Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2- hvad synes I?

Side 3 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig med dig Martin. Da jeg så logoet for erhvers- og selskabstyrelsen, havde jeg nok i tankerne, at det var for at få nogle flere iværksættere. Langt hen af vejen en ny og spændende idé. Målet er jo nok helt klart, at folk der sidder med en idé tænker: Hold kæft man. Hvis de kan så kan jeg også....

Ronnie: ALLE tvprogrammer bliver lavet for at score reklamekroner. Det er klart. Men jeg er ikke enig i, at de er ligeglade med om der kommer nye iværksættere. Erhvervs- og selskabsstyrelsen har jo smidt en slags reklamekroner i det, og de har jo en idé ned programmet....

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:27
Martin - Dine krus er vel lidt noget andet, dem kan de jo producere i millionvis og så bare trykke nogle foskellige logoer på.

Her drejer det sig om en special udviklet ting der KUN er bestilt 50.000 af, hvilket jo må betragtes som meget få, hvis man tænker på hvor mange krus din producent smider ud om året.

Derudover var de pænt pakket i standere der kunne stå i butikkerne.

Tror du virkelig det kan gøres meget billigere end en 6-7 kroner?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
1) Sælges til 55 kroner (eksl moms).
2) TDC skal tjene min. 25 før jeg tror de gider det
3) Grossisten kan måske nøjes med en 10''er, da risikoen nok ikke er stor hos dem?
4) 20 kroner tilbage til MobilPit minus produktion?

Lyder det fornuftig? Så er det måske 15 i DB til MobilPit.

Martin -> De fik indpakning og stativer med, I fik dem i brune kasser. Det koster nok også lidt... hvad prisforskellen mellem at få noget støbt i plastik (der skal vel ændres nogle maskiner), og at få logo på standardkaffekrus er, ved jeg så ikke.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:30
De krus jeg bestilte, blev produceret til os, så det spiller nok ikke den store rolle.
Det er muligt de ikke tjener alverden pr. stk, men hvis de kan få volumen på, så er det interessant. Men som nævnt tror jeg de river hovedet af hinanden inde da.

Dbh Martin
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:32
ja hvis de kan komme ind på et internationalt marked og virkelig få afsat nogle styk er der helt sikkert penge i deres ide.

Men med en fyr som ham "Dario" er pengene jo brugt inden de kommer ind, på fine biler og rejser :)

Glæder mig til at se programmet hvor du er med Martin
Tilmeldt 3. Aug 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:11
Hvis man ser på selve programmet, så syntes jeg det er temmelig interessant.
Mht. mobil-kit gutterne, så vil jeg sige at hvis man tror på det, så skal det nok også lykkedes, men grunden til at jeg ikke tror det lykkedes for dem er pga. deres samarbejde indbyrdes - De har jo slet ingen ide om en fælles vej  (var min fornemmelse...) - og når det allerede går galt der, så tvivler jeg på at det lykkedes- medmindre de får øjnene lidt op og bliver enige.
Mht. selve programmet så kunne jeg godt lide det, da det  viser at det ikke altid er så lyserødt og at det ikke altid går som præsten prædiker.
Der er trods alt stadigt mange mennesker der tror, at hvis man bare er selvstændig, så har man det godt og skal ikke røre en finger...
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:19

Min første reaktion ovenpå udsendelsen var, at jeg for en gangs skyld blev positivt overrasket!

Der er nok ingen tvivl om at Dario-drengen var en medvirkende årsag til at de blev valgt til at deltage (god underholdningsværdi), men jeg synes at deres problemer illustrerer meget godt de udfordringer man står overfor som ny iværksætter. Både mht. internt samarbejde, udfordringen med at få økonomien til at hænge sammen, det store og vedholdende arbejde der skal til for at komme på hylderne i butikkerne etc.

Smoke Solution gutterne minder mig om mange ingeniør-iværksættere jeg har mødt. De har tydeligvis ikke arbejde med kunder og slutbrugere før, og det giver dem nogle udfordringer og til tider problemer. Men rent forretningsmæssigt har de fat i den lange ende, for de tjener både ved at sælge kabinen, men oveni har de en løbende indtægt fra serviceaftalerne. Den dag de har 500 ude at køre tjener de 5 mio. kr. bare på serviceabonnementet!

Hvis målgruppen er den der står på vippen, som ikke ved om de skal hoppe eller gå tilbage, så synes jeg faktisk at udsendelsen er god. Den viser ihvertfald nogle af de problemer/udfordringer mange vil løbe på. Og de virksomheder der er med, er tilpas forskellige.

/Carsten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:48
Dato: 10/20/2005 11:13:42 PM Forfatter: Ronnie Gasseholm

Tror nu mere programmet er lavet for at TV kan få et koncept der kan trække nogle seer og derved reklamekroner.

Om der kommer flere iværksættere ud af det, er de nok ret ligeglade med.
Mobilpit er efter min menning kun kommet med pga. dario, sjovt tv, enten elsker man ham eller også hader man ham.
Og det er det Tv2 gerne vil have.
Mobilpits produkt er efter min menning ikke ret smart for det er ligesom at sælge tasker til mobiltelefoner, ikke det store hit.
Smoke er mere intressant fordi de har ramt på det rigtige tidspunkt.

Der tager du nu fejl. Programmet er arvtageren til Regeringens Iværksætterpris og derfor bestilt af Erhvervsministeriet og de har været meget med, både til at vælge iværksætterne og til konceptet.
Det er klart at TV2 gerne vil sælge reklamer, men det er ikke deres ide eller koncept.

Dbh Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:17
Dato: 10/21/2005 7:48:03 AM Forfatter: Martin Thorborg
Der tager du nu fejl. Programmet er arvtageren til Regeringens Iværksætterpris og derfor bestilt af Erhvervsministeriet og de har været meget med, både til at vælge iværksætterne og til konceptet. Det er klart at TV2 gerne vil sælge reklamer, men det er ikke deres ide eller koncept. Dbh Martin

Dejligt med lidt insider viden

/Carsten
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 08:26
OKay det vidste jeg nu ikke.

Men synes stadig det er et underligt program, men morsomt at se.
Side 3 ud af 15 (141 indlæg)