Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sitemagic CMS får 4 af 5 stjerner i Alt om Data.

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy !

Stort tillykke herfra - Jeg tror sgu' at jeg giver den et forsøg.

Det ser jo godt ud ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14

Skide godt ! :D og tillykke med det

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 18:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cre8tive.
Tak skal du have. Jo, god kudos, bestemt :-)

Hej Bjarne.
Tak fordi du har brugt tid på at kigge på Sitemagic CMS. Du tager dog helt fejl hvad angår brugen af tabeller. Sitemagic CMS gør kun brug af tabeller til administrations-sektionen, typisk ved indtastningsformularer. Jeg gætter på at du har kigget i HTML koden på sitemagic.dk eller lignende, hvor jeg har udformet forsiden vha. en tabel, for at skabe kolonner, og det har tilsyneladende ikke forhindret siden i at blive flot optaget i Google. Det kunne være interessant hvis en ekspert som Thomas Rosenstand kunne kommentere yderligere på eventuelle problemstillingen omkring tabeller og SEO.

Men det er altså helt op til personen som indsætter indhold på websitet, om der skal gøres brug af tabeller - man kan udforme indholdet som man lyster.

Jeg håber du har fået mod på at kigge på Sitemagic CMS igen - og ellers skal du have tak for kritikken :-)

Hej Alex.
Det glæder mig super meget at høre. Hvis du har kommentarer til Sitemagic CMS, så giv endelig lyd. Al feedback er velkommen :-)

Hej Daniel.
Tak tak, dejlig med alle de "tillykker" :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:23

Der er absolut INGEN problemer med tabeller og SEO. Men der kan være lidt med brugervenlighed, cross browser functionality etc. Men det er jo en anden snak.

Og Google er faktisk enig i den med tabellerne:

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:31

Godt klaret Jimmy,

Men Jimmy må vi vide hvor mange bruger Sitemagic CMS idag ?

Markedsføringsforum - kom og være med!

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 19:00

Jimmy Thomsen:

Hej Alex.
Det glæder mig super meget at høre. Hvis du har kommentarer til Sitemagic CMS, så giv endelig lyd. Al feedback er velkommen :-)

Eneste "lille" problem jeg ser er at der tilsyneladende kun er mulighed for en enkelt person kan administrerer/skrive indlæg på siden :-(  

Eller er det forkert opfattet?

Jeg driver et par websteder der er baseret på registreret versioner (betalte) af Quick.CMS og Quick.CART (shop-version) fra http://opensolution.org/ 

Men jeg kunne godt tænke mig at udskifte disse med et dansk alternativ, og måske endda et bedre af slagsen.

Deværre er der betydelige data i flere af siderne. Kan disse overføres nogenlunde problemfrit eller hvad?

I skriver også (på Jeres hjemmeside) at Sitemagic CMS ikke er velegnet til at udvikle en stor portal eller et community. Hvorfor?

Vil det således være velegnet tilmine "projekter"?

Eksempler på sider jeg driver med Quick.CMS og Quick.CART:

http://www.lokalbold.dk - nyhedside for lokal fodbold med mere end 1200 artikler online.

http://www.sportspower.dk - Webshop med salg af T-Shirts, Sportstøj mv.

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 22:22
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:46

Hej Thomas.

Tusind tak for hjælpen - dejligt at du altid er med på sidelinjen, og at du i dette tilfælde tilmed kan underbygge påstanden med et videoklip.

Hej Feedback.

Jeg har ikke et nøjagtigt antal. Prøve at Google "Sitemagic CMS" - teksten fremgår som oftest i titlen, hvis de benytter den gratis udgave. Vi havde ellers formået at undgå indeksering af "Sitemagic.org CMS" i titlen, ved at tilføje det vha. JavaScript, men nu fanger Google desværre også dette. Thomas (Rosenstand), ved du om det er en nyere feature, at Google kan detektere ændringer i titlen vha. JavaScript? Det må da give nogle problemer for de websites der benytter den irriterende tekst-scroll-effekt i titlen.

Men vores CMS er hentet lidt over 600 gange siden lanceringen i december. Et par hurtige interessante referencer kan ses her

Derudover er jeg siden stødt på adskille interessante sider, blandt andre:

http://transatlanticrainbow.com (udbyder af music seminarier)
http://www.comicparty.dk (tegneserie og mange-magasin)
http://www.whiskylaug2008.dk (navnet siger sig selv - et whisky laug)
http://thaimassage76.dk (massage klinik - den pæne slags)
og mange flere :-)

Grafisk (brugeroplevelses-mæssigt) kan man jo opnå stortset det samme som i de store CMS systemer - det hele er bare forenklet meget.

Hej igen, Alex.

