmy

Det pynter med sådan en flot anmeldelse, husk at sætte robots noindex på den gamle forside.

Vil du ud med noget om anmeldelsen har påvirket antallet af downloades ? Jeg formoder det er steget dramatisk :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 11:24

Hej Lundsby.

Ja, det ser ikke tosset ud :-)

Antallet af besøgende på sitet er steget - Vi har haft ca. 250 besøgende de sidste to dage, hvilket er noget mere end vi plejer. Antal downloads er ikke overvældende stort, cirka 50 ekstra siden artiklen blev publiseret. Men det ser ud til at være en stigende kurve, så der kan nå at ske lidt endnu.

Tak for tippet med noindex - det havde jeg glemt. Det er jo ret relevant, nu hvor jeg smed et link til den gamle forside her på Amino :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 12:28

God middag.

Vi har valgt at gøre betalings-udgaven af Sitemagic CMS gratis for Aminoer. Man kan således oprette gratis licenser frem til søndag d. 18. juli. Læs mere om vores Amino tilbud her.

http://sitemagic.dk/files/images/AltOmData.png

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:46

Jimmy Thomsen:

God middag.

Vi har valgt at gøre betalings-udgaven af Sitemagic CMS gratis for Aminoer. Man kan således oprette gratis licenser frem til søndag d. 18. juli. Læs mere om vores Amino tilbud her.

http://sitemagic.dk/files/images/AltOmData.png

Du kan roligt regne med at du hører fra mig, senest på søndag :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:07

Det glæder mig :-)

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 10:35

Tillykke Jimmy! Godt fremgang og virkelig gode resultater, I har nået på så forholdsvis kort tid!

Ønsker Jer endnu mere succes!

PS. Undskyld, vores tillykke kommer så sent, men det er bedre end aldrig. Embarrassed

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 10:35

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)