Sitemagic CMS er ganske rigtigt et Single User System, forstået således, at der kun er én brugerkonto. Det er med til at simplificere løsningen betydeligt. Brugeren skal ikke tænke på administration af brugere, brugergrupper, individuelle rettigheder på forskellige elementer osv. Det gør at Sitemagic CMS er super simpelt, og velegnet til mindre og mellemstore virksomheder, hvor et mindre antal personer er involveret i hjemmesiden (flere personer kan jo sagtens bruge det samme login). Har du rigtig mange administratorer på dine sites, så bør du vælge en anden platform end Sitemagic CMS.

Du skriver videre, at du benytter deres Quick.Cart løsning med en shop. Sitemagic CMS har i skrivende stund ikke et shop-plugin, men vi arbejder på det. Jeg kan dog ikke love dig at det er færdigt før om nogle måneder. Det bliver et basalt modul med online-betaling via danske QuickPay. Varerne oprettes som "varebetegnelser" med pris og leveringstid, og så kan man ellers lave vare-beskrivelserne på almindelige indholdssider i CMS-systemet, og selv indsætte en "Køb"-knap. På den måde får man utrolig stor frihed over udseendet i sin webshop.

Det er svært at vurdere om de eksisterende data vil kunne overføres nemt. Hvis der er tale om tekst og billeder, så burde teksten blot kunne kopieres ind, mens billederne sandsynligvis skal gen-indsættes på indholdssiderne. Men alt kan jo automatiseres, så hvis der er tale om mange data, kunne man jo se på en sådan løsning. Måske ville første step være at prøve en online-demo, eller lave en test-installation.

Vi skriver at vores løsning ikke er velegnet til et community, simpelthen fordi der er et performance-overhead i at super-strukturerer en løsning, som vi har gjort. Sitemagic CMS ville aldrig kunne performe til en ny udgave af Facebook. Eksempelvis håndterer vi data-typer meget strengt i Sitemagic CMS, for at undgå kodefejl ved brug af Sitemagic frameworket - både for at vi ikke selv ved et uheld introducerer en fejl, men også for at hjælpe andre udviklere, der laver deres egne udvidelser. Den slags koster lidt, ligesom nogle af de andre tiltag også koster performance.

Sitemagic CMS kunne godt bære lokalbold.dk, men jeg gætter på at du har et super smart artikel-system, til at styre dine artikler. Du ville være nødt til at lave dine artikler som almindelige indholdssider i Sitemagic CMS, og manuelt vedligeholde listen på forsiden, med referencer til de nyeste artikler. Dette kunne naturligvis løses med udvikling af den manglende funktionalitet, men hvis du spørger om Sitemagic CMS kan det samme som din eksisterende løsning ud-af-boksen, så er svaret nej.

sportspower.dk vil Sitemagic CMS i skrivende stund ikke være velegnet til, da vi som nævnet ikke er klar med vores shop-løsning endnu.

Skal jeg være super ærlig, vil jeg her og nu anbefale dig, at fravælge Sitemagic CMS til de to nævnte sider. Standard-funktionaliteten vil ikke være dækkende til dit behov. Vil du poste penge i special-udvikling, så er situationen en anden. Skal du bygge nye sider, så synes jeg til gengæld at du skal give vores løsning en chance. Og som sagt, prøv demoen - den kan sikkert hurtigt give dig en ide om hvorvidt det er brugbart eller ej for dit vedkommende.

Har du flere spørgsmål, så spørg endelig løs :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:49

Alex Hansen:

Hej Jimmy !

Er jeg den første der har problemmer med at få "skidtet" sat op?

Hej igen igen :-)

Ja, den viste fejl har jeg ikke oplevet eller fået rapporteret før af andre. Benyttes PHP 5.2 eller nyere på serveren?

Kan du uploade en fil til dit hotel (phpinfo.php) med flg. indhold?:
<?php phpinfo(); ?>

Send mig så gerne linket, så jeg kan se hvordan din server er sat op - tak :-)

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 23:37

Jimmy Thomsen:

Alex Hansen:

Hej Jimmy !

Er jeg den første der har problemmer med at få "skidtet" sat op?

Hej igen igen :-)

Ja, den viste fejl har jeg ikke oplevet eller fået rapporteret før af andre. Benyttes PHP 5.2 eller nyere på serveren?

Kan du uploade en fil til dit hotel (phpinfo.php) med flg. indhold?:
<?php phpinfo(); ?>

Send mig så gerne linket, så jeg kan se hvordan din server er sat op - tak :-)

Nej den kørte kun med PHP 4.

Jeg har bestilt en opgrade til 5.2 nu, som skulle virke indenfor 24 timer :-)

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)